בשבת טיילתי בחוץ כי מזג האוויר היה חם. במהלך הטיול שלי ראיתי בצד השני של הרחוב קבוצת גברים חסידיים שהיו לבושים בכובעי הפרווה הגדולים שלהם ובמעילים השחורים והעבים שלהם. ואז שמעתי שני גברים גויים שהלכו לפניי אומרים אחד לשני: "תראו את היהודים המטורפים האלה שלובשים בגדי אסקימו במזג אוויר חם כל כך! זה מגעיל! איזה אנשים נורמלים עושים דבר כזה?!"
זה הותיר אותי תוהה אם, מלבד שהחסידים הם טיפשים אליליים לא היגניים, האם על פי הרמב"ם לבישת ביגוד חסידי מהווה 1) חטא של חילול השם? ו -2) האם על פי הרמב"ם לבישת ביגוד חסידי מהווה הפרה של המצוות עבור היהודים להיות עם חכם ואור לגויים?
3) בעוד ששאלותיי מופנות לקיץ, האם על פי הרמב"ם הן יחולו גם על מזג אוויר קר?
4) על פי הרמב"ם מהם החטאים האחרים הכרוכים בלבישת ביגוד חסידי?
יש להם מעמד הלכתי של בגד, כי סוף-סוף הם מכסים את הגוף ומשמשים בפועל כבגדים, ולכן מי שיוצא איתם בשבת מרשות לרשות לא עובר על דיני הוצאה. וכדי לחייב בדין תורה יש להביא ראיה ברורה, ואין בעניין זה ראיה ברורה לחייב.