המאמר המדרשי הזה נועד לדבר אחד בלבד: כדי לטפח בקרב העם יראת כבוד והערכה כלפי החכמים ואנשי האמת, ותו לא. וזאת במטרה שישמעו לדבריהם ולמוסריהם, ויקבלו את תוכחותיהם.
אמנם, איני חולק על דברי תלמיד הרמב"ם, אך לעניות דעתי הקב"ה לא יענה לתפילת שום אדם אם אין הדבר נכון מבחינת יושר משפטו של הקב"ה, בין אם מדובר בצדיק ובין אם מדובר באדם פשוט, ואפילו רשע ששב בתשובה.
אמנם, עם-ישראל וגם הגויים היו פונים לנביאי ישראל כדי שיסייעו להם בעניינים רבים, אך לא מדובר במדרש זה על נביאים, אלא על צדיקים סתם.
וחשוב לציין בעניין שאלה זו, שהמדרש הזה משמש בידי נוכלי הדת למיניהם, כגון קנייבסקי ושות', כראיה והוכחה לכך שיש להם "כוחות מאגיים", ובמלים אחרות, הם משתמשים במאמר המדרשי הזה, כדי לטפח את מעמדם האלילי, כאילו יש בכוחם לעשות נסים ונפלאות. והמטרה שלהם בכל החיזיון הזה הינה לתעתע בהמון שהם בגדר נביאים ואף יותר מכך, שהרי הם גוזרים והקב"ה מקיים, ואילו הנביאים יכולים רק להתחנן אך אין הכרח שהקב"ה ישמע לתפילתם.
ומיצוב מעמדם כנביאים הוא הכרחי להמשך שלטון הרשע שלהם, כי רק אם נקבע ביחס לאדם מסוים שהוא בגדר נביא לא ניתן לעיין במעשיו ובאמרותיו בעין ביקורתית, שהרי כל מעשיו הינם מעשים והוראות שניתנו ישירות מאת הקב"ה! וכך הם יכולים לכזב ולשקר ולומר דברים הזויים לחלוטין, ואין מי שיבקר אותם וישאל אותם למה ומדוע? שהרי כל דבריהם דברי נביאות כמשה רבנו מפי הגבורה! ובדרך זו הם מעצבים מחדש את פני הדת כדי שתתאים לצרכיהם ולתאוותיהם.
וייתכן שאף יתרה מזאת, ברגע שקובעים את מעמדו של אדם כמי שגוזר והקב"ה מקיים, מה הם בעצם אומרים? הם למעשה קובעים שהקב"ה עובד אצל אותו גודֵּל! ובמלים אחרות, קנייבסקי ושות' אפילו יותר חשובים מאלהים, שהרי הם אלה אשר קובעים מה שאלהים יחליט ויפעל בשמים ובארץ! והמסקנה הברורה היא, שיש לפנות לאותם אלילים בכל עניין במקום לפנות לאלהים!
המאמר המדרשי הזה נועד לדבר אחד בלבד: כדי לטפח בקרב העם יראת כבוד והערכה כלפי החכמים ואנשי האמת, ותו לא. וזאת במטרה שישמעו לדבריהם ולמוסריהם, ויקבלו את תוכחותיהם.
אמנם, איני חולק על דברי תלמיד הרמב"ם, אך לעניות דעתי הקב"ה לא יענה לתפילת שום אדם אם אין הדבר נכון מבחינת יושר משפטו של הקב"ה, בין אם מדובר בצדיק ובין אם מדובר באדם פשוט, ואפילו רשע ששב בתשובה.
אמנם, עם-ישראל וגם הגויים היו פונים לנביאי ישראל כדי שיסייעו להם בעניינים רבים, אך לא מדובר במדרש זה על נביאים, אלא על צדיקים סתם.
וחשוב לציין בעניין שאלה זו, שהמדרש הזה משמש בידי נוכלי הדת למיניהם, כגון קנייבסקי ושות', כראיה והוכחה לכך שיש להם "כוחות מאגיים", ובמלים אחרות, הם משתמשים במאמר המדרשי הזה, כדי לטפח את מעמדם האלילי, כאילו יש בכוחם לעשות נסים ונפלאות. והמטרה שלהם בכל החיזיון הזה הינה לתעתע בהמון שהם בגדר נביאים ואף יותר מכך, שהרי הם גוזרים והקב"ה מקיים, ואילו הנביאים יכולים רק להתחנן אך אין הכרח שהקב"ה ישמע לתפילתם.
ומיצוב מעמדם כנביאים הוא הכרחי להמשך שלטון הרשע שלהם, כי רק אם נקבע ביחס לאדם מסוים שהוא בגדר נביא לא ניתן לעיין במעשיו ובאמרותיו בעין ביקורתית, שהרי כל מעשיו הינם מעשים והוראות שניתנו ישירות מאת הקב"ה! וכך הם יכולים לכזב ולשקר ולומר דברים הזויים לחלוטין, ואין מי שיבקר אותם וישאל אותם למה ומדוע? שהרי כל דבריהם דברי נביאות כמשה רבנו מפי הגבורה! ובדרך זו הם מעצבים מחדש את פני הדת כדי שתתאים לצרכיהם ולתאוותיהם.
וייתכן שאף יתרה מזאת, ברגע שקובעים את מעמדו של אדם כמי שגוזר והקב"ה מקיים, מה הם בעצם אומרים? הם למעשה קובעים שהקב"ה עובד אצל אותו גודֵּל! ובמלים אחרות, קנייבסקי ושות' אפילו יותר חשובים מאלהים, שהרי הם אלה אשר קובעים מה שאלהים יחליט ויפעל בשמים ובארץ! והמסקנה הברורה היא, שיש לפנות לאותם אלילים בכל עניין במקום לפנות לאלהים!
וכדאי לעיין במאמרי: "כיצד הגדולים לדורותיהם מוליכים שולל את ההמון?".