הפטרת שבת הגדול מנבואותו של מלאכי אחרון הנביאים מרגשת ומעניינת
״וקרבתי אליכם למשפט והייתי עד ממהר במכשפים ובמנאפים ובעושקי שכר שכיר ולא ידעוני״ המכשפים גרועים אף יותר מהמנאפים ומהם המכשפים? כנראה הם אלו הגורמים לעמנו להזות בהזיות ובעוד הוא הוזה מכייסים אותו מכספו ומדעתו
מרי אדיר נשמח למאמר בעניין פסוק יסודי זה הנטמא לאחרית הימים
אכן, לפי המנהג המקורי של חז"ל אין דבר כזה "שבת הגדול" ולא קוראים את ההפטרה שציינת. המושג "שבת הגדול" התפתח בעקבות המנהג האירופי בעניין דרשת הגדול שבציבור לפני חג הפסח, ועל-שם אותו הגדול הדמיוני שאומר את הדרשה נקראה השבת "שבת הגדול".
על-כל-פנים, המכשפים והאִטִּים הם האובות והידעונים, וכן כל מי שמבצע פעולות קיטור ופולחן לעבודה-זרה. ובימינו הם גם כל מי שטוען שיש לו כוחות מאגיים לידע את העתידות או את הנסתרות באמצעות עשיית פעולות פגאניות שונות ומוזרות, כגון הכנת ושימוש בקמיעות או לחישת לחשי סגולה או הדלקת נרות בעלי יכולות מאגיות, ויש בעניינים אלה הזיות ודמיונות רבים מאד ומגוון רחב של פעולות; ולהבדיל גם מי שמדמיין שבאמצעות לימוד התורה או תפילה בכוונות מסוימות הוא פועל גדולות ונצורות בעולמות העליונים ומוריד שפע לעצמו ולעם-ישראל.
מועדים לשמחה.
שלום יצחק,
לפי תורה אין זמנים מסוגלים יותר ומסוגלים פחות ולכן ״שבת הגדול״ גם היא הזייה, נגעתי בזה במאמרי על סיוון רהב ממאיר.
רבים מישראל ראו לנכון לשמור את השבת במחשבה שהיא תביא להם תועלת מאגית אך היה מוטב להם להתבונן מעט בדרכי הנהגתו של הקדוש-ברוך-הוא מאשר לטמטם את שכלם בתבשילם הנתעב של המינים.
אגב, נראה לי שכוונתך לנטמע, ושנית, ההפטרה לא הייתה בכתבי ירמיה?