מדוע בשם השמים בזבז הרב קאפח את זמנו בעריכה ופרסום של ה'כוזרי' של יהודה הלוי הבלתי הגיוני והמיסטי? ספר זה מלא מתחילתו ועד סופו בשטויות מיסטיות לא הגיוניות, וגרם לאינספור יהודים להאמין בטיפשות אינסופיות - שרבים מהם גורמים לגויים לזלזל בנו ובוז לנו, והוא, במידה רבה, עזר לעם היהודי להפוך לאומה מטומטמת המזלזלים ומלעגים בפילוסופיה, ומאוהבים בטיפשות, בחוסר הגיון, בקסמים, ובכל מיני שקרים מיסטיים.
top of page
כדי לראות את זה בפעילות, יש לעבור לאתר הפעיל שלך.
24 תגובות
bottom of page
ההודעה הזו נכתבת עבור קוראי הבלוג.
זו כנראה תהיה תגובתי האחרונה פה כי אני מבין שמאחורי הבלוג הזה עומד אדם אובססיבי ברמות על. אם מישהו לא היה מכיר את הרמב"ם הוא היה חושב שהרמב"ם עסק בלחרף ולגדף כל היום את חכמי ישראל. למעשה זה מה שמר אדיר דחוח הלוי עושה. זו פשוט אובססיה אין לי מילים וכל מי שיראה את קצב התגובות שלו פה ואת קצב המאמרים מבין שיש פה משהו לא נורמלי ברמה מטרידה.
אגב עיינתי בכמה ממאמריו הם רדודים מאוד. ודי חוזרים על עצמם. הוא טוען שכל חכמי ישראל מגשימים ולכן צריך לשנוא אותם כי הם מינים והוא תולה זאת ברמב"ם ברוב איוולתו.
מי שבכל זאת חושב שיש ממש בדברי ההבל שלו מוזמן להתקשר אלי 052#3262297 ואשמח להסביר עד כמה הדברים שקר וכזב.
עוד התייחסות שלא ראיתי מקום להתייחס מחמת טיפשותה הרבה אבל מכיון שהאדון אדיר ביקש אתייחס אליה.
1. כשהבאתי את המדרש על היחס לראשונים הרעיון שלו נכון גם לדורות שלנו ולא רק לדורו של ר זירא זה נכון לכל התייחסות לדורות הקודמים המדרש מביע רעיון והרעיון תקף גם היום אין קשר לאנכרוניזם ובכל דבר צריך לדון לגופו. אם ניקח כל רעיון שנכתב לפני 2000 שנה ונבטל אותו בלא ראיות מתוך טענה של אנכרוניזם - כמובן זו ראיה שטחית ביותר.
2. אדיר דחוח הלוי טוען בכל עוז לקבל את האמת מי שאמרה אפילו הוא עובד עבודה זרה אבל כאשר מדובר בדעות של החכמים במקום להתייחס לגופו של עניין הוא מחרף ומגדף כפי שראיתם למעלה. אגב לגבי המאמר שהבאתי על אמונת חכמים מוזמנים לקרוא ואז תבינו את תגובת ההבל של אדיר דחוח הלוי.
3. כפי שראיתם הוא ישר האשים אותי שאני פגאני עובד אלילים ובטח רב שמתפרנס מהצדקה בשביל רבנותו. זה האיש וזה מעשיו תראו ותבינו.
4. בסיכום לתגובתי האחרונה הייתי שמח לשוחח איתו להבין מה פשר האובססיה אבל הוא עסוק באובססיה לכתוב ולכתוב ולכתוב כמי דון קישוט שנלחם בתחנות רוח. לצערי זה מגיע לרמה מדאיגה ויכול להסתיים בהתקף פסיכוטי ואשפוז. משהו פה אובססיבי בטירוף כפי שאפשר להראות בכל האתר.
5. לחסידיו של אדיר דחוח הלוי אני קורא. תתעסקו בדברים יותר חשובים בחיים חוץ מלתקוף ולתקוף ולתקוף. לי באמת אין זמן להמשיך את ההתכתבות כאן מי שרוצה לשמוע יותר מוזמן להתקשר 052#3262297 יותר תגובות לא תראו ממני כאן.
בכאב רב על מה שהולך באתר הזה
מתן לוי
מתן לוי, טענת שהיית ב"משבצת שלנו" וחשבת "שרק מה שאתה חושב זו האמת וכולם טועים". ובכן, אם כך חשבת בעבר מעולם לא היית במשבצת שלנו... המשבצת שלנו אינה "רק מה שאנחנו חושבים וכולם טועים", אלא היא: "קבל את האמת ממי שאמרו". אם תוכיח שהאמת אצלך באיזה עניין -- נקבל. אך עד עתה לא הוכחת מאומה, אדרבה, התגלית כמי שמפזר סיסמאות ריקות ונבובות ללא כל ביסוס, וחמור מכך, הוספת וטענת טענה שהוּכחה מיניה וביה כשגויה ואף כהתעיה גמורה!
ויתרה מזאת! עד עתה לא הודית על האמת שניסית להטעות, או ששגית בראייתך!
כך שלא רק שאתה מפזר סיסמאות ריקות, ולא רק שאתה מתעה בטענות שקריות, אתה גם מסרב להודות על האמת כאשר זו טופחת על פניך -- ובמלים אחרות, אינך מסוגל להודות בטעותך! ומי שאינו מסוגל להודות על שגיאתו, הוא זה החכם בעיניו, הוא זה אשר הכסיל טוב ממנו. כי מי שאינו מסוגל להודות על שגיאתו לעולם לא ישיג חכמה, ולכן אמרו חכמים על החכם בעיניו שתקוה לכסיל ממנו, כי החכם בעיניו לעולם אינו מודה על האמת, ולכן אין לו תקוה -- ובדרכך לעיל הוכחת את דברי שלמה ע"ה.
לגבי "חכמי ישראל" אנחנו לא הראשונים שטוענים כנגדם טענות קשות, רבנו החל בדרך זו, כאשר קבע שרבים מחכמי אשכנז הם "יותר תועים מהבהמות" בשל תפישותיהם המגשימות, וחז"ל אף הקדימו את רבנו במה שקבעו, שדינם של המינים הוא "מורידין ולא מעלין", ושחובה להילחם בהם בכל דרך אפשרית. ולאחר שהוכח שרבים מ"חכמי ישראל" היו מינים אשר התעו את העם אחרי ההבל, מצוה לרדוף אותם.
"הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט. תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי" (תה' קלט, כא-כב).
ולא אמרתי מאומה על הפיכת תורת חיים לקורדום חוצבים, כלומר, לא רק שרבים היו מינים שמחקו את יסודות הדת המחשבתיים, רבים גם הפכו את דתנו לדת פרו-נוצרית בהיבט המכוער הזה, דהיינו בהפיכת התורה לאמצעי לחצוב בו כספים וטובות הנאה.
ואפילו אם הם לא היו מינים והם היו אך ורק מחללי-שם-שמים, מצוה לחרפם ולגדפם ולחשוף את ערוותם, כי הנזק שהם גורמים לעם-ישראל הוא עצום מאד, והם-הם המכשול להיותנו עם חכם ונבון, ולכינון ממלכת כהנים וגוי קדוש.
ואם תרצה לעיין במלחמתו של הרמב"ם ב"גדולי הדור", ראה סדרת המאמרים: "מלחמתו של הרמב"ם בגדולי האסלה", ועל מחיקת יסודות הדת המחשבתיים ראה מאמרי: "ולא תתורו אחרי עיניכם -- זו מינות", ועל חומרת דינם של המינים במאמרי: "מי הם ומה המינים?", ועוד ועוד מאמרים רבים אשר בהם חבריי ואנכי מוכיחים שגדולי האסלה באלף השנים האחרונות התעו את עמנו אחרי התהו, וילכו אחרי ההבל ויהבלו.
ויש באתר למעלה מ-740 מאמרים, של חבריי ושלי, ומטרת כולם: הוכחת דרך האמת.
ואין לי ספק שדבריי לא יועילו לך מתן לוי, אך לא לך כתבתי את הדברים, אלא לחבריי היקרים, וכדי שכולנו נלמד מהם כיצד מתוך ביקורת דרך האמת מתחזקת ומתגבשת.
"אִם תִּכְתּוֹשׁ אֶת הָאֱוִיל בַּמַּכְתֵּשׁ בְּתוֹךְ הָרִיפוֹת בַּעֱלִי לֹא תָסוּר מֵעָלָיו אִוַּלְתּוֹ" (מש' כז, כב).
אשרייך מתן לוי.
אם כך הם פני הדברים, פקח נא גם את עיניינו. הוכח נא את טעותיינו.
כמוך היו עשרות ש"זרקו" פצצות לאוויר ולאחר מכן חזרו לאחוריהם עם הזנב בין הרגליים.
אנחנו פה ואתה יותר ממוזמן לדבר דברי טעם, אם ישנם כאלה...
מתן לוי, יהי רצון שתזכה להשתחרר מדעות קדומות ולקבל האמת ממי שאמרה.
כולנו היינו במשבצת שלך, ורק אחרי שמסרנו נפש על מידת האמת זכינו לפקוח את עינינו.
אין זו התכתשות כלל (ולא ראית מה זו התכתשות, ראה מאמרים באתר זה במדור "כתבי הגנה"), אלא ליבון העניין. איני רואה לנכון לטלפן אליך כי דרכי לשכנע באמצעות מאמרים שהשקעתי בהם מחשבה ולא באמצעות שיחות טלפון, זו דרכי.
אם אתה מעוניין להוכיח לי שאני טועה בעניין מסוים אתה מוזמן לשלוח אלי מייל, אך עד כה נקטת בגישה מאד רדודה, דהיינו בפיזור סיסמות ריקות ללא כל ביסוס, וחמור מכך, הוספת וטענת טענה שהוכחה מיניה וביה כשגויה ואף כהתעיה גמורה!
ולמרות כל זאת הנך דבק בדרכך ואינך מקיים את צוואת חז"ל: "הוי מודה על האמת".
לפיכך, איני רואה שום טעם בהמשך ההתכתבות בינינו, אך אם הנך סובר שיש בידך ראיות חזקות ומפורשות לכך שהנני טועה בעניין מסוים, אתה מוזמן לפנות אלי במייל:
adirhadar@gmail.com
בהצלחה לכל אוהבי ה' באמת, דורשי האמת, ומקבלי האמת מכל מי שאמרו.
וזו היא תמצית אמונת חכמים לפי הרמב"ם: "קבל האמת ממי שאמרו", וראה מאמרי בעניין זה בקישור המצורף: "קבל האמת ממי שאמרו".
ואתה יכול גם לעיין בסדרת מאמריי: "מלחמתו של הרמב"ם בגדולי האסלה".
כמו כן, מי שביטל את אמונת חכמים האמיתית, דהיינו המשמעת לפסיקת חכמי התלמוד שסמכותם נובעת מקיום הסנהדרין באותם הימים, הם גדולי האסלה הראשונים והאחרונים, אשר עיקמו ועיקשו את ההלכה התלמודית לחלוטין.
ואידך זיל גמור. אם תרצה לפקוח את עיניך לדרך האמת.
אשמח לשוחח איתך במקום להתכתש כאן. הכול להתקשר מחר 052#3262297
עברתי במהירות כרגע על המאמר ששלחת, פשוט בושה וכלימה! טענת שמדובר במאמר אשר עוסק ב"אמונת חכמים לפי הרמב"ם", בעוד שלפי האמת רבנו הרמב"ם כמעט ולא נזכר במאמר הזה! המאמר נקרא: "אמונת חכמים - מהי?", והוא עוסק בעניין זה באופן כללי. כלומר, רבינוביץ' דן בדבריהם של הרמב"ן, הרא"ש, רש"י ועוד ועוד מרעין בישין ראשונים ואחרונים אורתודוקסים אירופים אשר הרסו את דתנו.
ואולי יתרה מזאת, בסוף מאמרו רבינוביץ' קובע היפך כל מה שאתה אמרת לעיל!
והנה דבריו:
"אמונת חכמים מחייבת בירור וליבון דבריהם עד הסוף, ומי שאינו עושה כן, אינו אלא פתי המאמין לכל דבר. אם בדברי תורה כך, בדברי הרשות על אחת כמה וכמה: "בוטח בלבו הוא כסיל, והולך בחכמה הוא ימלט" (משלי כח, כו)".
כלומר, אפילו לפי רבינוביץ' השכיר, חובה לברר וללבן את דברי חכמים עד הסוף, ומי שאינו עושה כן, כמוך מתן לוי, לפי רבינוביץ' הוא בגדר "פתי המאמין לכל דבר".
ואתה הוא זה מתן שעוכר את ישראל, אתה הוא זה שאינו יכול לראות דעה אחרת חוץ מדעתו, כי אנכי למדתי שנים לא מעטות את לימודי ההבל של השו"ע והבית יוסף והש"ך והט"ז וכל שאר הראשונים והאחרונים האורתודוקסים המהובלים וניגשתי לכל הבחינות של "היכל שלמה". כך שבהחלט ראיתי דעות אחרות, ולאחר עיון בהשקפות ובדעות גיליתי שהם פשוט מינים וסכלים אשר אפילו את יסודות הדת אינם יודעים.
ואיני מבזה תלמידי חכמים אמיתיים, אלא מחללי שם שמים אשר התעו את עמנו אחר ההבל והתהו, אשר מחקו את כל יסודות דתנו הקדושים, ואשר מנציחים את היותנו עם סכל ונבל, ואת ריחוקנו מדרך האמת ומכינון ממלכת כהנים וגוי קדוש.
ועשו עוד הרבה רעות גדולות מאד שעליהם כתבתי מאות רבות של מאמרים.
אוי לך מתן שנפלת בשוחת המינות והסכלות של הנחשים הנחשבים לגדולים.
אוי להם למבזי תלמידי חכמים שלא יכולים לראות דעה אחרת חוץ מדעתם. הכסף משנה לא נחשב בעיניהם למאומה אלא רק שלהם. גאווה ןהתנשאות ואני ואפסי עוד לא מסוגלים לקבל דעה של מי שלא סובר כמותם. ומבזים תלמידי חכמים. אני מוחה שוב.
כל הכבוד לך מתן, האם ידעת שקאפח נטל משכורות שמנות בעבור דיינות במשך יובל שנים? האם ידעת שהוא עבר בזה על "ארור לוקח שוחד" וכן על "כי דבר ה' בזה"? האם ידעת שהוא חילל שם שמים באופן חמור ביותר בנטילת שוחד ובהפקת רווחים מדברי תורה? אם לא ידעת, נדון אותך לכף זכות, אך עתה שאתה יודע, על מה אתה מלין?
וכי כבודו של קאפח שחילל-שם-שמים והתעה רבים ללכת בדרכי חילול שם שמים, גדול מכבוד שמים? וכי אינך מכיר את ההלכות בעניין דיינים שנוטלים שררה לעצמם? וכי אינך מכיר את דברי חז"ל הנחרצים בעוון מי שמשתמש בכתרה של תורה? וכי אינך מכיר את ההלכה בעניין המתעים את העם אחרי ההבל ואחרי חילול שם שמים?
לגבי המאמר שציינת, אין לי מה לצפות מרבינוביץ' האורתודוקסי השכיר אשר בעצמו הפך תורת חיים לקורדום חוצבים ונטל משכורות שמנות בעבור שררתו כראש ישיבה. הוא לא פחות מאשר צבוע ומתחזה אשר התחזה ללכת בדרכו של רבנו, בעוד שידיו נשלחות בגלוי ובסתר לקבלת משכורות ושלל טובות הנאה מלימוד התורה, מראשות ישיבה, משררת הרבנות, ממכירת ספריו ועוד ועוד. ממש כמו הכומרים הנוצרים.
קצרו של דבר, הוא שכיר, הוא שכיר, הוא שכיר, הוא שכיר, הוא שכיר. וככל השכירים תורתו מעוקמת ומעוקשת, תורה אורתודוקסית פרו-נוצרית אשר תכליתה להפוך את הכומרים השכירים לבניו של אלהים כדי שלא יבחנו את דבריהם בעין השכל, וכדי שהם יוכלו להמשיך לתעתע בהמונים ולהמשיך ולהפוך תורת אלהים לקורדום חוצבים.
ואין פלא שאתה תלמידו, שהרי אינך מסוגל לבחון דברים בעין השכל.
ואף-על-פי-כן, אשתדל בעתיד הקרוב לעיין במאמרו באופן ביקורתי.
אתה מוזמן בינתיים לעיין במאמרי המצורף וממנו גם תלמד על רבינוביץ השכיר:
"האם מותר לקרוא ליוסף קאפח בשם 'מארי'?".
לגופם של דברים עיין במאמרו מורי ורבי של הרב נחום אליעזר רבינוביץ על אמונת חכמים לפי הרמב"ם https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.ybm.org.il/Admin/uploaddata/LessonsFiles/Pdf/3237.pdf&ved=2ahUKEwjIiKa-pMT4AhVFxhoKHf5OAfAQFnoECAYQAQ&usg=AOvVaw1XzffAJfkpD99-6jdQplGQ
אני לא נוטל משכורת ולא כסף בשביל לימוד התורה. אני רק מוחה על כבוד התורה על ביזוי תלמידי חכמים שהוא דבר חמור ביותר כפי שכתב הרמב"ם בהלכות דעות.
"עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו" (מש' כו, ה).
האם אתה יודע מתן כיצד יש ליישב את הסתירה בין הפסוקים? האם למדת את פירוש רס"ג לפסוקים הללו? דהיינו מתי יש לענות לכסילים ומתי אין לענות להם?
או שבאופן כללי בכל מקום שאין לך מה להשיב אתה משרבט פסוקים?
ממה אתה פוחד? לגלות את האמת? או שיגלו שאתה לא כל-כך חכם?
כמו כן, אשמח מאד לדעת, האם אתה מתן לוי נהנה מכבוד תורה? האם אתה נטלת או נוטל משכורות בעבור לימוד בכולל או בעבור לימוד תורה-שבעל-פה?
אל תען כסיל כאיוולתו פן תשווה לו גם
תלמיד משה, הנה לפנינו אומלל שטוף מוח אשר מתקשה לומר יותר ממשפט אחד.
הוא הפך את "חכמי ישראל" לאלילים אשר אסור לבחון את דבריהם בעין ביקורתית. כאילו כל דבריהם נאמרו מפי הגבורה! הוא עובד את "חכמי ישראל" לפי דמיונו במקום לעבוד את ה' אלהים אמת.
השאלה האמיתית והנוקבת היא איך אפשר לפקוח את עיניו של אדם כזה?
מדובר באתגר עצום אולי בלתי אפשרי.
אדם שחושב שהביקורת שלי נובעת מתוך "גאווה על תלמידי חכמים" ומתוך "אני ואפסי עוד", ובכן, הוא מוזמן להשמיץ ולקלל אותי ככל שיחפוץ. כמו כן, הוא גם בטוח שהוא מקיים מצוה גדולה בזעקתו ל"כבוד התורה", והוא אינו מבין שמדובר באנשים אשר רמסו את כבוד התורה, עיוותו אותה, חיללו-שם-שמים ומתעים את הרבים אחרי ההבל.
האם אדם כזה מסוגל לבחון השקפות ודעות באופן משוחרר וללא דעות קדומות?
ובכן, דומני שהוא אבוד. ויש כאלה רבים. לא נותר אלא להצטער על כך.
אוי לו למי ששקוע בעיוורון מוחלט וגמור שכזה, ואוי לנו שרוב עמנו עיוורים.
אגב, ביחס לחמורים שהוא הזכיר כבר דנו בהרחבה בעניין זה: "מהי ירידת הדורות לפי הרמב"ם?". אך האומלל הזה כל-כך שקוע בעיוורונו עד שמסופקני אם הוא יכול בכלל לקרוא דברי אמת.
לא ראו אור בהיר הוא בשחקים.
תגובה זו מופנית לקהל הרחב של הבלוג, ולא למתן.
לקוראי הבלוג הקדוש הזה חשוב לראות כיצד מגיבים האורתודוכסים לשאלות המאיימות על כל בנינייהם:
1) הם עוסקים באנכרוניזם - כאילו יהודה הלוי, או ליתר דיוק יהודה הבֵּייבִּי, חי לפני רבי זירא;
2) הם פותחים בהתקפות אישיות נגד השליח ולא נגד המסר שלו;
3) הם זורקים מאמרי חז"ל - שברור שאין להם מושג איך להבין או להשתמש בהן כראוי - כקלישאות, בתקווה שווא שזה יציל את חייהם הפגאניים הפתטיים המבוזבזים.
אמר רבי זירא אמר רבא בר זימונא אם ראשונים בני מלאכים אנו בני אנשים, ואם ראשונים בני אנשים אנו כחמורים ולא כחמורו של רבי חנינא בן דוסא ושל רבי פנחס בן יאיר אלא כשאר חמורים שבת קיב
אוי לו למי שמתגאה על תלמידי חכמים ומחפש להכניס אותם לקריטריונים שלו. רק אני ואפסי עוד. אני זועק לכבוד התורה! כבוד תלמידי חכמים. ואתה במקום זאת מחפש קריטריונים. בושה וחרפה גאווה ובוז. אסור לשתוק על כבוד תלמידי חכמים וחכמי ישראל!
אוי להם לבעלי לשון הרע ומבזי תלמידי חכמים. מבזים את אחד הראשונים כמלאכים. אני חייב למחות בכבוד התורה
אוי להם לבעלי לשון הרע ומבזי תלמידי חכמים. מבזים את אחד הראשונים כמלאכים. אני חייב למחות בכבוד התורה
האמת שהתחלתי לקרוא אותו, ולאחר כמה דפים פשוט הבנתי שמדובר בבזבוז זמן מוחלט, הוא אמנם מתחיל בצורה מעניינת אך בהמשך מתרחק ממשנתו של רבנו, ואף מאד מייגע בסגנונו.
לגבי קאפח, הוא קידם ופרסם ספרים הזויים נוספים, ואין צורך שאנקוב בשמות.
והשאלה עוד יותר מתחדדת מדוע הוא קידם עשרות ספרים מיותרים על גבול ההבל, ואת ספרו של סבו "מלחמות השם" הוא לא טרח להוציא לאור במהדורה מבוארת מאירת עיניים? וזה דבר חמור מאד אשר נוגע גם למידות טובות בסיסיות כגון הכרת הטוב. איך הוא לא הכיר טובה לסבו שגידלו וחינכו? וזה מגרעת גדולה מאד לעניות דעתי.
לצערי הרב, קאפח לא היה שלם בדרך האמת, והוא עשה שגיאות לא מעטות, ואצרף שתי דוגמאות: במה שהוא מהלל באחד ממאמריו את "הנזיר" תלמידו של הקוקו כאילו מדובר בדברי אלהים חיים, או קורא לשו"ע "מרן" ומהלל גם אותו לעתים קרובות, ועוד ועוד.
לפי דעתי הכל מתחיל בבחירתו להפנות עורף ליסוד מוסד במשנת חז"ל ורבנו, והוא איסור ההנאה מכבוד תורה, במה שהוא נטל משכורות נפוחות מהממסד הרבני במשך חמישים שנים! ולאחר שהוא החליט להיות אבן יסוד בממסד הרבני המסואב הוא למעשה גזר על עצמו ללכת בדרכם בהרבה מענייניהם והזיותיהם. ולכן, כל מה שאני לומד ממנו זה לאחר עיון וסינון.