1א) מדוע התייחס מרי יוסף קאפח לשניאור זלמן מליאדי - מייסד חסידי חב"ד, ומחבר הספר 'תניא' - עם השם מהרש'ז (מורינו[???] הרב רב שלמה זלמן)?
1ב) מה עם כל מה שסבו מרי הישיש כתב ב'מלחמות השם'? "מורינו הרב רב שלמה זלמן"?! היתכן?!
[אלא אם כן אנחנו (רומים את עצמנו ו)אומרים כי הכוונה האמיתית של מרי קאפח היתה: מוריהם ה...(מלא את החסר)... רביהם שלמה זלמן".]
2) שמעתי גם שמרי קאפח הקדיש את הכרך השביעי של המשנה תורה שלו להרבי מליובאוויטש? זה נכון? אם כן, מדוע, בשם השמים, הוא עשה זאת?
מרי יוסף קאפח לא מחמיא דווקא לחב"ד הוא מחמיא גם לקוק ולנזיר, ולעוד כל מיני שוטים מהובלים למיניהם שחיו בעולמות של הזיות.
מטרתם של הרבנים הממסדיים השכירים היא להחניף לכל הכוחות המרכזיים אשר פועלים בשוק הרבנים, כדי להפחית מתנגדים פוליטיים, וכדי להראות לכולם שהם למעשה מיישרים קו עם דרך ההבל של חכמי-יועצי-אשכנז אשר שולטים בדת שלנו.
ראה לדוגמה את הסטירות שקיבל מרי ר"ע מעובדיה יוסף
תשים לב, איך הוא מגיש את הלחי שלו לעובדיה יוסף לקבלת סטירה בדקה 4 ואילך.
www.youtube.com/watch?v=NJMbr_h2Cnk
זו דרכם, דרך החנופה, כדי להגן על יוקרתם מעמדם ומשכורותיהם.
תודה על התשובה הזאת. זה עוזר להבהיר את הבעיה הרבה. אבל אני עדיין לא מבין, למה, על פי ההיגיון שלך, הוא היה עושה מאמצים מיוחדים כדי להחמיא חב"ד, וגם להקדיש את עבודתו אליהם. אתה מסביר למה הוא לא רוצה לתקוף אותם, כי זה יגרום לו הרבה כאבי ראש פוליטיים. בסדר. אז הוא היה צריך לשתוק על כולם. אבל למה הוא דווקה פעיל לשבח ולהחמיא חב"ד?
ברגע שרב שותף בממסד הרבני הוא לא יכול להילחם על דרך האמת, כי הוא למעשה אדם פוליטי ומחויב לממסד הרבני שמממן אותו.
אם הוא היה תוקף אותם הם היו מגיעים בקשריהם הענפים גם לחבריו בממסד הרבנים השכירים, והיו מצליחים לפגוע בו בדרכים שונות.
כמו כן, ברגע שאדם לוקח כסף ונהנה מדברי תורה, הלהט שלו להילחם בשקר יורד מאד, והוא נוטה "ללמד זכות" על כל עובדי האלילים, כי כמו שחב"ד עובדי אלילים, כך גם רבים מחבריו בממסד הרבני, ואם הוא תוקף כבר את חב"ד מדוע שלא יתקוף את חבריו בממסד הרבני?
ואם הוא לא תוקף את חבריו בממסד הרבני שהם עובדי אלילים, מדוע שיתקוף את חב"ד?
כמו כן, ההתקפות של מרי על היהדות השקרית שסביבו יחסית מתונות ומבלי להזכיר שמות, וכן מאד מאד מוסתרות, ועל רוב השקרים של העולם הדתי הוא לא דיבר כלל.
כמו כן, האפשרות שהעלית גם היא נכונה, אך כמו שאמרתי, הסיבה המרכזית לדעתי היא הסיבה שכתבתי לעיל.
1) מורי אדיר, אנא עזור לי להבין את תשובתך. אני לא רואה את הקשר הסיבתי בין השתתפותו של מורי קאפח בממסד הרבני, לבין השבחים המופרזים שלו על חב"ד. מדוע העובדה שמדינת ישראל שילמה לו משכורת הובילה אותו לשבח מנהיג חסידי מת שמת לפני מאתיים שנה, ומדוע הביא אותו להקדיש את עבודתו למנהיג חסידי שחי בניו יורק?
2) אני יכול להבין למה זה יוביל אותו לשבח מנהיגים מקומיים - כמו קוק, ומנהיגיהם מדורות קודמים, אבל חסידות חב"ד הוא כל כך רחוק מהעולם שבו הוא עבד וממנו הוא קיבל את משכורתו. אז למה הוא ישבח אותם?
3) יתר על כן, במקרים רבים בהערות השוליים שלו, הוא למעשה תקף את היהדות השקרית סביבו. אז למה הוא לא יעשה זאת עם חב"ד? אם הוא לא אמר עליהם שום דבר, אז זה לא היה טרגדיה. אבל הוא עשה מאמץ מיוחד כדי לשבח אותם. זה מה שאני לא מבין.
4) אולי מה שעיוור את מורי קאפח כאן לא היה שוחד כספי אלא שוחד אינטלקטואלי - דהיינו, העובדה שחב"ד קידמה את לימודי המשנה תורה של הרמב"ם. אולי זה נתן לו תחושה של אחווה איתם, וזה סנוור אותו מן האמונות הפגאניות שלהם, ומהמטרות מטעות ומרושעות שעבורן חב"ד לומדים את הרמב"ם. האם זה אפשרי?
כבר התייחסתי באריכות לעניין שותפותו של מָרי יוסף קאפח בממסד הרבני, גם במכתביי לרי"ש-בי"ת של קריית-אונו ובעוד מקומות, תוכל למצוא את המאמרים שהתייחסתי לעניינים הללו בקטגוריה "כתבי הגנה". כמו כן, במאמרי על הטבח קוק, התפלאתי מאד על מָרי שהילל ושיבח את הטבח קוק ותלמידו הנזיר.
אין ספק אפוא, כי השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים, וגם מָרי לא נמלט מזה, ולכן תמצא בדבריו פה ושם דברים הזויים נגד דת האמת. מָרי הוא ההוכחה הגדולה ביותר לכך שאפילו החכם הגדול ביותר אינו מעל הטבע האנושי שהקב"ה הגדיר לנו בתורה.
וקבל האמת ממי שאמרו.