להלן לשון דברי הגינוי:
הצגת חור בהשכלה -- האם עלה במחשבתך ש ״ידיעותיך״ שואפות לאפס בהשגותיך ובהתעלמות מכוונת מ״גדולי הדורות״ כגון האר״י ז״ל, הבעש״ט, בעל התניא, הרמח״ל, וכדומה. חבל שאינך מפנה עצמך ללימוד בפנימיות התורה. במקום לבזבז זמן לריק ע״מ לרכוש פרסום ״לזכות״ ב כ ב ו ד מ ד ו מ ה ⁉️⁉️⁉️
להלן תשובתי:
איני מתעלם מעובדי האלילים המבחילים שהזכרת, פשוט הנני נגעל מהפנימיות הרקובה שלהם. ואם אינך מבין ש"תורת הסוד" היא פיקציה אלילית מבחילה, אתה הוא זה שידיעותיך שואפות לאפס... ואתה הוא זה שהולך בעיניים עצומות ועיוורות אחרי אלילים מהובלים.
ואיני יודע על איזה כבוד אתה מדבר, אם הייתי רוצה כבוד, הייתי מזדהה בתארים שרכשתי כגון בהסמכה לרבנות שהוצאתי ברבנות הטמטום הראשית לישראל (לפני שהכרתי את דרך האמת) וכן בתואר ד"ר לתלמוד במגמת משפט עברי שהוצאתי באוניברסיטת בר אילן.
כמו כן, אינך היחיד שמגנה אותי, קח מספר ותעמוד בתור, ואם הייתי מחפש כבוד הייתי חובש מגבעת כומרים פרו-נוצרית ועוטה גלימת מינים חמוֹרים עם כפתורים, עונב עניבה ומתנדנד כל היום בישיבה תוך עיוותי פנים כאילו אני נלחם על המלאכים...
אך איני עושה זאת, הנני נלחם על דרך האמת, ומוותר על כבודי כי רוב בני האדם הינם סכלים ועמי ארצות כמוך ושכמותך, ובזאת הנני הולך בדרכו של אברהם אבינו אשר וויתר על כבודו למען המלחמה על הצדק והיושר ודרך האמת, שהרי אברהם אבינו יחידי היה...
אך הנני מוכן לעבור את כל זאת, כי חשוב לי להאיר עיני יהודי יקר אחד ואפילו המחיר לכך יהיה גינוי של עשרת אלפים סכלים כמוך, וכמו שכותב רבנו בצוואתו למורה הנבוכים:
"כללו של דבר, אני הגבר אשר אם נסגר סביבו הדבר וצר לו המעבר ולא אמצא עצה ללמד אמת שהוכח אלא-על-ידי-כך שיתאים למעולה אחד ולא לעשרת אלפים סכלים, הריני מעדיף לאמרו בשבילו, ולא אחוש לגינוי אותם ההמון המרובים, ואטפל בהצלת אותו היחיד הנעלה ממה שנלכד בו ואורהו במבוכתו עד שיגיע לשלמות וירווח לו".
וראה עוד דברי הרמב"ם על אברהם אבינו במורה (ג, כט):
"ואין ספק אצלי שהוא [=אברהם אבינו] [...] כאשר חָלק על שיטת כל בני אדם, היו מקללים ומבזים אותו ומזלזלים בו אותם התועים. וכיוון שסבל כל זה בשל אמונתו בה' יתעלה והעדיף את האמת על כבודו [כלומר שאברהם אבינו ויתר על כבוד עצמו וסבל רדיפות וביזיונות למען האמת], נאמר לו: 'וַאֲבָרֲכָה מְבָרְכֶיךָ וּמְקַלֶּלְךָ אָאֹר וְנִבְרְכוּ בְךָ כֹּל מִשְׁפְּחֹת הָאֲדָמָה' [בר' יב, ג]. והיה תכלית עניינו [כלומר בוא וראה למה זכה בשכר מסירותו], מה שאנו רואים היום מהסכמת רוב אנשי תבל לרוממוֹ ולהתברך בזכרוֹ, עד שמתייחס אליו [גם] מי שאינו מזרעוֹ, ואין חולק עליו ולא בלתי יודע את גדולתו".
אז הוא לא הצליח לגלות למה האטמוספירה אינה מתפוגגת?
בעקבות תשובתי, דתן בן אבירם שלח עוד תגובת משטמה:
נדהמתי מהזיותך בהקבלת דרגת אברהם אבינו לדרגת נשמתך. אדרבה הצביע על מקוריות דרכך הנלוזה כבלעם בדברי הרמב״ם ז״ל שהנך מתיימר לייצג.
והנה תשובתי לפניכם:
אתה הוא הוזה ההזיות, כי לא השוויתי בין אברהם אבינו לביני, והנני רחוק ממנו מאד לצערי, אך אתה קפצת למסקנה הזו כי החלטת מראש להאשים אותי בגאווה ויהירות, כדי לשכנע את עצמך שהנני תועה, וכל זאת כדי לשלול את אור האמת שבוקע ועולה ומסנוור את מה שנותר מנפשך העשוקה, אשר מייסרת אותך על ריקנותה התהומית ממדע ומדעת ומהשקפות נכונות טהורות וישרות.
אלא, כתבתי את מה שכתבתי לעיל, כי הנני ממשיך בהחלט את קריאת הקרב של אברהם אבינו "בשם ה' אל עולם", וכל יהודי שרגלי אבותיו עמדו על הר סיני מחויב לקרוא בקריאתו, כמו שכל יהודי מחויב בביעור המינים ובביעור העבודה-הזרה: "מורידין ולא מעלין" כאשר יש סנהדרין, ובימינו בכל האמצעים החוקיים המותרים.
ושוב אתה מגלה את בורותך כי אפילו אינך מכיר את צוואתו של הנביא ישעיה בראש פרק נא:
"שִׁמְעוּ אֵלַי רֹדְפֵי צֶדֶק מְבַקְשֵׁי יְיָ הַבִּיטוּ אֶל צוּר חֻצַּבְתֶּם וְאֶל מַקֶּבֶת בּוֹר נֻקַּרְתֶּם. הַבִּיטוּ אֶל אַבְרָהָם אֲבִיכֶם וְאֶל שָׂרָה תְּחוֹלֶלְכֶם כִּי אֶחָד קְרָאתִיו וַאֲבָרְכֵהוּ וְאַרְבֵּהוּ".
כל אחד באשר הוא מחויב להתבונן בדרכו של אברהם אבינו ולחתור לדרכו ככל יכולתו, והלוואי ואזכה להתקרב למעלתו, כי אם הייתי במעלתו הייתי מנפץ את אלילי הדת האורתודוקסית הפרו-נוצרית וכן את אלילי החסידות-המינות הפרוצה והזימתית ברחובות בני ברק הטמאה.
המשך לקרוא באתר אור הרמב"ם, ותמשיך להיות משתומם ונדהם, ועוד ועוד אור יכה אותך בסנוורים כמו שהיכה את אנשי סדום ועמורה, אור אשר ישפוך נוגה גדול על חשכת נפשך השקועה בעמקי הרפש והטיט הסרוח של תהום הסכלות.
וככל שתיאבק בכל כוחך כדי לכבות את האור החזק הזה כדי שהאמת לא תתגלה, כך נפשך האומללה תוסיף לייסר אותך, ויצרך הרע יוביל אותך לשפוך עוד ועוד רפש וטיט על אנשי האמת בניסיון להשקיט את המיית נפשך העשוקה והרצוצה.
כי כך היא דרכם של דתן ואבירם.
ואחתום בדברי רבנו בצוואתו למורה הנבוכים:
"אבל המבולבלים אשר כבר נתטנפו מוחותיהם בדעות הבלתי נכונות ובדרכים המטעים, ויחשבו אותם מדעים אמיתיים, ומדמים שהם בעלי עיון ואין להם ידיעה כלל בשום דבר הנקרא 'מדע' באמת, הם יירתעו מפרקים רבים ממנו [מספרו "מורה הנבוכים"], ומה מאד יקשו עליהם, כי לא יבינו להם עניין, ועוד, כי מהם [=מלימוד החכמה ומקניית הדעת] תתגלה פסולת הסיגים שבידם [תיחשף סכלותם ונבלותם],שהם סגולתם ורכושם המיועד לאידם".