1) לאור התגובה המזעזעת הקטלנית והרצחנית של חרדים רבים מאוד לנגיף הקורונה (תגובה הגורמת ל1. חילול שם שמים עצום - הן כלפי היהודים החילוניים והן כלפי הגויים; ו2. החמרה משמעותית באנטישמיות), עולה השאלה: מדוע כל כך הרבה חרדים, גם בישראל וגם בגולה, כל כך מזלזלים במומחיות הרפואית?
2) האם זה בגלל שהחרדים לא מכירים בקיומו של הטבע - שמבחינתם הוא לא-יהודי, ועבורם הכל עובד רק באופן על-טבעי? אם כן, מה המקורות הבסיסיים לאמונה זו שלהם?
3) האם זה (באופן חלקי) בגלל המילים הראשונות של רש"י בתורה שם האפיפיור הצרפתי המטופש משפיל לחלוטין את כל תופעת הטבע - כלומר החוקים היציבים עימם אלוהים בונה ומנהל את העולם, ובכך הוא שולל לחלוטין את כל הקדושה והערך והיכולת והלימוד של מעשה בראשית?
4) אם כן, האם רש"י, לפחות באופן משמעותי מאוד, אחראי למותם של אינספור יהודים לאורך הדורות? האם רש"י, בדרך עקיפה אך משמעותית מאוד, הרג אינספור יהודים? אם כן, האם הצדק מחייב שנקרא לו רוצח?
5) וגם אם רש"י האמין בערכם של הרופאים (ב"ק דף פה' עמוד א, קידושין דף פב' עמוד א), בוודאי העובדה שהוא, באי-אחריות רבה, מזלזל בטבע במילותיו הראשונות על התורה, במקום להאדיר את הטבע - העבודה והתוכנית הנבונות של אלוהים - כפי שעושה הפסוקים בבירור, בוודאי עובדה זו פתחה את הדלת לקוראי פרשנותו של רש"י על התורה לזלזל בכל מעשה בראשית - כולל רפואה. ובטח רש"י אחראי לאופן בו קוראיו כאן קוראים אותו.
6) אגב, זה בכלל לא היה מפתיע אותי אם יעקב בן אשר ויוסף קארו ראו את דבריו הראשונים של רש"י על התורה כתוקף להחלטתם להחריג את המצוות האינספור בספר המדע מהארבע טורים ושולחן ערוך שלהם. זה נכון שרש"י לא היה הגורם למבנה השולחן ערוך; זה בעקבות המבנה של הארבע טורים. אך עדיין אנו יכולים לתהות האם אמירתו המרושעת של רש'י בתחילת התורה שימשה כעידוד ותוקף נוסף ליוסף קארו.
נראה לי שיש כמה סיבות לכסילותם ולזלזולם בענייני הרפואה, הנה כמה מהן:
1) הם מזלזלים באופן כללי במדעים, והזלזול הזה מביא גם לזלזול במדע רפואה.
2) רבים מהם שונאים ומתעבים את המדינה או במקרה הפחות גרוע רואים במנהיגי המדינה גויים, ולכן הם רואים מצוה גדולה ורבה לא להישמע להוראות.
3) הם יהירים וגאוותנים מאד, כלומר הם בטוחים שהם "גאוני עולם" "וקדושי עליון" ולכן יש להם השגחה מיוחדת מלמעלה, מסיבה זו הם מזלזלים בשמירה על כללי הרפואה, כדי להציג כלפי חוץ את קרבתם לה' יתעלה, ועד כמה הם בנים חביבים לפניו, ושכל הייסורים שבאים על האנושות אינם חלים עליהם כי הם "צדיקים וחסידים", ואפילו שיתנהגו בחוסר אחריות -- מרוב מעלתם לפני בורא עולם הוא יציל אותם, כמו שהציל את דניאל חנניה מישאל ועזריה, וכיו"ב.
4) הם הוזי הזיות טיפשים ומטופשים. כלומר, המינים הראשונים הנחילו להם השקפות הזויות ביחס להנהגת הבורא את העולם, כאילו הם "מעל הטבע" ברוב חסידותם וקדושתם המדומות. ולכן הם חיים בעולם של הזיות ודמיונות.
5) הם בטוחים שתפילה במניין או לימוד תורה בבית המדרש מקיים את העולם, כאילו העולם לא מסוגל להתקיים שעה אחת בלי הזיותיהם. ולכן הם כלפי חוץ הם מראים שהם מזלזלים בהוראות, שהרי אם הם יבטלו את התפילות במניין וכן את לימוד התורה בבתי המדרשות, העולם צריך להיחרב מיד לפי שיטתם...
ובמלים אחרות, הם מפחדים שתתגלה ערוותם, שהרי בתי הכנסת ובתי המדרשות הפרו נוצריים שלהם סגורים, ועדיין העולם עומד! ואם העולם עומד בלעדיהם מדוע שלא ילכו לצבא או לשירות לאומי, ומדוע שלא ייצאו לעבוד ולפרנס?
6) אגב, תפישתם של החרדים את הטבע שונה מאד מתפישת הרמב"ם, הרמב"ם תפש את הטבע לאור מחקר מדעי, ואילו החרדים תופשים את הטבע והנהגת ה' באופנים משובשים מאד אשר הנחיל להם רש"י וממשיכי דרכו: לדוגמה, בתפישתם את סיפור מעשה בראשית כפשוטו, וכן תפישת כל אגדות חז"ל כפשוטן.
מעט בעניינו של רש"י:
רש"י הטמא וחבר מרעיו המינים היו אלה שהנחילו לחרדים את ההזיות והדמיונות, הם ביטלו למעשה כל התבוננות מחשבתית-שכלית-הגיונית, והנחילו לחסידיהם התבוננות מאגית הזייתית דמיונית, וכך החריבו את מחשבתם, ופתחו פתח לתופשי הדת לשלוט בהמונים באמצעות הפחדות דמיונות והזיות.
כמו כן, השקפותיו האליליות של רש"י פותחות פתח רחב לתופשי התורה ולחסידיהם להפוך את התורה לקרדום חוצבים, וכן לקיים אורח חיים מלא וגדוש בתאוות בהזיות ובדמיונות אשר כל-כך חביבים עליהם.
ביטול כל יסודות הדת המחשבתיים על-ידי רש"י וחבר מרעיו, בא לידי ביטוי באופן מובהק בספר ארבעה טורים וכן בשולחן ערוך אשר מחקה אותו. כלומר, שני ספרי הלכה הללו נעדרי מצוות מחשבתיות, וגם המצוות ההלכתיות שהם בחרו להכניס לספריהם, גם הם משובשות מאד בהזיות מאגיות ובשאר עניינים אשר החריבו את דת משה.
תפישותיו והשקפותיו של רש"י אכן דרדרו את עם-ישראל למקומות רעים מאד, ולכן קבעו חז"ל ורבנו שהאכזריות על אלה שמתעים את העם אחר ההבל רחמים היא בעולם, שנאמר ונתן לך רחמים וריחמך והירבך. וכתבתי על זה מעט במאמרי: "דרדעי בכיר נגד אור הרמב"ם".
וכבר השבתי לך במקום אחר, כי לדעתי דינו של רש"י חמור מדינו של רוצח, שהרי רוצח חובה להביאו לבית דין לדרישה וחקירה, ובית דין שהורג אחת לשבעים שנה נחשבת "קטלנית". לעומת זאת, חז"ל קבעו שהמינים הארורים נהרגים מיד ללא עדים וללא התראה וללא דיינים, וכל ההורגן עשה מצוה והסיר מכשול.