אייל, כאשר אמרתי ש"רב הנסתר על הנגלה" לא התכוונתי לומר שאין אנו יודעים מה דאורייתא ומה דרבנן בדיני התורה.
התכוונתי אך ורק לגבי מטבע הלשון "מפי השמועה" בספר "משנה תורה", שקשה מאד בעיון ראשון להגדיר בדיוק למה הרמב"ם התכוון, לעניינים מן התורה, או דרבנן, או משהו אחר. ולכן אמרתי שבעיון ראשון נראה שמדובר בעניינים שהשתלשלו במסורת קדומה, לעתים הם דאורייתא ולעתים הם דרבנן, אך אין ספק בעצם הדברים שהשתלשלו, אם תוקפם מהתורה או מדברי חכמים.
אייל, כאשר אמרתי ש"רב הנסתר על הנגלה" לא התכוונתי לומר שאין אנו יודעים מה דאורייתא ומה דרבנן בדיני התורה.
התכוונתי אך ורק לגבי מטבע הלשון "מפי השמועה" בספר "משנה תורה", שקשה מאד בעיון ראשון להגדיר בדיוק למה הרמב"ם התכוון, לעניינים מן התורה, או דרבנן, או משהו אחר. ולכן אמרתי שבעיון ראשון נראה שמדובר בעניינים שהשתלשלו במסורת קדומה, לעתים הם דאורייתא ולעתים הם דרבנן, אך אין ספק בעצם הדברים שהשתלשלו, אם תוקפם מהתורה או מדברי חכמים.