על פי הרמב"ם המצוות האינטלקטואליות - שאנו יכולים לכנות בהרחבה ידיעת אלוהים ומעשיו - הן המצוות החשובות ביותר, ואכן לשיטתו, כל המצוות האחרות קיימות לצורך מצוות אינטלקטואליות אלה.
ובכל זאת בהלכות תשובה, בעוד שהרמב"ם עושה מאמץ מיוחד להדגיש שכמו שעלינו לחזור בתשובה מחטאים מעשיים, כך עלינו לחזור בתשובה מחטאים של תכונות אופי, באופן מדאיג הוא אף פעם לא מדגיש שעלינו לחזור בתשובה מהפרה של המצוות האינטלקטואליות.
ובוודאי שאנו יכולים להסיק כי מכיוון שהמצוות האינטלקטואליות הן המצוות הגדולות ביותר, זה ללא ספק אומר כי טעויות אינטלקטואליות בידע על אלוהים ומעשיו הם החטאים הגדולים ביותר - ובכך החטאים החמורים ביותר שעלינו לחזור בתשובה מהם.
עם זאת רמב"ם לא מזכיר כלל את הצורך החשוב ביותר בתשובה מחטאים אינטלקטואליים אלה. למה זה?
עיין הלכות תשובה פרק ג הלכה יד ואילך, "ואלו שאין להם חלק לעולם הבא" וכו', שם תמצא את כל העוונות המחשבתיים אשר די באחד מהם כדי להכרית את האדם מחיי העולם הבא, ולא משנה מהן זכויותיו.