בסידורים האירופיים כולם אומרים בתפילת על הניסים "זדים ביד עוסקי תורתך" (בדיוק כמו בברכות ה"תורה" שלהם כולם אומרים "לעסוק בדברי תורה"). אני חושד מאוד כי עובדי האלילים האירופאים, בהתנהגותם הבריונית הברברית האופיינית, שוב הטילו את אלוהיהם שנקרא תלמוד תורה - ליתר דיוק, תלמוד פילפול - על סיפור חנוכה ועל הטקסטים הקדושים שלנו. אני באמת מקווה שלסידור הרמב"ם אין את הגרסה הזו. אנא יידעו אותנו כאן מה הגרסה של הרמב"ם לתפילה זו, ובאופן דומה מהי הגרסה התימנית האמיתית.
top of page
כדי לראות את זה בפעילות, יש לעבור לאתר הפעיל שלך.
נערך לאחרונה: 25 בדצמ׳ 2019
שוב עובדי האלילים האירופים חוטפים את היהדות - הפעם, תפילת 'על הניסים'
שוב עובדי האלילים האירופים חוטפים את היהדות - הפעם, תפילת 'על הניסים'
20 תגובות
לייק
20 תגובות
bottom of page
תודה עידן על הוספותיך החשובות.
אם ניתן להוסיף משיעורי היסטוריה אני זוכר שיוון נחלקה לשתי קבוצות: אתונה וספרטה. בספרטה שמו את הדגש רק על הגוף ופיתחו את האתלטיקה עד לכך שהיו עורכים תחרויות ספורט בעירום. בנוסף לדעתי משם התפתחה התרבות ההלניסטית. לעומתם באתונה שמו דגש על הרוחניות והנפש ואותם יצגו הפילוסופים. לפי דעתי הפילוסופים גם היו נגד תרבות ספרטה ואלילות הגוף ונגד התרבות ההלניסטית.
הנה מתקרב ובא חג החנוכה הנפלא. נדליק נרות ונזלול סופגנעות טעימות מקונדיטוריית 'קדוש'. אבל כשאני חושב על כך, אינני יכול שלא להתמלא חרון. ראו בתמונות את פסל אריסטו בספרייתי, משקיף עליי כל יום, ואת ספרי אפלטון, אריסטו ותלמידיהם, על מדפיי. אולי תסבירו לי, מה ראה השוטה הזה, יהודה המכבי, לפתוח במלחמה כדי לגרש מכאן את אלו!!! *מה היה רע אם ה'גדולים' שלנו היו סוקרטס, אפלטון ואריסטו, אורות מזהירים של אהבת חכמה ואהבת אדם, במקום כלבים בני כלבים, בני-ברקים מרושעים כמו שך וקנייבסקי?* האבסורד הגדול הוא שהציונים המוסרחים של זמננו לא מצאו להם את מי לאמץ, אלא את יהודה המכבי המושתן הזה! מהי מורשתו של אותו חמור? הרי מיהודה המכבי לא נשאר משפט כתוב אחד, ובספק אני אם בכלל ידע לקרוא. זוהי מורשתו - להקים איזו מדינונת מוסרחת, מטונפת, מלאה חרדים, והעיקר להתנתק מן האימפריה היוונית, מן האומה שבראה את הפילוסופיה ואת כל המדעים והאמנויות, עם זעיר שהעמיד מקרבו את סוקרטס ואריסטו, תלס ופיתגורס, ארכימדס ואוקלידס, ובלעדיו היה העולם כולו מתבוסס עדיין בגללי גמליו של אברהם אבינו. הייתי מאחל לכל ציוני חילוני מטונף מוסרח בן זמננו לחזור אחורה במכונת זמן, ולפגוש את החמור הזה, יהודה המכבי, דוס מדובלל שידיו מלאות אבנים וטיטולים ריחניים, אותם הוא משליך על המתייוונים תוך צרחות 'שבת'!!
בשבת ענה לי רב אירופאי בכעס ש:
"הנוסח התימני של על הניסים, בניגוד לגרסה האירופית, זרה ליהדות האותנטית! שכן חז"ל קובעים במפורש ש'תלמוד תורה כנגד כולם' , - ועיקרון הזה בא לידי ביטוי ישירות במילים "זדים ביד עוסקי תורתך", ומוכחש על ידי המילים התימניות "פושעים ביד עושי תורתך". אותם חז"ל שאמרו ש'תלמוד תורה כנגד כולם' אמרו גם בהתאמה ישירה לכך שהדבר הכי חשוב שעלינו להודות לאל בחנוכה הוא שעל ידי כך שעזר לנו להביס את היוונים הוא אִפשר לנו שוב ללמוד תורה - שאכן 'תלמוד תורה כנגד כולם!' התימנים, עם הנוסח האנטי-חז"לי שלהם, הם אפיקורסים נגד חז"ל!"
איך מגיבים לזה?
אולי בגלל שכאן בהלכה רבנו אומר "לעסוק בתורה ובמצוות", ולעסוק במצוות משמע לעשות את כל דברי התורה הזאת ולא רק להגות בה במנותק מחיי המעשה.
שיבוש הנוסח הקדום מ"עושי תורתיך" ל"עוסקי תורתיך" מבטא את ההשקפה שעצם העיסוק בתורה, דהיינו מבלי להבין ומבלי לרומם באמת את המחשבה, ומבלי לקיים את הלכות התורה-שבעל-פה הלכה למעשה, עצם העיסוק השטחי והרדוד הזה הינו מעלה גדולה, אשר מצדיקה הפיכת תורת חיים לקורדום חוצבים.
ואם זו הייתה הראיה היחידה לסכלותם ולתעייתם של צאצאי המינים, אמינא לך אתה צודק, אך זו רק ראיה שהיא בבחינת "זכר לדבר", ואינה חלק מן הראיות היסודיות לריחוקם מדת משה, ולעיוותם ולמסחורם את דת האמת הטהורה.
כמו כן, ייתכן שחז"ל ביקשו לרמוז לנו בנוסח הקדום "עושי תורתיך", שלא די בעיסוק בתורה כדי לזכות לגאולה ולישועה ולהצלה, אלא חובה לשמור לעשות ולקיים את כל דברי התורה הזאת, וכמו שאנו אומרים בתפילת שחרית:
"להבין, להשכיל, לשמוע, ללמוד, וללמד, לשמור ולעשות, ולקיים את כל דברי תלמוד תורתיך באהבה".
והשיבוש של צאצאי המינים הוא שאין צורך במאומה, לא בצבא, לא במדע, לא במלאכה, לא בפרנסת הבית, לא בלימודי ליבה, לא בלימוד השקפות נכונות, רק לגרוס פרוטוקולים בארמית, שרובם דחויים, ודי בזה כדי להשיג מעלה גדולה.
הלכות דעות פרק ב
"ממעט בעסק ועוסק בתורה"
הלכות תלמוד תורה פרק ג
"צוו חכמים הוי ממעט בעסק ועסוק בתורה"
"ושאר יומו ולילו עוסק בתורה"
שבוע טוב ומבורך חג חנוכה שמח
רק רציתי להוסיף, שיש בידי סידור כמנהג הספרדים ועדות המזרח, בשם "למען שמו באהבה", וגם בו הנוסח הינו: "וזדים ביד עוסקי תורתך".
שכתוב האמת ההיסטורית והדתית, כהרגלם וכמנהגם...
חנוכה שמח לכל אוהבי האמת!
הערב שמעתי שיעור בו רב אירופי פגאני אמר לתלמידיו כי חנוכה הוא חג המוקדש בעיקר לחגיגת העובדה שהיהודים דחו הכל מהיוונים - במיוחד הפילוסופיה היוונית המרושעת, וכי בחנוכה זו מצווה גדולה וחיונית עבורנו להקדיש את עצמנו לדחייה תמידית של הפילוסופיה היוונית!
תודה לאל שזכיתי לחבר כמוך! תבורך ממקור הברכות!
נראה שהצדק עמך, כי הביטוי "לבטלם מתורתך" עוסק בעיקר בביטול קיום המצוות המעשיות. לעומת זאת הביטוי: "להשכיחם תורתך" מבטא בעיקר עניינים שקשורים לזכירת התורה וללימודה. כלומר לא לקיומה המעשי בפועל.
ואגב, זה קרוב לנצרות, כי הנצרות היא שהפכה את המצוות המעשיות למיטב הבנתי לעניינים אליגוריים, ולא לעניינים שיש לקיים בפועל, כדי שלא להגביל את עצמם ולא למנוע מעצמם את שלל תאוותיהם הנלוזות.
ובמלים אחרות, יהדות אשכנז האירופית קידשה את העיסוק בתורה הדמיונית שלהם, כדי לפטור את עצמם מקיום מצוות מעשיות (כגון פרנסה, שירות בצבא, לימוד מדעים, ועוד), וחמור מכך, הם מתירים לעצמם לעשות עבירות חמורות, מתוך ההזיה שהעיסוק בתורה מצדיק ומכשיר עשיית עבירות חמורות ביותר כגון חילול ה', גניבת דעת וגניבה ממש, שקר ורמאות, ועוד. המטרה מקדשת את האמצעים, כלומר, המטרה, דהיינו לימוד התורה הדמיוני שלהם מצדיק עשיית עבירות חמורות ביותר, ואף "מכפר" על עוונות קשים בחדרי חדרים, בדיוק כמו בנצרות. נמצא אפוא, כי העיסוק בתורה אינו אלא כלי להכשיר ולהצדיק את תאוותיהם.
ביחס לתוספת "ולהעבירם מחוקי רצונך", היא כנראה שרדה מן הנוסח המקורי (וכנראה היה קשה למחקה לאחר שהתרגלו לאמרה, וקל מאד להוסיף וקשה הרבה יותר למחוק), אך הדגש הוא כאמור על "להשכיחם תורתך" אשר מחליף את "לבטלם מתורתך".
בחנוכה, מברך ברכה זו בנוסח זה:
מודים אנחנו לך . . . על נפלאותיך שבכל עת ועת, על הניסים ועל הגבורות ועל המלחמות ועל התשועות ועל הפדות ועל הפורקן, שעשית עימנו ועם אבותינו בימים ההם בזמן הזה: בימי מתתיה בן יוחנן כוהן גדול חשמונאי ובניו, כשעמדה מלכות יוון הרשעה על עמך בית ישראל, לבטלם מתורתך, ולהעבירם מחוקי רצונך; ואתה ברחמיך הרבים עמדת להם בעת צרתם, ודנת את דינם, ורבת את ריבם, ונקמת את נקמתם; ומסרת גיבורים ביד חלשים, ורבים ביד מעוטים, וטמאים ביד טהורים, ורשעים ביד צדיקים ופושעים ביד עושי תורתך; ועשית לך שם גדול בעולמך, ולעמך ישראל עשית פלא וניסים. כשם שעשית עימהם ניסים וגבורות, כך עשה עימנו ניסים וגבורות בעת ובעונה הזאת. ועל כולם ה' אלוהינו, אנו מודים לך.(סדר תפילה כ״ה)
[גם בסידור הרמב״ם וגם בשיח ירושלים]