"מי שאכל בשר בתחילה בין בשר בהמה בין בשר עוף, לא יאכל אחריו חלב עד שישהה ביניהן כדי שיעור סעודה אחרת, והוא כמו שש שעות, מפני הבשר שלבין השיניים שאינו סר בקינוח".
ונראה לדעת רבנו, דאף אם הסיר את כל הבשר שבין השיניים עליו להמתין כמו שש שעות, שהרי רבנו אומר: "עד שישהה ביניהן שיעור סעודה אחת", ואם רבנו היה סבור שניתן להסיר את הבשר ולאכול מיד גבינה היה עליו לומר: "לא יאכל אחריו חלב עד שיסיר את הבשר או עד שישהה ביניהן כדי שיעור סעודה אחרת" וכו'. לפיכך נראה לי שחייב להמתין כמו שש שעות על כל פנים. כמו כן, החילוק הזה לא נשמע בגמרא.
1) כן, זהו שיעור קבוע לכל.
2) לא.
3) כוונת רבנו באמרו "כמו שש שעות" היא שלא ימתין עם סטופר, אלא פחות או יותר.
חג שמח
לגבי מה שכתב הרמבם שיעור סעודה והוא כ6 שעות האם שיעור סעודה זה הוא שיעור קבוע לכול אחד ואחד ??
האם אין אפשרות לפי רבנו להמתין זמן פחות בין בשר לחלב?
הלשון כ 6 שעות יכולה להתפרש בשונה מהמקובל בספרים 6 בדיוק נישמע צְְת
לא ברור שהכוונה בדיוק לזמן זה בדוקה
רבנו פוסק בהלכות מאכלות אסורות (ט, כז):
"מי שאכל בשר בתחילה בין בשר בהמה בין בשר עוף, לא יאכל אחריו חלב עד שישהה ביניהן כדי שיעור סעודה אחרת, והוא כמו שש שעות, מפני הבשר שלבין השיניים שאינו סר בקינוח".
ונראה לדעת רבנו, דאף אם הסיר את כל הבשר שבין השיניים עליו להמתין כמו שש שעות, שהרי רבנו אומר: "עד שישהה ביניהן שיעור סעודה אחת", ואם רבנו היה סבור שניתן להסיר את הבשר ולאכול מיד גבינה היה עליו לומר: "לא יאכל אחריו חלב עד שיסיר את הבשר או עד שישהה ביניהן כדי שיעור סעודה אחרת" וכו'. לפיכך נראה לי שחייב להמתין כמו שש שעות על כל פנים. כמו כן, החילוק הזה לא נשמע בגמרא.
וראה עוד בעניין זה מה שנכתב בפורום בפוסט: "שהייה בין עוף לחלב".