1) מדוע התורה מקדישה כמעט פרשה שלמה לדרך בה אליעזר מוצא אישה ליצחק?
2) אולי זה בגלל, שכפי שמדגיש הרמב"ם, המשפחה היא היסוד של החברה, ועל כן התורה צריכה להדגיש את הדרך הנכונה לבחור אישה - ואילו תכונות לחפש בה. אבל גם אם זה נכון, זה רק מסביר את הצורך להתמקד באריכות ברבקה - כלומר הפסוקים המתמקדים ברבקה, וזה לא מסביר את האורך המשמעותי הנוסף המוקדש לכל שאר הפרטים בסיפור.
3) כמו כן ראוי לציין שבניגוד ליעקב ומשה, יצחק לא בחר ישירות באשתו, אלא בתחילה היא נבחרה עבורו על ידי מישהו אחר. אז אולי התורה מעדיפה שנלמד מיעקב ומשה כיצד לבחור אישה. אולי, ואולי לא. אני לא יודע. 4) מדוע התורה מקדישה הרבה יותר פסוקים ופרקים לנושא (יחסית מינורי) זה מאשר לבריאת העולם - המתבטאת בקירוב לשלושים וחמישה פסוקים בלבד?
5) אם אכן פרשה זו מלמדת אותנו כיצד לבחור אישה, מהן התכונות שהתורה - באמצעות סיפורה של רבקה - רוצה שנתמקד בה כשאנחנו בוחרים אישה לעצמנו?
א) מנהג החתן בימיהם לתת להורי הכלה מוהר (מה שבימינו לא קיים, ובעוול אף עושים ההיפך שסוחטים את הורי הכלה, מכיר את הבדיחה שאם שמעת אמבולנס עובר במהירות בבני-ברק זה עוד אבא שסגר וורט לבת שלו...).
ב) כמה צריך להשתדל ולהתאמץ למצוא אשה טובה.
ג) ובהמשך לנקודה הקודמת: אין סוף לחשיבות הבחירה של האדם באישה טובה.
ד) יש לחפש אשה דווקא מקרובות המשפחה קודם.
ה) כמה אשה טובה משמחת את האדם וממלאת את חייו באור.
ו) "בית והון נחלת אבות ומה' אשה משכלת"...
ז) אשה נמדדת במעלת גמילות החסדים שבה ובחריצותה. אך לא פחות מכן בחכמתה, כמו שנהגה רבקה שלא פגעה באליעזר, ולא שפכה את המים אלא השקתה גם את גמליו...
ח) הדרך הראויה ביותר היא שהאשה היא זו שתחליט אם להתחתן אם לאו, כמו שנאמר: נקרא לנערה ונשאלה את פיה... ותאמר אלך.
ט) יש לכבד את האשה בתכשיטים.
י) על האשה הטובה לעזור בעבודות הבית כאשר היא אצל אביה.
ודומני שיש עוד, לא כתבתי לך אלא מהזיכרון.