יש אנשים שמתעבים את כל מושג היופי הטבעי. הם מאמינים שהטבע - כפי שנוצר יפה על ידי אלוהים - זהו 'קליפה' גוי מרושע וכי כל מאמץ לטפח הערכה ליופי הוא 'ביטול תורה'.
ובכל זאת בפתאומיות, כשזה מגיע לאתרוג, אותם אנשים פתאום טוענים שהם מורמים כל כך ביופיו הנשגב של האתרוג שלהם.
1) האם אנו יכולים להתייחס ברצינות לטענותיהם בנוגע לאתרוגים שלהם, או שמא הם עוסקים בצביעות חסרת בסיס - למען האגו שלהם?
2) האם פעולות צבועות מרושעות אלה הן ביטוי לחטא 'חילול השם'?
3) עם שונאים כאלה של העולם היפה להפליא של אלוהים, ושונאים כל הזירה של מעשה בראשית - גם פיזית וגם אינטלקטואלית, האם מותר לנו לבקש מהם להשאיל לנו אתרוג שלהם כדי לברך עליו, או שמא בכך אנו מחַזקים את מעשיהם ואת אמונותיהם הרעות? 4) ובכלל, האם מותר או אפילו אצילי לשבח מישהו על האתרוג שלו אם אכן מדובר באתרוג יפה?
מועדים לשמחה,
יש היום מעבדי עורות שמעבדים עורות גוויל וקלף לפי ההלכה.
יש היום סופרים שכותבים על גבי גוויל וקלף כשרים, ספרי-תורה תפילין ומזוזות.
יש היום מעבדי תפילין חרוצות לפי רבנו.
יש היום אתרוגים תימניים שאינם מורכבים (יש לי אפילו עץ קטן של אתרוגים).
יש ציציות לפי קשירת רבנו (יש גם הדרכה באינטרנט כיצד לקשור אותן).
צריך לדעת רק היכן לקנות.
אני באופן אישי מכיר בודדים:
הרב משה צארום מירושלים שמעבד עורות (שמעתי שיש עוד אחד בשם שרעבי).
הרב יובל נפש שמכין תפילין לפי רבנו 050-8740047.
הדר צברי שכותב ספרי תורה תפילין ומזוזות לפי רבנו (ויש עוד רבים כדאי לשאול את הרב משה צארום ולקבל ממנו המלצה הוא מכיר הרבה, כי סופרים רבים קונים ממנו עורות).
אין לי את הטלפון של הרב משה צארום והדר צברי, אוכל לברר.
ותוכל גם אתה לברר אצל אברהם חמדי (חותני): 050-6576418
אתרוגים וטליתות ניתן להשיג בחנות "נוסח תימן" (יש חנות אינטרנטית), וכן בדוכנים שממול החנות בימים שלפני הסוכות (אני מעדיף לקנות מהדוכנים הללו), וכן במקומות רבים נוספים בארץ שגרים בהם תימנים.
אגב, בחנות "נוסח תימן" תמצא גם תאג', דהיינו חמשה חומשי תורה עם תרגום אונקלוס מדויקים לפי המסורת הנאמנה, ומחולקים לפי מברכים גם לפי המסורת הקדומה, ההמלצה שלי היא תאג' "כתר שלום", שם הוא גם מבאר את אונקלוס.
באחד העמודים הראשונים בתאג' "כתר שלום" הוא גם מונה את ההבדלים שבין המסורת הקדומה והנאמנה לבין המסורת החדשה של התרבות האורתודוקסית.
שלום הרב אדיר,
היכן אם כן, ניתן לקנות תשמישי קדושה כשרים?
יש לך המלצה?
"ההידור" במצות אתרוג נובע משתי סיבות מרכזיות:
1) גאווה אירופית בלתי מוסברת יחד עם סכלות בענייני מחשבה, שתי אלה נובעות ממינות ומריקנות תהומית וגוררות להעמדת כל התורה על חומרות הלכתיות. וראה בעניין זה מאמרי: "תפיסת הדת כמשענת הלכתית בלבד – מבט היסטורי".
ובמלים אחרות, ריקנותם גרמה להם לסכלות, וגאוותם גרמה להם לשאוף להתהדר במשהו כדי להיראות כ"גדוילים", אך סכלותם גרמה להם להתהדר בהבלים ולסטות אחרי הההזיות. וההידור העקום במצות אתרוג הוא רק דוגמה אחת להזיותיהם.
2) רדיפת בצע במכירת אתרוגים, עד כדי הגעה למחירים הזויים לחלוטין.
לשאלתך:
האם מותר לנו לבקש מהם להשאיל לנו אתרוג שלהם כדי לברך עליו?
ובכן, אסור לשאול מהם או לקנות מהם אתרוגים כי האתרוגים שלהם פסולים, שהרי ידוע שכל אתרוגיהם מורכבים, ואם תפתח אותם תמצא בקבוקי מיץ לימון בתוכם. לעומת זאת, האתרוגים המקוריים הינם דומים לתפוח בפנימיותם, ללא מיץ.
ספרי התורה שלהם פסולים, תפיליהן פסולים, מזוזותיהם פסולות, אתרוגיהם פסולים, ועוד... ואלה עוד מן המומים הקלים יחסית שבדתם האורתודוקסית החדשה. כי כל אלה מומים שנוגעים לשיבושים הלכתיים טכניים, אך שיבושי המחשבה שלהם חמורים הרבה יותר ומשחיתים כליל את דת משה.
אגב, אתה יכול לשבח מישהו על אתרוג יפה אם הוא אתרוג כשר.