לא קראתי את דבריו של פיקסלר, אך ממה שכתב כאן תלמיד הרמב"ם, נראה שאכן יש בעיה עם בישולי גויים או מחללי שבת בפרהסיה.
ובאופן כללי אני אוכל במסעדות רק בשעת צורך גדול, כי גם אם יש השגחה, איני מסוגל להבין איך אפשר לשמור כשרות כאשר הטבח בעצמו אינו שומר מצוות ואינו בקי בהלכות כשרות.
כמו כן, איני מסוגל להבין איך משגיח שמקבל את משכורתו מבעל המסעדה (שמשלם לרבנות), יכול להשגיח בצורה טובה ולא להעלים עין או להימנע מלדון לכף זכות במקום שאין לדון לכף זכות.
זאת ועוד, איך משגיח שמגיע פעמיים-שלוש בשבוע לכמה שעות כדי לברור אורז וכיו"ב, איך הוא מסוגל להשגיח באמת על המסעדה?
וכבר אמר מרי יוסף קאפח שהוא מעדיף לאכול במסעדה שאין לה השגחה והוא מכיר באופן אישי את הבעלים, מאשר לאכול במסעדה שיש לה השגחה, טובה ככל שתהיה.
קצרו של דבר, אני ממליץ לך למעט באכילה במסעדות, ואם כבר נאלצת לאכול במסעדה תימנע מלאכול בשר, ואם כבר אתה אוכל בשר תאכל בשר צלוי.
לא קראתי את דבריו של פיקסלר, אך ממה שכתב כאן תלמיד הרמב"ם, נראה שאכן יש בעיה עם בישולי גויים או מחללי שבת בפרהסיה.
ובאופן כללי אני אוכל במסעדות רק בשעת צורך גדול, כי גם אם יש השגחה, איני מסוגל להבין איך אפשר לשמור כשרות כאשר הטבח בעצמו אינו שומר מצוות ואינו בקי בהלכות כשרות.
כמו כן, איני מסוגל להבין איך משגיח שמקבל את משכורתו מבעל המסעדה (שמשלם לרבנות), יכול להשגיח בצורה טובה ולא להעלים עין או להימנע מלדון לכף זכות במקום שאין לדון לכף זכות.
זאת ועוד, איך משגיח שמגיע פעמיים-שלוש בשבוע לכמה שעות כדי לברור אורז וכיו"ב, איך הוא מסוגל להשגיח באמת על המסעדה?
וכבר אמר מרי יוסף קאפח שהוא מעדיף לאכול במסעדה שאין לה השגחה והוא מכיר באופן אישי את הבעלים, מאשר לאכול במסעדה שיש לה השגחה, טובה ככל שתהיה.
קצרו של דבר, אני ממליץ לך למעט באכילה במסעדות, ואם כבר נאלצת לאכול במסעדה תימנע מלאכול בשר, ואם כבר אתה אוכל בשר תאכל בשר צלוי.