לעניות דעתי כוונתו של משה רבנו הייתה לבטא את מעלתו הגדולה של יהושע: גם כדי להעניק לו מעמד של כבוד מיוחד בעיני העם ולסמן אותו כיורשו, וגם כדי להכין אותו למעשה לנטל ההנהגה אחרי מותו.
ויקרא משה להושע וגו׳ – נראין יותר דברי חז״ל{סוטה ל״ד:} שמשה קרא להושע יהושע עכשו ולא קודם
לכן כדעת רשב״ם, כי לא היה מן הצורך לכתוב זה כאן אם היה זה דבר נושן. ובהפך נראה כדברי הכורם כי עכשו כששלחו עם אנשים חשובים שנה שמו לבלתי יקרא עוד בשם שנקרא בו במדרגת משרת, וכן ביוסף {בראשית מ״א:מ״ג}ודניאל {דניאל א׳:ז׳} שנוי השם נעשה כשעלו לגדולה.
לעניות דעתי כוונתו של משה רבנו הייתה לבטא את מעלתו הגדולה של יהושע: גם כדי להעניק לו מעמד של כבוד מיוחד בעיני העם ולסמן אותו כיורשו, וגם כדי להכין אותו למעשה לנטל ההנהגה אחרי מותו.
:בנוסף להסבר שלך לעיל, ראיתי הסבר זה
ויקרא משה להושע וגו׳ – נראין יותר דברי חז״ל{סוטה ל״ד:} שמשה קרא להושע יהושע עכשו ולא קודם
לכן כדעת רשב״ם, כי לא היה מן הצורך לכתוב זה כאן אם היה זה דבר נושן. ובהפך נראה כדברי הכורם כי עכשו כששלחו עם אנשים חשובים שנה שמו לבלתי יקרא עוד בשם שנקרא בו במדרגת משרת, וכן ביוסף {בראשית מ״א:מ״ג}ודניאל {דניאל א׳:ז׳} שנוי השם נעשה כשעלו לגדולה.