בהערות הסידור רשום כך: "סידור רש"י שנג על פי מסכת סופרים"
ובעיון בסידור רש"י עמ 172 מצאתי שרשום כך:
"[שנג] כך שנינו במסכת סופרים באחד בניסן הוקם המשכן, ושנים עשר נשיאים הקריבו קרבנן לשנים עשר יום, ושל אחד ואחד עשה ביומו יום טוב, לפיכך אין אומרים תחנונים כל ימי ניסן ואין מתענין עד שיעבור ניסן, אלא הבכורות המתענין בערב פסח, והצנועין בשביל המצה שיכנסו בו תאוה
ובהערות על במקור רשום:
כך שנינו במסכת סופרים - הוא פכ״א והובא גם בפרדס סוף סי׳ י״ז ומבח״ו סי׳ רנ״ז צד 222."
איני זוכר כעת, והנני מתלבט אם בכלל ראוי לבדוק זאת. מה דעתך?
אני לא מבין..
תחנון הם אוסרים על עצמם, אך לנהוג מנהגי אבלות מתרים?