top of page
תמונת הסופר/תאדיר דחוח-הלוי

תביעה משפטית נגד 'קופת החזרזיר'

בעבר הועברה אלי כתבה בעניין תביעה משפטית נגד "קופת העיר" של שיקוץ קנייבסקי ובניו (אב תשפ"ב, ראו כאן וכאן). אין צורך לציין שמדובר במלחמות פנימיות של אגודות "הצדקה" על נתחי השוק שאותו הם גוזלים ועושקים, אך מכל מקום ניתן ללמוד מכך רבות על דרכי הפעולה המתועבות של "קופת החזרזיר" בפרט ושאר קופות השרצים בכלל – דרכי פעולה אשר לא רק גוזלות ועושקות ציבור עני ואומלל, אלא חמור מכך, מתעות רבים אחרי התהו וההבל להאמין בהזיות מאגיות כעורות מאד אשר מדרדרות ישירות למינות ולעבודה-זרה.



נעבור עתה ללשון הכתבה:


חשיפה: בימים הקרובים תביעה משפטית כנגד קופת העיר

מאת: אגודת החרדים


לאגודת החרדים נודע כי בימים הקרובים תוגש תביעה משפטית כנגד קופת העיר. נושא התביעה הוא התנהלותה של הקופה כלפי אלמנות ויתומים להם התחייבה קופת העיר בתוכנית "ערֵבים". הקופה אינה עומדת בהתחייבויותיה כפי שנחתם בהסכם.


לאגודת החרדים נודע כי בשבועות האחרונים מנהלי קופת העיר יצחק פלנר ומנחם שפרינצלס מסתובבים סהרוריים תוך ניסיונות נואשים להגיע להסדר עם האלמנות והיתומים.


ביום חמישי האחרון נערכה ישיבה בהולה בביתו של הרב יהודה סילמן בהשתתפות הגרש"א שטרן והגרמ"ש קליין [שחיקי העצמות בחייהם שם רשעים ירקב]. למקום הוזמנו משפחות אלמנות ויתומים על מנת להסדיר את העניינים. אבל ל"אגודת החרדים" נודע כי ישנם כמה וכמה משפחות שעומדים מאחורי התביעה שתוגש בימים הקרובים.


בקופה חוששים כי הדבר יפתח פתח לעוד תביעות במגוון נושאים חסויים. רק לאחרונה נחשף כי בכיר בקופת העיר מחזיק ברשותו לפחות כעשר דירות ברחוב יוני בעיר אופקים – הדירות רשומות על שם אחיו. כמו כן, אותו בכיר מחזיק בשותפות באולמי קונקורד שבבני-ברק.


מקור ההון אינו ידוע בבירור, אך שמועות עקשניות טוענות כי מדובר בכספים שהגיעו לקופת העיר על ידי תורמים מחו"ל שמשתמשים בקופה להלבנת הון. מי שמתווך את אותם תורמים מחו"ל הוא יענקוש קנייבסקי שזוכה לעמלות שמנות בשל כך.


שיתרמו לוועד הרבנים...


האמת? לא מובן, ממה הם מפחדים? דווקא קופת העיר? הקופה שמחזיקה תחת ידיה את המפתחות לכל מה שלא תרצו?


יש לקופה את כל ה"עמודים" עליהם נשענים כל התורמים [דהיינו יש לקופה אינסוף אמצעים פגאניים שבאמצעותם הם משקרים ומתעתעים כדי לחלוב כספים, וניכר שהקופה המתחרה מקנאה, אך מתוך קנאתה חשפה את הנוכלים הללו והיא בכללם]. יש את עמוד הישועות, ויש את עמוד התפילות – עמודא דצלותהון, יש את הקויטל שנמסר ל"מרנים" מכאן ועד להודעה חדשה, וכמובן יש את יין הסיומים – היין שממנו שתה הרב קנייבסקי בסיום, ויש את המים שנטל בהם את ידיו לסעודה, ויש את המיץ ממנו שתה תוך כדי הסעודה, ויש חתיכות חלה, יש את השמן של נרות החנוכה שנשאר בבקבוק, יש פירורים מהחגב המפורסם, יש מעמדות של "שריפת צרות" ו"ביעור קללות", יש מושב בית דין, יש את התשיעי שבתשיעית, ויש את שנת השביעית... והאשה השונמית... בקיצור שפע רבגוני של מופתים וישועות – נותר רק לבחור [כלומר, יש להם כספים רבים מאד מדוע הם לא מעבירים אותם לאלמנות וליתומים?].


אז ממה יש להם לחשוש כל-כך? [כלומר, מדוע הם נמנעים מלהעביר כספים?] האם הם ח"ו מפקפקים במשהו? [שמא אין להם אמון בישועותיהם?] האם דווקא הסנדלר ילך יחף?


ברצוננו להציע לקופה [לקופת העיר] כי אם בכל זאת אין לה אמון בישועות הקופה שיתרמו לוועד הרבנים... פעמים שהתלמיד עולה על רבו... [זה נבלה וזה טרפה].


עד כאן לשון "אגודת החרדים" הנבהלים להון בעצמם.


ואגב הדברים למדתי דבר חשוב מאין כמותו: הכוח של החרדים הוא באחדות המדומה והחיצונית שלהם, בבחינת "חֲבוּר עֲצַבִּים אֶפְרָיִם הַנַּח לוֹ" (הושע ד, יז), אך ככל שהם רחוקים יותר ויותר מעטיני השלטון והתקציבים, וככל שכוחם לסייע לבעלי ההון הולך ופוחת, האחדות המדומה נסדקת ותיסדק יותר ויותר – וברגע שהיא תתנפץ מפלתם תהיה מהירה חדה וכואבת מאד: "חָלַק לִבָּם עַתָּה יֶאְשָׁמוּ הוּא יַעֲרֹף מִזְבְּחוֹתָם יְשֹׁדֵד מַצֵּבוֹתָם" (הושע י, ב).


ורק מפלה שכזו תובילם לשוב לה'-אלהים-אמת ולהשתחרר מאחיזת המינים העקלתונים.


וכך היה גם בשואה, מפלה אמנם מסוג אחר, אך גם חדה כואבת ומהירה מאד.


"הִנֵּה אַתֶּם בֹּטְחִים לָכֶם עַל דִּבְרֵי הַשָּׁקֶר לְבִלְתִּי הוֹעִיל [...] וְקַטֵּר לַבָּעַל וְהָלֹךְ אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים אֲשֶׁר לֹא יְדַעְתֶּם [...] וְעַתָּה יַעַן עֲשׂוֹתְכֶם אֶת כָּל הַמַּעֲשִׂים הָאֵלֶּה נְאֻם יְיָ וָאֲדַבֵּר אֲלֵיכֶם הַשְׁכֵּם וְדַבֵּר וְלֹא שְׁמַעְתֶּם וָאֶקְרָא אֶתְכֶם וְלֹא עֲנִיתֶם [...] וְהִשְׁלַכְתִּי אֶתְכֶם מֵעַל פָּנָי כַּאֲשֶׁר הִשְׁלַכְתִּי אֶת כָּל אֲחֵיכֶם. הַאֹתִי הֵם מַכְעִסִים נְאֻם יְיָ? הֲלוֹא אֹתָם לְמַעַן בֹּשֶׁת פְּנֵיהֶם!" (יר' ז).


"יָדַע שׁוֹר קֹנֵהוּ וַחֲמוֹר אֵבוּס בְּעָלָיו יִשְׂרָאֵל לֹא יָדַע עַמִּי לֹא הִתְבּוֹנָן, הוֹי גּוֹי חֹטֵא עַם כֶּבֶד עָו‍ֹן זֶרַע מְרֵעִים בָּנִים מַשְׁחִיתִים עָזְבוּ אֶת יְיָ נִאֲצוּ אֶת קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל נָזֹרוּ אָחוֹר" (יש' א, ג–ד).


"הַקְשִׁיבוּ אֵלַי עַמִּי וּלְאוּמִּי אֵלַי הַאֲזִינוּ כִּי תוֹרָה מֵאִתִּי תֵצֵא וּמִשְׁפָּטִי לְאוֹר עַמִּים אַרְגִּיעַ, קָרוֹב צִדְקִי יָצָא יִשְׁעִי וּזְרֹעַי עַמִּים יִשְׁפֹּטוּ אֵלַי אִיִּים יְקַוּוּ וְאֶל זְרֹעִי יְיַחֵלוּן, שְׂאוּ לַשָּׁמַיִם עֵינֵיכֶם וְהַבִּיטוּ אֶל הָאָרֶץ מִתַּחַת כִּי שָׁמַיִם כֶּעָשָׁן נִמְלָחוּ וְהָאָרֶץ כַּבֶּגֶד תִּבְלֶה וְיֹשְׁבֶיהָ כְּמוֹ כֵן יְמוּתוּן וִישׁוּעָתִי לְעוֹלָם תִּהְיֶה וְצִדְקָתִי לֹא תֵחָת, שִׁמְעוּ אֵלַי יֹדְעֵי צֶדֶק עַם תּוֹרָתִי בְלִבָּם אַל תִּירְאוּ חֶרְפַּת אֱנוֹשׁ וּמִגִּדֻּפֹתָם אַל תֵּחָתּוּ, כִּי כַבֶּגֶד יֹאכְלֵם עָשׁ וְכַצֶּמֶר יֹאכְלֵם סָס וְצִדְקָתִי לְעוֹלָם תִּהְיֶה וִישׁוּעָתִי לְדוֹר דּוֹרִים" (יש' נא, ד–ח). "כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת יְיָ כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים" (יש' יא, ט).



412 צפיות5 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

5 Comments


בדיוק בערב החג הסתובבו עם רמקולים שעשו רעש אימים והפריעו לילדות שלי לנוח

הסברתי לאשתי שהאשמה בכך היא של כל מטומטם שתורם להם

כמה מטומטמים יכולים אנשים להיות??? אין גבול לטמטום האנושי???

ככה זה כשלא לומדים כלום. נשארים עובדי אלילים פרימיטיביים

עכשיו מטרידים בטלפון עם סגולות של הושענא רבה

ארורים יהיו

יש להם חלק גדול בהידרדרות הציבור וטמטומו

Like

Fila Kolodny
Fila Kolodny
Aug 15, 2022

אמן וכן יהיה מאת הבורא למנהיג.

Like
Replying to

ואם יורשה לי:

ליתר דיוק יש לומר במשפט שניסחת "והמנהיג".

כלומר בה"א הידיעה.

Like
bottom of page