הדוגמא הראשונה היא הגמרא בביצה לגבי יום טוב שני שאף שיודעים את תאריך החודש קביעת החודש עדיין עושים יוט שני.
• וכן דוגמא כמו לגבי יורדי הים שהספינות פעם בסערה ממוצעת היו מתים כולם היום הטכנולוגיה מאפשרת בקלות סערה ממוצעת וקיצונית ומעלה לעבור בקלות ממילא יהיה צריך לברך הגומל שאף שסכנה שזה הטעם בטל התקנה על יורדי הים לא בטלה ראיתי זה בחזון עובדיה.
או דברי הגמרא על גלוי מפני נחשים גם כאן יש אומרים שלא בטל התקנה שטעם נחשים לא מצוים עדין לא בטלה התקנה