כל הלכותיו של רבנו בעניין זה הינן ממקורות חז"ל הנאמנים, לעיון במקורות עיין בפירושו של קאפח ל"משנה תורה" במקומות שבהן נזכרו ההלכות הללו (הלכות איסורי ביאה פרקים כא-כב, הלכות דעות וכו').
הצניעות המקורית של בנות ישראל הייתה שכולן לבשו מכנסיים תחת השמלה, וכמו שנהגו בתימן, וכן כיסוי ראש כפול, מטפחת-ראש וגם רדיד על גבי המטפחת כפי ההלכה. ולא חשפו את ידיהן למעלה ממרפקיהן וכמו שמובא בסיפור בגמרא שהועתק בהפנייה שהפניתי לעיל בעניין הצניעות.
ולי הדבר פשוט וברור שיהודי תימן שימרו את מנהגות ישראל הקדומים.
ומחובת כיסוי הראש הכפול תלמד לגבי חשיפת גופה של האשה, וכן עיין היטב בשני הפרקים האחרונים של איסורי ביאה ותלמד משם עד כמה הרחיקו בגדרי הצניעות, עד שכלל אין צורך לשאול לגבי אורך החצאית, כי ברור כמו שאמרתי שלבשו מכנסיים מתחת לשמלה ארוכה.
ובימינו הושפענו מאד מן התרבות המערבית המתירנית עד שנדמה לנו שהגיוני שאשה תלבש שמלה עד הברך ושזה יהיה תקין מבחינת ההלכה. וכן עוד הרבה מאד הזיות, ומי שמעיין היטב בהלכות שאמרתי לך לעיל, יבין עד כמה רחוקים גדרי הצניעות בימינו ממנהג ישראל הקדום והמקורי.
שלום וברכה,
כל הלכותיו של רבנו בעניין זה הינן ממקורות חז"ל הנאמנים, לעיון במקורות עיין בפירושו של קאפח ל"משנה תורה" במקומות שבהן נזכרו ההלכות הללו (הלכות איסורי ביאה פרקים כא-כב, הלכות דעות וכו').
ובעניין לשון הרע ראה: "גדרי לשון הרע ומתי הוא הופך למצוה?".
ובעניין צניעות תלמידי חכמים ראה נא כאן.
ובעניין צניעות באופן כללי ראה נא כאן. ועוד.