תודה לתלמיד הרמב"ם שהפנה אותנו לסרטון, וכזית -- כשמו כן הוא.
וזכורני שפעם סיפר לנו רב מסוים על אביו ז"ל שאירח בביתו את הילדים והנכדים לסדר פסח, ורבים מהם היו יושבי ישיבות למיניהם, וכאשר פערו את פיהם לאכול את הכזית ושתי הכזיתות, והחלו לבלוע במהירות כדי להספיק לאכול את כל הכמות הזו בשלוש דקות -- הוא דפק על השולחן ואמר: וכי יעלה על דעתכם שכדי להתחייב כרת ביום-הכיפורים יש צורך לאכול כמות גדולה כל כך?
והכמות שמתחייב עליה אדם כרת ביום הכיפורים היא ככותבת, דהיינו כתמר וגרעינו, שהיא יותר מכזית! ואם הבנתי נכון את שיטתם, אז לפיה אפשר לאכול כריך קטן ביום-הכיפורים ועדיין לא להתחייב כרת...
תודה לתלמיד הרמב"ם שהפנה אותנו לסרטון, וכזית -- כשמו כן הוא.
וזכורני שפעם סיפר לנו רב מסוים על אביו ז"ל שאירח בביתו את הילדים והנכדים לסדר פסח, ורבים מהם היו יושבי ישיבות למיניהם, וכאשר פערו את פיהם לאכול את הכזית ושתי הכזיתות, והחלו לבלוע במהירות כדי להספיק לאכול את כל הכמות הזו בשלוש דקות -- הוא דפק על השולחן ואמר: וכי יעלה על דעתכם שכדי להתחייב כרת ביום-הכיפורים יש צורך לאכול כמות גדולה כל כך?
והכמות שמתחייב עליה אדם כרת ביום הכיפורים היא ככותבת, דהיינו כתמר וגרעינו, שהיא יותר מכזית! ואם הבנתי נכון את שיטתם, אז לפיה אפשר לאכול כריך קטן ביום-הכיפורים ועדיין לא להתחייב כרת...