בזמן האחרון קיבלתי כמה פניות בענייני שידוכים, אדם אשר מחפש שידוך לבתו (בת 24 משכילה מעדת אשכנז) או אדם אחר שמחפש לעצמו (בן 44 רווק), מה דעתכם, האם כדאי להשתמש בפורום הזה כדי לאתר שידוכים לאנשים ההולכים בתורת רבנו? ואם כן, איך ראוי לפי דעתכם לעשות זאת? קטגוריה נפרדת? פרסום תמונה? מה דעתכם?
או שמא לא כדאי לעשות כן? וזכורני פעם אחת, שאשתו של אחד מהרבנים התימנים המפורסמים אשר כבר הלך לעולמו, ישבה ליד רעייתי באחת החתונות, ואנכי והרב ישבנו לידן, כי הייתה זאת חתונה דתית שישבו יחד גברים ונשים. מכל מקום, הרבנית שאלה את רעייתי האם יש לה מישהי לפלוני אלמוני, רעייתי השיבה לה כי כדאי לה לפנות לאשתו של הרב ערוסי מכיוון שהיא שדכנית. כאשר הרבנית שמעה זאת היא הגיבה באופן חד ופתאומי: "אנחנו לא רוצים דַּרַדְּעֵה". ואשתי היקרה שהיא בת למשפחה של דרדעים די ידועה הייתה בהלם מוחלט. ואנכי לעולם לא אשכח זאת, כי האופן והמנגינה שבה הדברים נאמרו נחרטו בלבי.
אז מה דעתכם?
ידידי דניאל היקר,
איני יודע במה זכיתי, דומני שזו הפעם הראשונה שמישהו שהוכחתי אותו בצורה כל-כך חריפה הודה על האמת... והלוואי ואחיי התימנים "הדרדעים" ילמדו ממך, ולא משום כבודי אלא משום כבוד האמת ודרך האמת ואהבת ה' יתעלה.
אין צורך לומר שאני מקבל באהבה את דבריך, והכל נשכח ונסלח.
ביחס לשואה הנוראה, אין לי צל של ספק שמה' היה הדבר, ולפני שתכעס עלי, אשיב לך, אנא עיין בפסוקים מפורשים בתורה בפרשת בחוקותיי ובפרשת כי תבוא, ושם תראה איומים מפורשים לעונשים שבאו בשואה, אשר באו בעיקר בעוון עבודה-זרה.
כמו כן, אם נסבור שלא מה' היה הדבר נגיע לאבסורד חמור בהרבה! והוא שה' עושה עוול או לכל הפחות מאפשר לרשעים לעשות עוול ואין לאל ידו לעשות מאומה, להגן ולשמור על עמו ישראל! וברור שהשקפה זו היא איומה ונוראה, וכמובן שהיא אינה נכונה.
עוד אשאל אותך: האם מוראות החורבן האיומות שהתרחשו בימי חורבן בית ראשון ושני, האם גם הם לא היו מאת ה'? האם נשים לא אכלו את בשר ילדיהן בסתר כדי שלא לחלוק את בשרם עם בעליהן ושאר ילדיהן? ברור שכל המוראות הללו התרחשו וברור שהם היו מאת ה' ויש לכך פסוקים מפורשים בנביאים. וכך בדיוק גם השואה, גם היא הייתה מאת ה' וכל אחד שמתבונן היום בשגשוגה של מדינת ישראל גם מצליח להתחיל להבין מדוע...
העניין שהזכרת שרבנו כותב במורה, רבנו לא מתכוון שהקב"ה מפקיר את עולמו למקרים, כמו שהבנת בטעות, כי לא עזב ולא יעזוב אלהים את הארץ לעולם, אלא רבנו מדבר על האופן שבו הקב"ה מביא את העונשים והרעות לעולם ועל החייבים, וזאת על-ידי הסרת השגחה ולא באופנים יזומים ישירים ממנו, זה כל מה שרבנו ביקש לומר, לא שה' מפקיר חלילה את עולמו ולא מעניש את הרשעים, גויים או יהודים, על מעשיהם הרעים.
ויתרה מזאת, רבנו כותב במפורש ש"אין ייסורין בלי עוון" וזהו אחד היסודות החשובים ביותר בדת משה, יחד עם היסוד שכל מעשי הקב"ה הינם בצדק מדוקדק ונוקב עד התהום, כלומר, אין אנו עוסקים כעת באופנים שהקב"ה מביא את הרעה על בני האדם החייבים, על-ידי הסתרת השגחה דהיינו באופן עקיף או באופן ישיר ויזום, אלא שכל מה שמגיע לבני האדם, כולל השואה הנוראה והזוועתית על כל מוראותיה הכל בצדק מדוקדק ונוקב עד התהום, ואם חלילה לא נסבור כן, אנחנו כופרים בתורה שקובעת: הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט וכו', וגם הסרת השגחה באופן כל-כך קיצוני גם היא נעשית בצדק מדוקדק...
איני יודע מתי נגזר על שישה מיליון יהודים למות בייסורים נוראים, אך אין לי ספק שגזירה זו יצאה מאת ה', אם באופן יזום כמו פשטי פסוקי התורה בפרשת כי תבוא ופרשת בחוקותי, ואם על-ידי הסרת השגחה, ואיני דן כעת בנושא עמוק זה, כי הוא פחות רלבנטי לענייננו, שהרי התוצאה היא אותה תוצאה – שהכל נבע מרצון ה' בקיום השואה. ולפי דעתי העוון שחתם את גורלם של יהודי אירופה היה אהבתם לגלות ואי רצונם לעלות לארץ-ישראל ולמלא את ייעודם, וכאשר הגיעה השעה והם נותרו במריים – נחתם גזר דינם.
וגם לעניין היטלר, איני יודע מהו האופן המדויק שבו ה' שלח את היטלר, אם על-ידי הסרת השגחה ובכך הוא אפשר לרשעים לעלות ולצמוח לממדים מבהילים, ואם באופן אחר, מה שאני כן יודע שהכל נעשה ברצונו של הקב"ה לייסר את עם-ישראל. ועתה נותרה השאלה: על מה ולמה? ואם כנים אנחנו ליסודות הדת, הרי שהצור תמים פעלו וצריכה להיות לכך סיבה חשובה מאד, אשר נוגעת באופן ישיר לעבודה-זרה ולשנאת ארץ-ישראל.
לגבי שאר הדוגמאות שהבאת, כגון ספר הזוהר, הקב"ה לא הביא לעם-ישראל את ספר הזוהר, אלא הוזי הזיות שונים ומשונים, ועם ישראל, או רבים מעם ישראל בחרו ובוחרים מרצונם ללכת בעקבות ההזיות המאגיות האליליות שיש בו והינם עתידים ליתן על-כך את הדין. ובדיוק כמו שהקב"ה לא הכריח את עם-ישראל לעבודה עבודה-זרה בתקופת ירבעם או אחאב וכיוצא בהם, אלא הכל נבע מבחירתם החופשית של אותם אנשים.
לגבי שאר הרשעים שהזכרת, אכן ישנה תפישה שהרמב"ם מביא לידי ביטוי בהלכות מלכים ומלחמות שהנצרות והאסלאם הינם דרך לקרב את האנושות לידיעת אל אמת, ואיני יודע מדוע ואיך ולמה, וגם אין לי צורך גדול בכך לענייננו, לעומת זאת, יש לי צורך הכרחי ואקוטי לידע מדוע הקב"ה הביא את השואה על עם ישראל, גם כדי להסיר לעז מעל ה' יתעלה, וגם כדי להפיק לקחים הכרחיים לקראת כינון ממלכת כהנים וגוי קדוש.
ושוב אני מזכיר לך כי הקב"ה קורא לנבוכדנצר "עבדי", וברור שהקב"ה לא הכריח אותו להרע לעם ישראל, כמו שהוא לא הכריח את פרעה, שני אלה הרעו לעם ישראל בבחירתם הרעה, אך הקב"ה רומם אותם ואפשר להם להרע כי עם-ישראל היה חייב לסבול ייסורים וחורבן, וכמו שעם-ישראל סבל ייסורים וחורבן על חטאיהם, כך גם נבוכדנצר ופרעה נכרתו מחיי העולם הבא וסובלים ייסורי נצח. ומה שהקב"ה קורא לנבוכנדצר "עבדי" זה רק כדי שאנחנו נבין, שכל הייסורים שבאו על עם-ישראל כולם באו בצדק מדוקדק ומתוך רצונו של הקב"ה.
איני יודע למה אתה מתכוון "לתפוס את אלהים מתוך ההיסטוריה", אך אין ספק שיש להפיק לקחים מן ההיסטוריה, ואני קצת מאוכזב שלא שמת לב לכך במאמריי, שם דיברתי על החובה התורנית להפיק לקחים מן הייסורים: אם תלכו עמי קרי ואלך עמכם בחמת קרי... וההיסטוריה היא כלי חשוב מאד גם כדי להכיר את אלהים, וגם כדי ללמוד השקפות עולם ודרך חיים. ולא לחינם התורה והנביאים מרבים בסיפורים ובתיאורים, ואין כאן מקום להאריך בעניין חשיבות ההיסטוריה ודברי הנבואה, וראה הקדמתו של רס"ג לתורה.
אגב, לא למדתי את הכוזרי, התחלתי ללמוד אותו אך לקראת סוף הפרק הראשון תחילת הפרק השני הבנתי שזה די בזבוז זמן בשלב הזה בחיי, וברוך השם איני מרגיש שספר זה חסר בחיי כלל, ובעיקר כאשר אנשים מצטטים מדעותיו ואני לומד כי רובן הבל מהובל לדעת רבנו הרמב"ם.
זאת ועוד, מה זה אלהים "לא בעולם"? באיזה מובן אתה מתכוון? אני מניח שברור שאין כוונתך למובן הפיסי, אך עדיין אני תמה מאד על דבריך, וכי עזב אלהים את הארץ? והלא זו היא השקפה הרשעים בכל הדורות!
לגבי הנימה האישית, אני מתחיל להתרגל שמדברים אליי בצורה גסה, ואני אפילו משתדל לדון לכף זכות את אותם האנשים, כי אני מבין שקשה לשנות תפישות עולם שהלעיטו אותנו בהם עוד בהיותנו בגן הילדים... ויהי רצון שה' יסייע לכל אותם אנשים להקיא מקרבם את הדעות וההשקפות הרעות, ולעבור את התהליך הזה בהצלחה כי הוא קשה מאד מאד. ואף הייתי מדמה אותו לטיפולים כימותראפיים, כדי להבין עד כמה הוא קשה...
לגבי התימנים הדרדעים, אני מסכים שרבים אינם מסוגלים לומר את האמת ולחבור לדרכי, אך אצל רובם המכריע זה לא נובע מאי יכולת לבחור בדרך האמת, אלא רובם הגדול והמכריע מתעלמים ממני מכיוון שהם בחרו ליהנות מדברי תורה ומפיקים רווחים על גב התורה, ועובדה זו יוצרת קשר שעבודי מובנה לשיטות האשכנזיות. אהבתם לממונם ולתאוותיהם השונות כובלת אותם ואינה מאפשרת להם להודות על האמת. ולצערי הרב, לא מעטים מהם, כיסו את האמת והסתירו אותה עד שהיא כבר נשכחה מלבם, וההזיות שהיו בעבר רק מן הפה ולחוץ הפכו להיות גם השקפותיהם הנטועות עמוק בלבותם פנימה...
ייתכן שאני תמים, וכבר "האשימו" אותי בכך, איני יודע, ימים יגידו...
אני מקווה שאלהים ייתן לי כוח להמשיך ולפעול ולהאיר באור האמת, וה' יעשה הטוב בעיניו.
שלום לך
לא אוכל להשיב כעת על אשיותך הכבירה במאמרך כעת. אבל ללא ספק אשוב אליה פה ולהרחיב איך הגעתי לאיש היקר הזה הרב דחוח הלוי.
בכל מקרה אני ארחיב בעזרת הרחמן,ואנסה להסביר מהי האמת אצל זו האישיות.
ואני לא "פראייר"! (תמים כשה) בכל אדם אני חושד אם אמת בו או לו,ואם פיספס,אני תוקף!אבל זה האדם,עד עכשיו לא מצאתי שמץ!יהלום!וארחיב פה בעזרתו יתברך לגבי התנצלותך זו,(ויש לי מקרה אישית ממני נאמן,מקור ראשון!למה יצא לפני כמה חודשים נגד רצון ערוסי, ואנני חושש מאיש.)מקווה כמה שיותר מהר,ואחזק את דבריך. שבת שלום לכולם.
לכבוד הרב דר אדיר דחוח הלוי שיחיה
כמה מילות התנצלות וסליחה
תקפתי אותך אישית על גבי פלטפורמה זו, לכן מחובתי להתנצל ברבים
כתבתי דברים קשים ברמה אינטלקטואלית נמוכה עד בושה
אכן רתחתי כשכתבתי מה שכתבתי, אני רוצה להיות כן ולומר שמכל דבריך, אשר
99%
מהם הנם אמת צרופה, עקב הכילס, שהוציא אותי מדעתי ,זה נושא השואה הזועתית והלא מובנת כלל, ושהנך כל כך אוהב להביא אותה
במאמרך וטוען שמאלוהים יצא הדבר
אינני עושה כאן תיאודיקסיה, אלא מורנו ורבנו כתב בפירוש במורה שהרעה, או הרעות לא באות ממנו יתעלה ועולם כמנהגו נוהג.
גורל היהודים בארצות הנוצרים ניגזר ביום שנולד אותו האיש
ואם אמשיך בהלך הרוח שבדבריך שהאלוהים שלח את היטלר כעונש על שקהילת
יהדות אשכנז עבדו אלילים ,כך נמשיך ונאמר, שאלוהים שלח את טיטוס הרשע,
ואת ישו, ואת מוחמד המשוגע והפדופיל, ואת קרמניצקי, ואת כל שונאי היהודים
הביא לנו את משיחי השקר לאורך ההיסטוריה, הביא לנו את הזוהר, את החסידות,
אלוהים הוא הזקן היושב בשמיים ומשחק לו בשלו
ואתה אמרת לי שאם קשה לי עים העובדה שאלוהים מתערב בהיסטוריה האנושית
אז אני בבעיה
רבי יהודה הלוי הוא זה שתפס את אלוהים מתוך ההיסטוריה, בישביל הרמב"ם אלוהים הוא האלוהים
והוא אל טרנסנדנטי, הוא מעבר לעולם, והוא לא בעולם
ועכשיו בנימה אישית, מעולם לא התחצפתי לרב בישראל, גם לא לרבנים עובדי זולתו, ועל מה שכתבתי ואמרתי, בעזרת השם אעשה תשובה
נולדתי בארגנטינה כאשכנזי, אך למזלי לא היתה לי מסורת דתית, אני יכול לבחור את הדרך הנראית לי הכי נכונה והקרובה ביותר לאמת, ואין לי צל של ספק, שמהותה של היהדות גנוזה במורה
גם אין צל של ספק ,שממשיכי דרכו של הרב הישיש על דרך האמת, אינם יכולים
להיתכחש לעובדות שהנך מביא באתר לגבי יהדות אשכנז ולגבי כל אותם שהולכים אחריהם
חבל לי שאין מספיק תימנים אמיצים כמוך, הרבה יאמרו שהנך תמים, אחרים יאמרו שהנך דון קישוט לוחם נגד תחנות רוח
אני עוקב אחר שיעוריהם של הרבנים הרמבמיסטים גם של אלה שאין להם את האומץ שיש לך כדי לצאת למלחמת חורמה נגד האלילות שפשטה בכל העם ללא יוצא מן הכלל
אדיר, מלחמת הקיום, מלחמת החיים, לפעמים מביאים את האדם לסיטואציה אשר לא מאפשרת לו לקחת את האופציה הרצויה
ואני מדבר על כל הרמבמיסטים שמפחדים להתנהג ולהראות ולהישמע "כדרדעים
"אמיתיים
אני יודע שהנך מותקף קשות דווקא מאנשי עדתך הרמבמיסטים, וזה נכון שחלקם אפילו לו קוראים את מאמריך, אני יכול להבין את זה, אפילו ילד קטן יכול להבין את הפחד והאימה שיש בהם, כשרב תמני
יוצא למלחמת חורמה כנגד גדול המינים ושאר ממשיכי דרכו, של רש"י ושות
שהם השולטים בקופולה
יש יהודים רעים מאד מאד,והם הרבה, והם יכוליםלהזיק באלף דרכים שונות
לא כולם הם כמו אדיר דחוח הלוי
לא כולם ואם ביכלל כמו אברהם אבינו
לא כולם ואם ביכלל כהרמב"ם
ואף לא אחד כאדון הנביאים משה רבנו
אני מבקש את סליחתך רב אדיר על דברי המכוערים והמבישים שכתבתי בפורום טהור ואמיתי זה
אני מאחל לך הצלחה ושאלוהים יברך את דרכך
אני קראתי ולמדתי כמעט בעל פה את כל המאמרים שבאתר עוד לפני תגובתי המבישה
בכבוד רב
דניאל.ק
נ.ב אני חושב שאני מבין את פירושו של מורנו לגבי חסד, צדקה, ומשפט כשזה מדובר על אלוהים,
וזה לא המקום ולא הזמן לדון בענין החובק עולם ומלואו
ידידי היקר טל הי"ו, ה' יאריך ימיך בטוב ושנותיך בנעימים!
דבריך מעודדים ומשמחים אותי מאד, כי הנני נמצא די בבועה הפרטית שלי ואיני כל כך מודע מה מתרחש מחוץ לכתלי אור הרמב"ם המצומצמים, ומשמח ומעודד לשמוע שיש צימאון גדול, ושאנשים מתחילים לחשוב ולבדוק השקפות ודעות.
ואצרף סיפור קצר ששמעתי מפי חבר לאחרונה על רמב"מיסט אחד שמסר הרצאה לפני זקנים תימנים באחד המושבים, הוא הציע בפניהם השקפה מסוימת והם נדהמו לשמוע שזה בדיוק ההיפך ממה שהם קיבלו מאבותיהם. אותו רמב"מיסט שאל אותם אם הם בודקים את תלוש קצבת הזקנה מביטוח לאומי, וכולם ענו: בוודאי! ובכן, הוא אמר להם: לבדוק את הקצבה שלא נגרעו מכם עשרה שקלים אתם מקפידים בשבע עיניים, אך לבדוק את ההשקפות שמלעיטים אתכם אינכם מסוגלים? דווקא את ההשקפות אתם מקבלים באופן עיוור וכאילו כולן נאמרו מפי הגבורה?
מכל מקום, הנני מצטרף לקריאתו של טל שיש לעשות, וכל אשר בכוחי לעשות - אני עושה, ובמקרים רבים לצערי על חשבון משפחתי וביתי, וכך אבי חינך אותי וגידל אותי תמיד: כל אשר בכוחך לעשות - עשה.
ואכן עלי לחשוב היטב מהי הדרך שעלינו לנקוט בה כדי לפנות גם לנשים משכילות, וכן כדי לשדך בין אנשים חושבים לנשים נבונות ויראות שמים. ויהי רצון שנצליח בכך.
אני הוא בן 44 אשר פניתי למורי אדיר לגבי שידוך.
ואני אומר כאחד שעוקב ומשכיל את מדעי הסוציולוגיה,האקונומיה,ובעיקר את האנתרופולוגיה,ובתשובת הרמב"ם שם (דרוש מקור) שהאמת בסוף תנצח.
ואני נכנס לאתרי החרדים המחטיאים כגון "כיכר השבת" ו"בחדרי חרדים" לתוך הפורומים השונים. ומתגובות שם ובחשדנות ניתן להבין, ש"החומות נפרצו" ואנשים והנשים צמאים לאמת.
וקשה מאוד מאוד למצוא נשים! גם במגזר ה"דתי" וה"לאומי" ולא בגלל ההשקפה או הלימוד,אלא לפחות בגלל ה"תרבות" והקידמה המערבית שחדרה לכל בית. הפער כל כך עצום בעניי,שלפעמים חושב לעצמי מה עדיף? קיבוצניקית רציונליסטית אטאיסטית או חוזרת בתשובה או דתייה מבית שמאמינה שיש שדים בשרותים(בית הכיסא) ,ואתה חייב לסגור את הדלת שם!
בשתי הדוגמאות זהו כאוס מוחלט לחינוך ילדים הרוס מהיסוד וגם לזוגיות מדומה של חיצוניות ויחצנות טפלה.
אני מסכם כך:
1) למי שהאמת ברורה שיפעל.
2) למי שיש "יסוד היסודות" שיפעל.
3) למי שיכול להפיץ האמת לקרוביו בדרכי שלום,שיפעל.
4) למי שיש לו כושר התבטאות מילולית ושיכלית שיפעל.
5) למי שיש לו ראיות שכליות מדעיות שיפעל.
לסיום סיכום......אני מאמין שיש שם גם נשים בדורנו כדבורה הנביאה. ושואל: איך הן הגיעו
לנבואה?!!! כולן!
אני מציע שתעשה קטגוריה מיוחדת לשידוכים ולשם תיתן הרשאה מיוחדת למי שמתאים. לא יודע אם בwix זה אפשרי.