שלום אדיר, פעם ראשונה שאני כותב מאז שנרשמתי
קודם כל, בשבועות האחרונים אני קורא הרבה מאמרים וזה מאוד מרתק לשמוע דעה קצת אחרת וברוב המקרים גם הרבה יותר הגיונית.
תמיד היה נראה לי מוזר שצריך להעלות ניצוצות של קדושה ושיש שכינה שהיא מסוג נקבה ושיש סיטרה אחרא. הרי ההיגיון הפשוט אומר שכל הכוחות אצל אלוקים... אז אני שמח שיצא לי לקרוא מאמרים מאוד מנומקים עם מקורות שמסבירים למה התחושת בטן שלי הייתה נכונה דווקא.
יש לי כמה שאלות:
יש עניין עם זה שאסור לקרוא תהילים בלילה? מאיפה זה מגיע? נראלי הגיוני יותר שאם אלוקים קרע את הים לשניים אז הוא מסוגל גם לשמוע את המזמורי תהילים גם בלילה לפני חצות. שמעתי גם שאסור ללמוד תורה בלילה לפני חצות. מאיפה זה מגיע?
הטיעון המרכזי שלך בנוגע לפסילת הקבלה הוא שגם אם מגיע נביא ועושה ניסים המבחן שלו הוא אם הוא אומר לך לעבור על מה שאלוקים ציווה, ולכן צריך לפסול את כל עניין הזוהר. עכשיו השאלה, אם זה באמת כך, וזה מאוד הגיוני, למה שלא נפסול את כל המשנה / גמרא? הרי הם כביכול הוסיפו על התורה, בחלק מהמקרים גם התירו לעשות פרוזבול. כאחד שמחפש אמת, מה בעצם ההוכחה לזה שמי שצודק זה חז"ל ולא הקראים לדוגמה?
אתה מתייחס הרבה לזה שאסור לקבל את דברי חז"ל כפשוטם. האם הם בעצמם ציינו את זה? אשמח אם תשלח אותי למאמר שמסביר למה בדיוק צריך להתייחס כך לדברי חז"ל.
תודה.
ברוך הבא
שלום וברכה,
א) אין איסור לקרוא תהילים בלילה, ואולי מדובר בהזיה פגאנית שיסודה בספר האופל.
ב) הטיעון המרכזי שלי לפסילת הקבלה אינו נוגע ישירות למבחנו של הנביא טוען הנבואה. הנני פוסל את הקבלה הפגאנית בגלל שהיא פגאנית, דהיינו משחיתה את יסודות והשקפות דתנו, ומעוותת ומזייפת את ההלכה. ולעצם העניין שהזכרת, מסורת התורה-שבעל-פה לא ניתנה לחכמים ע"ה בנבואה, אלא במסורת איש-מפי-איש עד משה רבנו ע"ה, ואין לזה קשר לנבואה, דהיינו לידיעת הנסתרות וכיו"ב. חכמים ע"ה לא התיימרו לידע את הנסתרות כמו מקובלי ימינו הפגאניים, כל שהם עשו היה להנחיל לנו את מסורת התורה-שבעל-פה, ולזה לא צריך אות או מופת. רק צריך הסכמה וכפי שהייתה שאכן מדובר במסורת מהימנה.
ג) ראה נא שלושה מאמרים מתוך רבים מאד שהתייחסתי לעניינים הללו:
"תפישת אגדות חז"ל כפשוטן - חורבן הדת".
"משלי חז"ל ומשלי הנביאים ומה שביניהם".
"האם לדעת הרמב"ם צריך ללמוד גמרא?".
ומלאכה רבה לפניך.