במשלי (כט, י) נאמר כך: "אַנְשֵׁי דָמִים יִשְׂנְאוּ תָם וִישָׁרִים יְבַקְשׁוּ נַפְשׁוֹ", ושם פירש רס"ג: "אַנְשֵׁי דָמִים – ותמצא בעלי העבירות ישנאו את התם [=האיש הישר הדבק באמת], והישרים ידרשוהו [=ישתו בצמא את דבריו]", ובפירושו הארוך הוסיף: "בַּקָּשַׁת הנפש האמורה כאן אינה להריגה, כמו: 'וַיְבַקְשׁוּ אֶת נַפְשִׁי לְקַחְתָּהּ' [מ"א יט, י], אלא היא לנצירה, כדי שיהיו עִמו ויתחברו לו, לפי שכל דבר חומל על מינו, וכבר אמר דוד: 'חָבֵר אָנִי לְכָל אֲשֶׁר יְרֵאוּךָ' [תה' קיט, סג]".
"אנשי הדמים" הם אפוא בעלי העבירות, ובימינו הדברים מכֻוונים בעיקר לחוצבי התורה למיניהם, אשר משתמשים בכתרה של תורה להפיק דמים וטובות הנאה. בעלי העבירות הללו, שנדמה להם שהם "גדּוֹלים וטובים", שונאים את אנשי האמת אשר שופכים אור על מעלליהם ועל סכלותם ועל חילול שם השמים שבידם, ולכן חוצבי התורה שונאים אותם שנאה עזה מאד. וגם אנשי האמת שונאים את חוצבי התורה שנאה עזה: "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (תה' קלט, כא). ואגב, איך דוד המלך העז להיות כל-כך אנטי פוליטיקלי-קורקט? וכי לא היה לו איזה ר"ב דרדעי אורתודוקסי פרו-נוצרי כמו קאפח וערוסי, כדי שישטוף לו את המוח בקלישאות כמו: "גדול השלום" או "אין לך כלי מחזיק ברכה יותר מן השלום", וכיו"ב?
"אֵין שָׁלוֹם אָמַר אֱלֹהַי לָרְשָׁעִים" (יש' נז, כא).
***
במשלי (כט, יב) נאמר כך: "מֹשֵׁל מַקְשִׁיב עַל דְּבַר שָׁקֶר כָּל מְשָׁרְתָיו רְשָׁעִים", ושם פירש רס"ג: "חייב כל מושל שידקדק ויחשוש פן יטעה, יותר מן ההמון, כי בשחיתותו יושחתו הסובבים אותו, ובשחיתות הסובבים אותו יושחתו פקודיהם, עד שיכלול הדבר את כל התושבים [...] וכך [=ולעומת זאת,] בצִדקוֹ יוכשרו הסובבים אותו, ובכָשרם יוכשרו פקודיהם עד שיוכשרו כל התושבים [ללכת בדרכי הצדק והיושר]". וכמה מתאימים וקולעים דברי רס"ג הללו לאחאביהו הרמאי והשקרן, אשר היום מתחיל להעיד בבית-המשפט, וכל מקהלת הכלבים עזי הפנים שלו מתלהמים ונובחים וצווחים ומאיימים להרוס את יסודות המשפט בארץ-ישראל בשחיתותם.
ואחזור לרס"ג שבפירושו הקצר מוסיף: "אם היה המושל מאזין לדברי השקר, יהיו כל משרתיו רשעים", ואכן, כל משרתיו של אחאביהו הרמאי רשעים, ושחיתותם כבר השחיתה את מה שנותר מנפשם. כמו כן, אם מושל שרק מאזין לדברי שקר כל משרתיו רשעים, מה יהיה כאשר המושל עצמו הינו רמאי ושקרן ונוכל, אשר היה מסובב בכחש אפילו את רבו לבן הארמי... ואין גבול לשקריו ולרמאותו של אחאביהו הרשע, ורק אתמול הוא הודיע שהוא חיכה לעדות שמונה שנים! הייתכן כדבר הזה?! והלא לא הייתה אבן אחת שהוא לא הפך ברשעוֹ כדי לדחות ולבטל את משפטו, ולכן, מי שהולך אחריו לא רק שהוא בגדר כסיל, אלא שהוא גם עוכר ישראל – שהרי מדובר ברמאי ושקרן אשר מושחת ומשחית את עם-ישראל בשחיתותו המוסרית.
"בִּרְבוֹת צַדִּיקִים יִשְׂמַח הָעָם וּבִמְשֹׁל רָשָׁע יֵאָנַח עָם" (משלי כט, ב). והנה, הוּכחו דברי שלמה בבוא עלינו מלחמת "חרבות ברזל", ורבו גם רבו היגון והאנחה, הצער הדמעות והייסורים.
ברם, חשוב לזכור שכל דעבדין משמיא לטב, ואולי אחאביהו סוף-סוף יעשה דברים טובים לעם-ישראל, כי הרשע הזה מתחיל להבין שהכָּאת אויבינו מועילה לו מבחינה אישית, ועשויה לחלץ אותו ממשפטו ומבית-הכלא שהוא כֹּה רועד ומשקשק ממנו ברוב גאוותו ופינוקו. ולכן, חשוב מאד שבית-המשפט ילחץ על אחאביהו כמה שיותר חזק, ושיתקפו אותו עד שלא יישן בלילות, כי רק כך הרשע הארור הזה עשוי אולי, ורק בשל טובתו האישית, להועיל לעמֵּנו. ואחרי שהוא יסיים את תפקידו, הוא חייב להיכנס לבית-הכלא, כדי לחנך את עמֵּנו שדרך השקר והרמאות איננה הדרך הטובה והנכונה, אלא דרך האמת והיושר היא הטובה, ושסוף גנב לתלייה. ולא קם ולא יקום עוד רמאי כאחאביהו, ואין לי ספק שאפילו לבן הארמי הינו תם וישר לעומתו.
ובל נשכח שאחאביהו הוא זה ששלט בארצנו במהלך כעשרים השנים האחרונות, והוא זה שהעלה את יוקר המחייה והכביד את עול הפרנסה על עם-ישראל. הוא היטיב לעשירים והגדיל מאד את הפערים החברתיים. הוא כמובן לא לבד, כל המפלגות מכל המינים תמכו בחוקיו ובצעדיו, אלא שהוא היה הראש שהנהיג את הקפיטליסטיות החזירית, שהופכת אותנו לעבדים משועבדים. "מֶלֶךְ שׁוֹפֵט בֶּאֱמֶת [=בצדק וביושר] דַּלִּים – כִּסְאוֹ לָעַד יִכּוֹן" (משלי כט, יד).
***
והנה עוד פסוק אשר נוגע ישירות לאחאביהו, וכך נאמר במשלי (כט, טז): "בִּרְבוֹת רְשָׁעִים יִרְבֶּה פָּשַׁע וְצַדִּיקִים בְּמַפַּלְתָּם יִרְאוּ", ושם פירש רס"ג: "בִּרְבוֹת – במשול הרשעים יִרבו הפשעים", ובפירושו הארוך שם הוסיף: "השמיענו בפסוק זה שהצדיקים אם אי-אפשר להם לְשַׁנּוֹת מה שהרשעים עושים בימי שלטונם, הרי לפחות חייבים הם להתפלל לפני ה' שיסלק את שלטונם וישנה את ממשלתם, וכאילו כָּלַל באמרוֹ: 'בְּמַפַּלְתָּם יִרְאוּ' – ישוועו [כלומר, יכספו יכמהו וישתוקקו] לראות במפלתם". ולא רק לאחאביהו נוגע פסוק זה אלא גם לשלטון השטעטל.
יהי רצון אפוא, שה' ברוך הוא יסיר מעלינו את כל שיקוצי השטעטל ואת כל אשֵֹרות היידישקייט למיניהם, כדי שנזכה לעבדוֹ באמת ובתמים ובלבב שלם, מתוך שמחה שלמה בו ובמצוות, ואז ורק אז נזכה למלא את ייעודנו: לכונן ממלכת כהנים וגוי קדוש ולהיות עם חכם ונבון, ויהי רצון שנזכה לראות את התממשותה של נבואת ישעיה בעניין זה: "כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת יְיָ כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים" (יא, ט). ואחתום בתוכחות הנביאים ע"ה לאחאביהו ולחבר מרעיו הארורים:
"צֹפָיו [=מנהיגי הדת בעלי השׂררה, הכומרים המתעים את העם אחרי ההבל] עִוְרִים כֻּלָּם, לֹא יָדָעוּ [את ה'], כֻּלָּם כְּלָבִים אִלְּמִים לֹא יוּכְלוּ לִנְבֹּחַ [כלבים אילמים!], הֹזִים שֹׁכְבִים אֹהֲבֵי לָנוּם. וְהַכְּלָבִים עַזֵּי נֶפֶשׁ [כלבים עזי נפש!] לֹא יָדְעוּ שָׂבְעָה, וְהֵמָּה רֹעִים [=והם אנשי השֵּׁם מנהיגי העם ובעלי השׂררה, ויחד-עם-זאת] לֹא יָדְעוּ הָבִין [סוטים מדרך האמת], כֻּלָּם לְדַרְכָּם פָּנוּ אִישׁ לְבִצְעוֹ מִקָּצֵהוּ" (יש' נו). ושם תרגם יונתן ע"ה: "וְכַלְבַּיָא תַּקִּיפֵי נַפְשָׁן לָא יָדְעִין לְמִסְבַּע, וְאִנּוּן מַבְאֲשִׁין לָא יָדְעִין לְאִסְתַּכָּלָא, כֻּלְּהוֹן גְּבַר לָקֳבֵיל אוֹרְחֵיהּ גְּלוֹ, גְּבַר לְמִיבַּז מָמוֹנֵיהּ דְּיִשְׂרָאֵל".
ולעיון נוסף בעניין זה, ראו נא: "אורתודוקסים מושחתים – נמאסתם!".
תמונת שער הרשומה מאת: אבי אוחיון / לשכת העיתונות הממשלתית, CC BY-SA 3.0.
Comments