תודה למהר"ם (=מעריץ הרמב"ם) שמפנה אותנו לאשכול שבו נדון נושא זה.
יהונתן היקר, רבות הן טענות השקר שהשליכו על הרמב"ם, כמו הטענה שהוא הודה באמיתת הקבלה והזהר בסוף ימיו, או שהוא כתב את "מורה הנבוכים" רק לאנשים שיצאו מהדת, או שהוא כפר בתחיית המתים, או שהוא הפך להיות "סנילי" בסוף ימיו, או שהרמב"ם שכתב את "משנה תורה" והרמב"ם שכתב את "מורה הנבוכים" הם שני אנשים שונים (כמו ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד), ועוד ועוד, איני זוכר כעת את כולן.
אורו של הרמב"ם האיר באור חזק על ההולכים בדרכי חושך, והם ניסו לעמעם את אורו ככל שיכלו כדי שערוותם לא תתגלה, ולכן הוציאו דיבה על רבנו בנושאים רבים.
ועוד יותר מאלה, הפעמים הרבות מאד שסילפו את הלכות הרמב"ם והסיטו אותן לכיווני מחשבה אליליים או משובשים, ואלה אין להן סוף. ופעמים רבות אתה קורא את דברי האמת של מָרי בפירושו ל"משנה תורה", ואינך יודע את נפשך, כיצד עיוותו עיקמו ועיקשו את דברי רבנו לפי סכלותם ואי הבנתם.
כדאי לך ללמוד היטב את דעת הרמב"ם בנושא ששאלת, ואז תבין שלא יעלה על הדעת שהרמב"ם יחזור בו בנושא זה, כי כדי שהוא יחזור בו בנושא זה, הוא צריך לכתוב תשובות רבות מוחצות אשר ימחקו את הרושם העז של דבריו החריפים כנגד לקיחת כסף בעבור לימוד תורה. ואגב, לא רק רבנו, אף חכמי התלמוד האריכו מאד באיסור זה, וגינו אותו עד שאמרו שמי שנוטל כסף נוטל חייו מן העולם.
קראתי את המאמרים
ובגלל זה הייתה מוזרה לי הטענה הזאת לפי כל הדברים החריפים שהרמב"ם כותב בכמה מקומות.
הבנתי
תודה רבה
תודה למהר"ם (=מעריץ הרמב"ם) שמפנה אותנו לאשכול שבו נדון נושא זה.
יהונתן היקר, רבות הן טענות השקר שהשליכו על הרמב"ם, כמו הטענה שהוא הודה באמיתת הקבלה והזהר בסוף ימיו, או שהוא כתב את "מורה הנבוכים" רק לאנשים שיצאו מהדת, או שהוא כפר בתחיית המתים, או שהוא הפך להיות "סנילי" בסוף ימיו, או שהרמב"ם שכתב את "משנה תורה" והרמב"ם שכתב את "מורה הנבוכים" הם שני אנשים שונים (כמו ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד), ועוד ועוד, איני זוכר כעת את כולן.
אורו של הרמב"ם האיר באור חזק על ההולכים בדרכי חושך, והם ניסו לעמעם את אורו ככל שיכלו כדי שערוותם לא תתגלה, ולכן הוציאו דיבה על רבנו בנושאים רבים.
ועוד יותר מאלה, הפעמים הרבות מאד שסילפו את הלכות הרמב"ם והסיטו אותן לכיווני מחשבה אליליים או משובשים, ואלה אין להן סוף. ופעמים רבות אתה קורא את דברי האמת של מָרי בפירושו ל"משנה תורה", ואינך יודע את נפשך, כיצד עיוותו עיקמו ועיקשו את דברי רבנו לפי סכלותם ואי הבנתם.
כדאי לך ללמוד היטב את דעת הרמב"ם בנושא ששאלת, ואז תבין שלא יעלה על הדעת שהרמב"ם יחזור בו בנושא זה, כי כדי שהוא יחזור בו בנושא זה, הוא צריך לכתוב תשובות רבות מוחצות אשר ימחקו את הרושם העז של דבריו החריפים כנגד לקיחת כסף בעבור לימוד תורה. ואגב, לא רק רבנו, אף חכמי התלמוד האריכו מאד באיסור זה, וגינו אותו עד שאמרו שמי שנוטל כסף נוטל חייו מן העולם.
איני יודע אם קראת את מאמריי בעניין זה, אך אתה מוזמן לעיין במאמרי: "מדוע התנגד הרמב"ם ללקיחת כסף בעבור לימוד תורה?", יש למאמר זה חמשה חלקים (חלק ב, חלק ג, חלק ד, חלק ה). וכן במאמרי: "מהם הגורמים לעיוותה ולמסחורה של דת משה?".