בעניין מינוי אשה, הלכה זו נפסקה בתחילת הלכות מלכים:
"אין מעמידין אשה במלכות שנאמר 'מלך' ולא מלכה, וכן כל משימות שבישראל".
ונראה לי שהאיסור לשים מלך הוא איסור תורה ואילו האיסור על כל שאר המשימות הוא איסור דרבנן. עוד נראה לי, שהאיסור הזה דרבנן נוגע לימות המשיח בלבד, לכן רבנו פוסק את ההלכה הזו בהלכות מלכים דווקא. לפיכך, אין הלכה זו חלה בעת הזו, וניתן למנות אשה לכל מינוי, בתנאי שהיא נוהגת בצניעות וביראת שמים. ויש היגיון בדבר, כי בימינו שעם ישראל אינו הולך בדרך התורה, ראוי לבחור דווקא את המועמד המתאים, ועדיף מועמדת יראת שמים מאשר כופר ואפיקורוס.
בעניין מינוי אשה, הלכה זו נפסקה בתחילת הלכות מלכים:
"אין מעמידין אשה במלכות שנאמר 'מלך' ולא מלכה, וכן כל משימות שבישראל".
ונראה לי שהאיסור לשים מלך הוא איסור תורה ואילו האיסור על כל שאר המשימות הוא איסור דרבנן. עוד נראה לי, שהאיסור הזה דרבנן נוגע לימות המשיח בלבד, לכן רבנו פוסק את ההלכה הזו בהלכות מלכים דווקא. לפיכך, אין הלכה זו חלה בעת הזו, וניתן למנות אשה לכל מינוי, בתנאי שהיא נוהגת בצניעות וביראת שמים. ויש היגיון בדבר, כי בימינו שעם ישראל אינו הולך בדרך התורה, ראוי לבחור דווקא את המועמד המתאים, ועדיף מועמדת יראת שמים מאשר כופר ואפיקורוס.