למיטב הבנתי, אין לקורנפלקס בחלב דין דבר שטיבולו במשקה. כי רק דבר שטיבולו במשקה צריך נטילת ידיים, דהיינו רק דבר שאוכלים אותו בדרך של טיבול (במשקה), אך לא דבר שמעיקרא הוא משוקע במשקה.
ואצרף גם את פסק רבנו בהלכות ברכות (ו, א):
"כל האוכל הפת שמברכין עליה המוציא--צריך נטילת ידיים תחילה וסוף, ואף על פי שהיא פת חולין; ואף על פי שאין ידיו מלוכלכות, ואינו יודע להן טומאה, לא יאכל, עד שייטול שתי ידיו. וכן כל דבר שטיבולו במשקין--צריך נטילת ידיים, תחילה".
אגב, לרבנו כל משקה ונוזל נכלל בכלל המשקין שנזכרו בהלכה לעיל.
יש להוסיף ולהעיר, שאם מדובר בקורנפלקס שנעשה מחמשת מיני דגן, אם האדם אוכל כמות של יותר משלוש ביצים, עליו ליטול ידיים בברכה כדין קביעת סעודה על דברי מזונות.
למיטב הבנתי, אין לקורנפלקס בחלב דין דבר שטיבולו במשקה. כי רק דבר שטיבולו במשקה צריך נטילת ידיים, דהיינו רק דבר שאוכלים אותו בדרך של טיבול (במשקה), אך לא דבר שמעיקרא הוא משוקע במשקה.
ואצרף גם את פסק רבנו בהלכות ברכות (ו, א):
"כל האוכל הפת שמברכין עליה המוציא--צריך נטילת ידיים תחילה וסוף, ואף על פי שהיא פת חולין; ואף על פי שאין ידיו מלוכלכות, ואינו יודע להן טומאה, לא יאכל, עד שייטול שתי ידיו. וכן כל דבר שטיבולו במשקין--צריך נטילת ידיים, תחילה".
אגב, לרבנו כל משקה ונוזל נכלל בכלל המשקין שנזכרו בהלכה לעיל.
יש להוסיף ולהעיר, שאם מדובר בקורנפלקס שנעשה מחמשת מיני דגן, אם האדם אוכל כמות של יותר משלוש ביצים, עליו ליטול ידיים בברכה כדין קביעת סעודה על דברי מזונות.