1) האם יש מצווה של 'פירסומי ניסא' בהדלקת חנוכיות ציבוריות בכיכרות ציבוריות בכל רחבי העולם?
2) גם אם מבחינה טכנית לא מדובר בקיום המצווה של 'פירסומי ניסא' האם זו אולי מצווה אחרת? האם יש בכך בכלל ערך?
3) ישנם יהודים רבים בגולה, ואולי גם בישראל, הטוענים כי חנוכיות ציבוריות אלה מעניקות להם תחושה רבה של גאווה יהודית וזהות יהודית. האם זה גורם תקף בהתייחסות לשאלה זו?
4) מנחם מנדל לימד את הכבשים המטופשות שלו להקים חנוכיות ציבוריות אלה בכל עיר ומדינה אפשרית. הוא גם הורה להם לדאוג שהמונורה הציבורית הגדולה בעולם תהיה בניו יורק.
5) אם אנשים שאינם מחב"ד עוסקים בפעילות זו, האם זו מצווה או ערך?
נראה שהצדק עמך, משום מה הטעו אותי הרבנים השכירים בהדלקות ההמוניות.
וזכורני פעם שליוויתי את ערוסי לטקס גדול של הורים וילדים בבית כנסת בקרית אונו, והוא ברך בשם ומלכות על החנוכיה, ואולי "מעשה הרב" הזה הטעה אותי...
ההגדרה של מצוות נר חנוכה היא "נר איש וביתו", כלומר שזה תלוי באדם שחי בתוך הבית. לעניות דעתי אין לברך אפילו בבית הכנסת על הדלקת נרות חנוכה כי המצווה היא רק בביתו של אדם ולא באף מקום אחר. פרסום הנס מוגדר רק כשהאדם מדליק בביתו או בחצירו כלפי רשות הרבים ובשעת הסכנה לבני ביתו.
3) טענתם או הרגשתם אינה מעלה ואינה מורידה, יש לבדוק את העניין לגופו. ההרגשה יכולה להטעות, כמו שאוהדי כדורגל מרגישים "התעלות" או עובדי אלילים או התועים שהולכים לאומן וכיו"ב. יש לבדוק כל עניין לגופו אם הוא מועיל לקרב את עם ישראל לבוראו ולדרך האמת, או שאינו מועיל ושמא אף מזיק.
5) אם מדובר באנשים שאינם מנצלים את המצוה כדי להפיץ עבודה-זרה, איני סבור שיש עם זה בעיה, אלא מצוה, וכמובן צריך להסביר לעם את מהות פרסומי ניסא, ואיזה נס בדיוק מפרסמים כאן, ומהי משמעותו של חג החנוכה. זה הרבה יותר חשוב מחנוכיה גדולה. בקיצור, עדיף חנוכיה קטנה ולימוד השקפות נכונות, מאשר חנוכיה בגודל של אצטדיון ללא השקפות נכונות, לצד הוללות וזלילת סופגניות.
3) ישנם יהודים רבים בגולה, ואולי גם בישראל, הטוענים כי חנוכיות ציבוריות אלה מעניקות להם תחושה רבה של גאווה יהודית וזהות יהודית. האם זה גורם תקף בהתייחסות לשאלה זו?
5) אם אנשים שאינם מחב"ד עוסקים בפעילות זו, האם זו מצווה או ערך?
בעיניי הדבר מאוס מאד שחב"ד המינים ועובדי האלילים, הפכו את מצות נר חנוכה!
במקורה היא מצוה שנועדה לפרסם את ייחוד שמו ולעקור את האלילות והמינות, והם הפכו את מצות נר חנוכה להיפך הגמור! לפרסום העבודה הזרה אשר בידם!
ובמלים אחרות, הם הפכו את המצוה שנועדה לעקור את העבודה-הזרה, למצוה אשר הינה כלי מרכזי ומשמעותי להפצת עבודה זרה!
כמו כן, התמקדותם בהדלקת חנוכיות גדולות מלמדת על חיצוניות עבודת ה' שלהם, שהרי הם מדליקים את אור החנוכיה במאורות גדולים, אך מחשבתם כבויה ומשועבדת לחלוטין למינות, ויש כאן התעייה ברורה אחר האלילות.
עצם היותם מייצגים את דת משה בו-בזמן שהם עובדים עבודה זרה הם מחללים את ה'.
איתמר יקר
חב"ד ארגנטינה הפליגה בחילול שמו הגדול, ביום שהציבה חנוכיה ענקית במיגרש
הכדור רגל של "בוקה ג"וניורס בבואנוס איירס!
הרב טען שהוא הוריד קדושה אל המקום הכי שנוא על הקדוש ברוך הוא, מקום של עבודת אלילים ועבודה זרה, מקום בו אוכלים צוריסו חזיר תוך כדי ריאת המישחק
מקום של גויים מטורפים, בהמיים ואלימים, רובם אנטישמיים!
האם לפי דעתך הוא קידש שם שמיים בפרהסייה?
רק אם יש סופגניות מרולדין