פירוש הרמבם לקבורת משה שלא ידע איש קבורתו ועלית אליהו לשמים.
דבר ראשון אני אסיר תודה לרב אדיר שפתח את עיני בעשרות דברים שהייתי בדמיון גדול על שגדלתי בישיבה ליטאית העמוסה בדמיונות רבות אשר לא ידעתי שיש עוד מטבע לכול הסברי התלמוד בבלי.2תודה על מאות שעות לימוד באתר הזה שמלא בהשקפות אמיתיות שלמדתי.
שאלתי איך הרמבם יסביר את לא ידע איש את קבורתו של משה שזה לכאורה טעון ביאור לא יתכן שזה כפשוטו כמו הרמבם יסביר עלית אליהו השמימה על דרך המשל.
בשמחה רבה.
לשאלתך, איני בטוח שהבנתי את הקושי שאתה מציין.
בעניין משה רבנו -- לא ידע איש את מקום קבורתו, ואי-אפשר לדעת מאומה בעניין אופני קבורתו. ניתן לשער שאירע שם נס, אך ייתכן גם שלא (ואולי זימן לו הקב"ה שם מערה נסתרת שייכנס בה?).
בעניין אליהו הנביא -- נראים הדברים שעלייתו של אליהו התרחשה במראה הנבואה. ויחד עם זאת אירע נס וגופו אף הוא נעלם מן המציאות.