ביום ראשון ח בטבת תשפ"ג נערך ראיון לעו"ד בתיה כהנא-דרור בערוץ 14. ראיתי את הריאיון והזדעזעתי מעוצמת סתימת הפיות של ערוץ 14, שהוא שופר של אחאביהו וכלל העולם האורתודוקסי. דברים שאמרו חז"ל ורבנו הרמב"ם הוצגו בערוץ כאילו הם "השמצות פרועות", והמראיין אף התנהל בצעקות רמות ולא אִפשר לעו"ד כהנא-דרור לומר דברי אמת פשוטים!
זו דרכה של היהדות האורתודוקסית, דרכה של יהדות המינות החרדית, ויודע זאת היטב כל מי שנמצא בחברה החרדית. שם אסור לשאול שאלות, אסור להעלות תמיהות, אסור לבקש דעת, אסור לרכוש השׂכלה, אסור לערער ולוּ במשהו על סמכותם הפגאנית של גדולי האסלה – ומי שיעז לעשות משהו מן הדברים הללו מסתכן באיבוד כל בני משפחתו וכל חבריו. הוא יהפוך למצורע ולמנודה במקרה הטוב, ולגוי שדמו מותר במקרה הפחות טוב. קצרו של דבר, החברה החרדית התרגלה לחיות בדיקטטורה מודרנית, ולכן הם יסתגלו היטב לדיקטטורת אחאביהו.
עיתונאֵי ערוץ 14 הינם עושי דברה של יהדות המינות האורתודוקסית, הם מקבלים את משכורותיהם הנפוחות מבעלי הון ששולטים ביד רמה בהמוני אומללים נבערים ועניים, שהם עבדיהם הנרצעים של גדולי האסלה והעסקנים. העיתונאי שקיים את הריאיון עם עו"ד כהנא-דרור הוא בסך הכל כלי בידיהם של האורתודוקסים, והוא כנראה קיבל הוראות מפורשות ממנהלי הערוץ שלא לערער על הזיותיהם של גדולי האסלה והמונֵי החברה החרדית, לפיהן הם "פסגת הפסגות של היהדות". גדולי האסלה והעסקנים מבינים היטב, שנֵס האמת מסכֵּן את עצם קיומו של כל מגדל הקלפים החרדי המעֻוות, שמחלל-שם-שמים והורס את הדת.
והנה, תוך כדי שצועקים ומשתיקים אותה, קמה לה אשה דתיה ואומרת את האמת בפרצופם של הימניים והדתיים האורתודוקסים שמתבוננים בערוץ 14 – אותם אורתודוקסים שתורמים במצטבר הון לישיבות המינות והבטלה ומעשירים שכבה קטנה של כומרי דת למיניהם, עסקנים ומקורבים – ובעשותה כן, היא מאיימת לגרום לנזק תדמיתי וכלכלי לא קטן לחברת המינות החרדית! שהרי אם אסור באיסור חמור להשתמש בתורה כקרדום לחצוב בו, כל מגדל הקלפים הרעוע והפגאני של יהדות המינות האורתודוקסית קורס במשב רוח קליל ביותר!
עלינו להבין, שחברת המינות החרדית מנסה בכל כוחה להסתיר את האמת גם מפני היהודים האורתודוקסיים, אך בעיקר מפני היהודים החילוניים – שהרי הדתיים האורתודוקסיים ברובם הגדול כבר שבויים בידי גדולי האסלה, ושקועים עמוק בהזיות פגאניות פרו-נוצריות ובהפיכת התורה לקורדום בעצמם (כגון בהשתמטות מצה"ל ובקבלת טובות הנאה משלל סוגים) – אך אם היהודים החילוניים, אלה שמממנים את החרדים מכיסם בתשלומי מיסים כבדים מאד, יֵדעו שבמשך אלפי שנים כל חכמי ישראל ובראשם הרמב"ם, גדול חכמי ישראל, התנגדו בלהט להפיכת התורה לקורדום, עד שקבעו שמי שעושה-כן "נעקר מן העולם" ועוד לשונות חריפים מאד – אם החילוניים יידעו זאת, הדבר עלול לפגוע בתקציבי החרדים, שהרי גם כך החילוניים מתעבים את החרדים ורואים בהם פרזיטים וטפילים, ובצדק, ואם הם יידעו שהחרדים מחללים-שם-שמים, זעמם וחרונם ותיעובם כנגד האורתודוקסים הטפילים יגבר עוד יותר, והחמור מכל, התנגדותם למימון חברת המינות החרדית תגבר מאד, והם עלולים להקיא אותה מתוכם.
ואם תשאלו: ומדוע החילונים מתעבים את האורתודוקסים? ובכן, זהו עונשם מאת הקב"ה, ראו נא את דברי הנביא מלאכי (ב, ח–ט):
"וְאַתֶּם סַרְתֶּם מִן הַדֶּרֶךְ הִכְשַׁלְתֶּם רַבִּים בַּתּוֹרָה שִׁחַתֶּם בְּרִית הַלֵּוִי אָמַר יְיָ צְבָאוֹת. וְגַם אֲנִי נָתַתִּי אֶתְכֶם נִבְזִים וּשְׁפָלִים לְכָל הָעָם כְּפִי אֲשֶׁר אֵינְכֶם שֹׁמְרִים אֶת דְּרָכַי וְנֹשְׂאִים פָּנִים בַּתּוֹרָה".
ולא רק החילונים, גם הגויים תיעבו מאד את החרדים והיכו אותם בשואה הנוראה מכת אכזרי, וכבר עסקנו בעניין זה בהרחבה במאמר: "חשבון נפש בעקבות השואה: מדוע באה אלינו הצרה הזאת?". קצרו של דבר, אין כאן שום אנטישמיות, יש לפנינו רשעים ארורים שסרו מן הדרך, הכשילו ומכשילים רבים בתורה, השחיתו את ברית ה' אלהי ישראל, אינם שומרים את דרך ה' הטובה והטהורה, ונושאים פנים בתורה, דהיינו מעוותים ומסלפים ומזייפים את תורת משה כדי שהיא תתאים להפיכתה לקורדום חוצבים פגאני פרו-נוצרי, וכדי שהיא תתאים למימוש תאוותיהם וזימותיהם בחדרי חדריהם, מתקדשים בחיצוניותם וטמאים בפנימיותם.
ואם הם היו הולכים בדרך האמת שה' יתעלה ציווה עלינו בה, היה מתקיים בנו דבר ה' בתורה: "רְאֵה לִמַּדְתִּי אֶתְכֶם חֻקִּים וּמִשְׁפָּטִים [...] וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם כִּי הִוא חָכְמַתְכֶם וּבִינַתְכֶם לְעֵינֵי הָעַמִּים אֲשֶׁר יִשְׁמְעוּן אֵת כָּל הַחֻקִּים הָאֵלֶּה וְאָמְרוּ רַק עַם חָכָם וְנָבוֹן הַגּוֹי הַגָּדוֹל הַזֶּה" (דב' ד).
ולא היטלר הוא זה שקבע את דינה של חברת המינות החרדית, הקב"ה הוא זה אשר קבע את דינם: מורידין ולא מעלין. דינם של המינים אשר משחיתים את דת משה הוא הדין החמור ביותר מכל באי עולם, ואם הייתה סנהדרין בימינו הייתה חובה עלינו להורגם, כי הם מסיתים ומדיחים את עַמֵּנו לדרכי מינות ותועבה, ממיטים אסונות על עם-ישראל, וחוסמים את ייעודנו הקדוש: "וְאַתֶּם תִּהְיוּ לִי מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר תְּדַבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" (שמ' יט).
היטלר היה רק כלי בידיו של הקב"ה לעורר את עם-ישראל לעלות לארץ-ישראל ולהקים את מדינת ישראל, וכך להתחיל בתהליך שסופו מילוי הייעוד בהקמת ממלכת כהנים וגוי קדוש. וגם נבוכדראצר מלך בבל, שהחריב את בית-המקדש ורצח והתעלל בעם-ישראל נקרא "עבדו" של הקב"ה, והנה לפניכם דברי הנביא ירמיה (כה, ט): "נְבוּכַדְרֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל עַבְדִּי", ואין ספק שהוא היה רשע ארור, אך הוא נקרא "עבדי" כדי ללמדנו שעם-ישראל היו ראויים לעונשם.
הפיכת תורת-אלהים לקורדום-חוצבים הרסה לחלוטין את תורת משה הטהורה, והפכה את דתנו לדת מינות כעורה, כי הפיכתה לקורדום להפקת רווחים ותאוות מתועבות, חייבה את עיוותה סילופה וזיופה, עד שהדת האורתודוקסית שיש בידינו כיום, היא רק צל חולני ביותר של תורת האמת. ואסיים בהפניה למאמרים שעסקתי בהם באיסור ליהנות מדברי תורה: "כך היה הלל אומר: וּדְיִשְׁתַּמַּשׁ בְּתַגָּא – חָלַף", "נטילת שכר בעבור פסיקת דינים", "מהם הגורמים לעיווּתה ולמסחוּרה של דת משה?", "נושאים (שבעים) פנים בתורה", "קארו – מגדולי מחללי שם שמים", "מדוע הרמב"ם התנגד ללקיחת כסף בעבור לימוד תורה?", ועוד רבים מאד.
והנה לפניכם תוכחות הנביאים לעם-ישראל על הפיכת תורת אלהים לקורדום חוצבים:
"כֹּהֲנֶיהָ חָמְסוּ תוֹרָתִי וַיְחַלְּלוּ קָדָשַׁי", "כֹּהֲנֶיהָ חִלְּלוּ קֹדֶשׁ חָמְסוּ תּוֹרָה" (יח' כב, כו; צפ' ג, ד); "כִּי מִקָּטֹן וְעַד גָּדוֹל כֻּלֹּה בֹּצֵעַ בָּצַע מִנָּבִיא וְעַד כֹּהֵן כֻּלֹּה עֹשֶׂה שָּׁקֶר" (יר' ח, י); "וְאִם אָב אָנִי אַיֵּה כְבוֹדִי? וְאִם אֲדוֹנִים אָנִי אַיֵּה מוֹרָאִי? אָמַר יְיָ צְבָאוֹת לָכֶם הַכֹּהֲנִים בּוֹזֵי שְׁמִי!" (מלאכי א, ו).
"צֹפָיו [=מנהיגי הדת בעלי השׂררה, הכומרים המתעים את העם אחרי ההבל] עִוְרִים כֻּלָּם, לֹא יָדָעוּ [את ה'], כֻּלָּם כְּלָבִים אִלְּמִים לֹא יוּכְלוּ לִנְבֹּחַ [כלבים אילמים!], הֹזִים שֹׁכְבִים אֹהֲבֵי לָנוּם. וְהַכְּלָבִים עַזֵּי נֶפֶשׁ [כלבים עזי נפש!] לֹא יָדְעוּ שָׂבְעָה, וְהֵמָּה רֹעִים [=והם אנשי השֵּׁם מנהיגי העם ובעלי השׂררה, ויחד-עם-זאת] לֹא יָדְעוּ הָבִין [=סוטים מדרך האמת], כֻּלָּם לְדַרְכָּם פָּנוּ אִישׁ לְבִצְעוֹ מִקָּצֵהוּ" (יש' נו). ושם תרגם יונתן ע"ה: "וְכַלְבַּיָא תַּקִּיפֵי נַפְשָׁן לָא יָדְעִין לְמִסְבַּע, וְאִנּוּן מַבְאֲשִׁין לָא יָדְעִין לְאִסְתַּכָּלָא, כֻּלְּהוֹן גְּבַר לָקֳבֵיל אוֹרְחֵיהּ גְּלוֹ, גְּבַר לְמִיבַּז מָמוֹנֵיהּ דְּיִשְׂרָאֵל".
והנה לפניכם גם דברי מיכה הנביא, אשר משווה בין הכוהנים שפוסקים דינים בכסף לנביאי השקר הקוסמים בכסף! והוא מוסיף וקובע, שבגלל רדיפת הבצע של כומרי הדת, ירושלים תיחרב ותאבד. כלומר, שחיתותם של כומרי הדת תביא בסופו-של-דבר לחורבן העם והארץ:
"שִׁמְעוּ נָא זֹאת רָאשֵׁי בֵּית יַעֲקֹב וּקְצִינֵי בֵּית יִשְׂרָאֵל הַמֲתַעֲבִים מִשְׁפָּט וְאֵת כָּל הַיְשָׁרָה יְעַקֵּשׁוּ, בֹּנֶה צִיּוֹן בְּדָמִים וִירוּשָׁלִַם בְּעַוְלָה [ושם תרגם יונתן: 'דְּבָנַן בָּתֵּיהוֹן בְּצִיוֹן בְּדַם אֲשִׁיד וִירוּשְׁלֶם בְּנִכלִין', דהיינו, הבונים את בתיהם המפוארים בכספי העניים והעשוקים], רָאשֶׁיהָ בְּשֹׁחַד יִשְׁפֹּטוּ וְכֹהֲנֶיהָ בִּמְחִיר יוֹרוּ וּנְבִיאֶיהָ בְּכֶסֶף יִקְסֹמוּ וְעַל יְיָ יִשָּׁעֵנוּ לֵאמֹר הֲלוֹא יְיָ בְּקִרְבֵּנוּ לֹא תָבוֹא עָלֵינוּ רָעָה, לָכֵן בִּגְלַלְכֶם צִיּוֹן שָׂדֶה תֵחָרֵשׁ וִירוּשָׁלִַם עִיִּין תִּהְיֶה וְהַר הַבַּיִת לְבָמוֹת יָעַר" (פ"ג).
והנה לפניכם דברי דניאל, שמהם קמה וניצבה תוכחה קשה ועזה לגדולי האסלה: "בֵּאדַיִן עָנֵה דָנִיֵּאל, וְאָמַר קֳדָם מַלְכָּא, מַתְּנָתָךְ לָךְ לֶהֶוְיָן, וּנְבָזְבְּיָתָךְ לְאָחֳרָן הַב" (דנ' ה, יז). אך כאמור, ראינו שהם כלבים אילמים, כלבים עזי נפש, אשר במקום לומר: "לְאָחֳרָן הַב", אומרים: "הַב הַב".
"שִׁמְעוּ זֹאת הַכֹּהֲנִים וְהַקְשִׁיבוּ בֵּית יִשְׂרָאֵל [...] לֹא יִתְּנוּ מַעַלְלֵיהֶם לָשׁוּב אֶל אֱלֹהֵיהֶם כִּי רוּחַ זְנוּנִים בְּקִרְבָּם וְאֶת יְיָ לֹא יָדָעוּ [...] וְעָנָה גְאוֹן יִשְׂרָאֵל בְּפָנָיו [...] בַּייָ בָּגָדוּ" (הושע ה).
***
נעבור עתה לראיון האמור (ראו כאן), וראיתי לנכון לתמללוֹ ולצרפוֹ למאמר זה (מדקה 4:30), ומדי פעם הוספתי הערות במקומות שבהם השקר זועק לשמים, והנה לפניכם הריאיון:
מראיין: "המדינה נשענת על עוד רגליים, לא רק אזרחיות, לא רק כלכליות [בתיה: 'אני חיה את התורה'], לא רק צבאיות, גם רוחניות, גם אמוּניות [בתיה: 'בוודאי, בוודאי'], ואם את אומרת שהאמונה בעינייך חשובה יותר מאזרחות, אני כופר באמירה הזאת".
בתיה: "אבל גדולי ישראל והרמב"ם, הרמב"ם, הזהירו מפני השימוש המניפולטיבי וחילול התורה למען הישגים כמו כרטיס אשראי, כמו קצבאות, הרמב"ם הזהיר מפני הדבר הזה".
מראיין (בלעג): "הרמב"ם הזהיר מפני קצבאות? הרמב"ם הזהיר מפני גפני וְוַעדת הכספים?".
בתיה: "בוודאי, בוודאי, הרמב"ם הזהיר באזהרות חמורות מאד שלא לעשות מהתורה... וזה מה שנעשה היום במדינה היחידה היהודית, במדינה היהודית מחללים את התורה, מחללים את התורה, משתמשים בתורה ומחללים אותה!".
מראיין: "בתיה, בתיה, לא, לא, לא, עכשיו אמרת דברים..." [בתיה: 'אתה רוצה מספרים?'], "אני לא רוצה מספרים אני לא רוצה מספרים" [בתיה: 'אבל אתה אומר שהחרדים מתגייסים'], "את לא תגידי שהחרדים מחללים פה את התורה בישראל, את לא תגידי את זה [בתיה: 'אני אגיד'], לא באולפן הזה, את יכולה להגיד את זה בבית שלך, בבלוג שלך, בפוסט שלך, איפה שאת רוצה, לא פה, לא באולפן הזה, לא באולפן הזה [בתיה: 'אין חופש דיבור באולפן הזה? אני חשבתי שאולפן 14 מסוגל להכיל דעות']. "בתיה, לא, לא, את חשבת דברים, אבל לעשות פה השמצות פרועות, השמצות פרועות נגד ציבור שלם לא יקרו, לא יקרו באולפן הזה".
בתיה: "סליחה, זה לא פלורליסטי מה שאתה אומר".
מראיין [קוטע שוב:] "את לא תשמיצי באולפן הזה את הציבור החרדי", [בתיה: 'יש יהדות פלורליסטית'], "את לא תשמיצי, בשביל זה יש מספיק אולפנים, בתיה, יש אולפנים אחרים, ושם תעשי" [בתיה: 'אז תגיד שזה אולפן בלי פלורליזם יהודי'], "כן, אז אני אומר לך, אני אומר לך בגלוי: באולפן הזה לא משמיצים חרדים!".
בתיה: "אתה מגדיר את עצמך כדתי-חילוני?".
מראיין: "בתיה, בתיה, בתיה, רק שניה-שניה, אני אסביר לך משהו, אל"ף, המשחק הוא שאני, אני מנהל את האולפן הזה ואת השידור הזה, אוקיי? ואני שואל שאלות ולא עונה על השאלות שלך, אוקיי? [וההתנהלות הדורסנית הזו יורדת מלמעלה] ואני אומר לך ככה בצורה הכי ברורה וגלויה וחד משמעית, באולפן ה-ז-ה שבו א-נ-י יושב, חרדים כמגזר, כעדה, כקראי [?], כציבור, לא יושמצו, לא אתן לזה יד, את יודעת למה? כי זה קורה בכל אולפן אחר במדינת ישראל".
בתיה: "למה אני...", והמראיין קוטע אותה: "לא גמרתי לסיים את דבריי, לא סיימתי את דבריי, כשאני אסיים אותם אני אולי אשמח [רק אולי תשמח? איזו דורסנות!] לשמוע את דברייך".
מראיין: "[הציבור החרדי] לא יושמץ באולפן הזה, כי בכל מקום שאנחנו עוברים במשך השנה וחצי האחרונה, בכל ערוץ טלביזיה, בכל ערוץ תקשורת בכל קמפיין בחירות, הושמצו החרדים על ימין ועל שמאל, תחת כל עץ רענן. ויש מקום אחד בישראל, הערוץ הזה, שבו אנחנו מנסים לכבד את האנשים האלה, להוקיר להם תודה [על מה?!], וגם לראות את המורכבות של ההשתלבות שלהם בחברה הישראלית [שקר, הם לא רוצים להשתלב, רק מענקים וקצבאות, אם הם היו רוצים להשתלב הם לא היו מצביעים לגפני ולגולדקנופף], ושאת תשבי פה באולפן אחרי המלאכה שאנחנו מנסים לעשות פה באולפן הזה במשך חודשים רבים: לשמור על אחינו החרדים ולהשיב להם אֶת [כאן המראיין צועק:] כבודם שנשדד על-ידי החברה החילונית, אני לא אתן לזה יד, לא פה, לא באולפן הזה, אפשר לומר יש דברי ביקורת על העדה החרדית, אבל לומר: מחללים את התורה? תסלחי לי בתיה, אני אהיה מאד-מאד עדין, אבל את צריכה אם לא לחזור בך לפחות להתבייש על דברייך, כי יש פה ציבור ע-נ-ק של מעל מיליארד וחצי איש [?] שאת פשוט שופכת אותו כולם, שופכת את כל הציבור, מכלילה, בצורה הכי מכוערת, הכי מבזה, הכי לא הוגנת, הכי לא הוגנת, וזה נעשה בתקשורת, וזה נעשה בקמפיינים, וזה נעשה ב... ב... ב... בכל מיני תעמולת בחירות, מסוכנים לבריאות הציבור, דימויים מכוערים, אנטישמים, מזעזעים, פה, באולפן הזה, פה, בערוץ הזה, לא ניתן לזה יד, לא ניתן לזה יד...".
בתיה: "אפשר לענות?".
מראיין [ממשיך לקטוע את בתיה]: "כי הציבור החרדי הם האחים שלנו פה במדינה הזו".
בתיה: "אפשר? אוקיי, הבנתי, הבנתי".
מראיין [ממשיך לקטוע את בתיה]: "ואנחנו נשמור על כבודם, נשמור על כבודם, וזה לא קשור אם יש לי כיפה על הראש או אין לי כיפה על הראש, אלה אחים שלי, ואני אשמור על כבודם, ואני מצפה גם ממך לשמור על כבודם".
בתיה: "אוקיי, היהדות היא פלורליסטית במהותה, אני מכבדת יהדות חילונית, ואני מכבדת את כל הזרמים, יהדות זה דבר מגוון, 'שבעים פנים לתורה', על זה שמעת? אבל, יש קונצנזוס לאורך כל התפתחות ההלכה, לאורך כל ההיסטוריה היהודית שלא עושים בתורה קרדום לחפור בו, למה נאמר במשנה: שנא את הרבנות? למה הרמב"ם אומר תיפרד מן הצדקה?".
מראיין [קוטע שוב את בתיה]: "אני, ממש, לא".
בתיה: "רגע סליחה, אבל תשמע אותי [המראיין קוטע: 'לא, לא, לא, לא'], אתה אמרת את המונולוג שלך באריכות...", [המראיין שוב קוטע אותה:] "לא, לא, לא, אבל את שוב ממשיכה עם ההשמצות הללו, את שוב ממשיכה עם ההשמצות הללו, את שוב ממשיכה עם ההשמצות הללו, אני לא אתן לזה יד, אני לא יכול בשם חופש הביטוי, לתת לך להשמיץ פה שוב".
בתיה: "רגע, רגע, אבל אתה אמרת לי לחזור בי, אז אני רוצה להגיד את הדברים, עמדתי, עמדתי הדתית, אני פה מדברת על התורה כמי שלומדת תורה, והתורה חשובה לה, וככה מחנכת את ילדיי, ובעיניי התורה היא חלק מהמדינה הציונית, ויש לה ערך שלא... בלי התורה לא היינו פה, אין פה שאלה, ואני אומרת, ואני חוזרת ואומרת, ולא חוזרת בי, שההתנהגות היום של המנהיגים של הציבור החרדי והפוליטיקאים שלהם זה חילול התורה, ואני חוזרת ואומרת, ולא חוזרת בי".
ודרך אגב, עו"ד כהנא-דרור איננה חכמה ואיננה צדיקה, מפני שהיא מסרבת בתוקף להבין, שכומרי הדת של "הציונות הדתית" שהיא נשמעת להם והולכת אחריהם בהערצה רבה, אף הם מחללים-שם-שמים, ואף הם הופכים את תורת-האלהים לקורדום-חוצבים, כמעט באותה המידה כמו כומרי החרדים, "אֵשֶׁת כְּסִילוּת הֹמִיָּה פְּתַיּוּת וּבַל יָדְעָה מָּה" (משלי ט, יג).
"יְיָ עֻזִּי וּמָעֻזִּי וּמְנוּסִי בְּיוֹם צָרָה אֵלֶיךָ גּוֹיִם יָבֹאוּ מֵאַפְסֵי אָרֶץ וְיֹאמְרוּ אַךְ שֶׁקֶר נָחֲלוּ אֲבוֹתֵינוּ הֶבֶל וְאֵין בָּם מוֹעִיל" (ירמיה טז, יט).
***
בעקבות המאמר האמור, נשאלתי כך:
האם יש תסביך נחיתות בקרב החילונים? אולי רבים מהם מסתכלים על האופן שבו החרדים מתלבשים וחיים, והם חושבים שהחרדים הם היהודים האמיתיים. ולכן, למרות שהם לא רוצים להיות דתיים בעצמם, אולי הם חושבים שאם הם אומרים דברים נחמדים על החרדים, ככה הם מנקים את מצפונם? הייתי בבתים של יהודים חילוניים שבהם יש ציורי אמנות על קירותיהם של יהודים חרדים מתפללים או לומדים וכו'. הרבה פעמים אני תוהה האם זו הדרך שלהם להתמודד פסיכולוגית עם החילוניות שלהם? אולי למראיין יש את הנחיתות הזו?
תשובה:
ביחס למראיין, נראה שעיקר טמטומו וגסותו נובעת ממשכורותיו, דהיינו מקבלת שוחד.
אך באופן כללי דבריך נכונים מאד, גדולי יהדות המינות החרדית במשך כל הדורות, גם באירופה וגם בארץ-ישראל, החדירו את ההשקפה שהם ותלמידיהם הינם "פסגת הפסגות של היהדות" או "פסגת הפסגות של האנושיות". השקפה זו נועדה לרומם את מעמדם כאילו הם בני אדם "עליונים" וכך להחדיר תסביך נחיתות בקרב סובביהם – תסביך אשר יאפשר בהמשך הדרך לנצל את ההמונים, גויים ויהודים כאחד, כדי להפיק את תאוותיהם וזימותיהם.
אחת הדרכים המרכזיות להחדיר את ההשקפה שהם "מבחר המין האנושי", נעשית באמצעות החדרת ההזיה שכל השגשוג וההצלחה והשפע בעולם – הוא אך ורק בזכותם, שהרי הם הקרובים לאלהים, והם אלה שמורידים את כל השפע הזה בתפילותיהם ובמלמוליהם.
ואם הם אכן "מבחר המין האנושי" והגורם המרכזי ואף היחיד לירידת שגשוג ושפע לעולם, המסקנה המתבקשת היא, שרצוי ואף חובה מוסרית ואלהית גדולה מאד-מאד לרוממם ולהעריצם – וכמובן, גם לממנם ולפטמם ולפטור אותם מעבודה ומשלל חובות לחברה, וכל זאת כדי שהקב"ה יוסיף להוריד שפע גדול לעולם... כמו כן, בדרך זו חלק מהחילוניים (בעיקר מצביעי ביבי הבבונים) פוטרים את עצמם מלקיים את המצוות, כאילו די במימון החרדים כדי לזכות לחיי העולם-הבא, וכך הם מתירים לעצמם להמשיך בגניבותיהם ובתועבותיהם.
דא עקא, כאשר באות צרות לעולם, הגויים מאשימים את היהודים, כך לדוגמה קרה בשואה, כי למעשה נחשׂף השקר הגדול של יהדות המינות האורתודוקסית: הם לא מגינים על העולם ממלחמות ולא מביאים לשגשוג עולמי כלל וכלל! להיפך, לכל מקום שהחרדים מגיעים מהר מאד מגיעים: עוני, בורות, בטלנות, שחצנות, תכסיסנות, גזל ואף תועבות בחדרי חדרים.
וכאשר ראו זאת הגויים במחציתה הראשונה של המאה הקודמת, הם החליטו לחסל את היהודים, וכך גם יקרה כאן בארץ-ישראל, כלומר, אם חלילה עם-ישראל יקלע למשבר כלכלי קשה, החילוניים יתקוממו כנגד החרדים. אמנם, לא תהיה שפיכות דמים לדעתי, אך החילוניים לא יאפשרו יותר לחרדים להיות פרזיטים וטפילים על גבם של העובדים ומשלמי המיסים. חבל רק שבורותם התהומית של החילוניים תגרום להם להבין זאת רק כאשר יהיה מאוחר מדי.
כמה שפל, שכשמישהו מצטט את חז"ל והרמב"ם הם נקראים אנטישמים. ברור, שלפי הבהמות הדו-רגליים הללו, חז"ל והרמב"ם היו אנטישמים!
וכמובן שכל החרדים יאמרו "כמה גולדן גיבור, באופן שהוא מגן על אחיו החרדים". הבה נראה מה אומר הרמב"ם על אנשים כאלה:
https://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/more/c12-2.htm#2
"ואמרו לא תסגיר עבד אל אדניו, הרי עם היות זה רחמים, יש עוד במצווה זו תועלת גדולה, והיא להקנות לנו המידה הנעלה הזו, כלומר: שנתן מחסה למי שביקש חסותנו ונגן עליו, ולא נמסרהו בידי מי שערק מפניו. ולא די בכך שתתן מחסה למי שביקש חסותך, אלא שעוד מוטלת עליך חובה, והיא שתדאג לצרכיו ותטיב לו, ואל תכאיב לבו בדברים, והוא אמרו יתעלה 'עמך ישב בקרבך במקום אשר יבחר באחד שעריך בטוב לו לא תוננו'.
והנה קבע דין זה בפחות…