נשאלתי כך: שלום עליך, רק עכשיו אני לומד את הסוגייה של הדלקת נר של יום טוב שלא חל בשבת (או אי הדלקתו?), התוכל לפרט מה הדין בסוגיה זו שהמון נכשלים בה בברכה לבטלה, ומה הדין של יום טוב שחל בערב שבת, וכן במוצאי השבת אני קצת מבולבל.
תשובה: עליכם השלום והברכה, האמת שאין כמעט מה לומר בעניין זה. כלומר, כל האריכות האורתודוקסית בעניין זה מיותרת לחלוטין ומסיחה את הדעת מדרך האמת ומחובת האדם לחתור כל ימיו ולילותיו לידע ולהשיג את ה' הנכבד והנורא. רבנו אינו פוסק שיש לברך על נר של יום-טוב, ולכן מִסָּפֵק אין לברך. ולעניין הדלקת נר של שבת (וכן הוא לעניין נר של יום-טוב) ראה: "טעמי הדלקת נר של שבת". ולגבי יום-טוב שחל בערב שבת, להבנתי דינו לעניין הדלקת נר של שבת ככל ערב שבת; ולעניין יום-טוב שחל במוצאי שבת, ברור שאין להדליק נר של יום-טוב בתוך השבת, ולדעתי, כלל אין צורך להדליק נר מיוחד לא לשבת ולא ליום-טוב (כאמור במאמר לעיל), והאור הנכון שיש לעסוק בו ולהדליקו ולהאיר בו הוא אור הדעת והאמת.