1) ?לפי הרמב"ם האם מותר לנשים ללבוש נעליים שנראים כמו נעלי גברים
.והשאלה הזאת חלה על כל בגדי נשים שנראים כמו בגדי גברים
2) כיום חברות אופנה רבות הם בכוונה מעצבות בגדים מסוימים שיכולים להיות משוחק על ידי שני .המינים
?לפי הרמב"ם האם זה מותר לגברים יהודים ונשים יהודיות ללבוש בבגדים אלה
?לפי הרמב"ם האם זה מותר לגברים גויים ונשים גוייות ללבוש בבגדים אלה
3) :מו"נ ג' לז
http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/more/c11b-2.htm#3
ו"כבר ביארנו בחיבורנו הגדול כי גילוח פאת ראש ופאת זקן נאסר בגלל היותו עדי כומרי עבודה זרה. והוא הטעם גם באיסור השעטנז, לפי שגם כך היה עדי הכומרין, מאחדים בין הצומח והחי במלבוש, ותהיה טבעת מאחת המתכות בידו. תמצא את זה מפורש בספריהם והוא גם הטעם באומרו לא יהיה כלי גבר על אשה ולא ילבש גבר שמלת אשה, תמצאהו בספר "טומטום": מצווה שילבש האיש בגד אשה צבוע בשעה שעומד לכוכב נוגה, ותלבש .האשה שריון וכלי נשק בעת שעומדת למאדים ויש בזה עוד לדעתי טעם אחר, והוא שהפעולה הזו מעוררת לתאוות וגורמת למיני ."שחיתות
מן הדברים האלה נראה שעל פי הרמב"ם, רצון האלוהים הוא שגברים ונשים מובחנים בבירור על ידי בגדיהם. אלוהים רוצה שגברים ילבשו בגדים אשר רק גברים לובשים, ואלוהים רוצה שנשים .תלבשו בגדים אשר רק נשים לובשות
לעניות דעתי נעליים הם בכלל ביגוד.
וְנָתַן לִי לֶחֶם לֶאֱכֹל וּבֶגֶד לִלְבֹּשׁ" (בר' כח, כ), ונראה ברור שהכוונה גם לנעליים".
כמו כן, רבנו פוסק בהלכות עבודה זרה (יב, י), וזה לשונו:
"לא תעדה אישה עדי האיש, כגון שתשים בראשה מצנפת או כובע, או שתלבוש שריון וכיוצא בו, או שתגלח ראשה כאיש; ולא יעדה איש עדי אישה, כגון שילבוש בגדי צבעונין וחלי זהב--במקום שאין לובשין אותן הכלים ואין משימין אותו החלי, אלא נשים: הכול כמנהג המדינה".
נמצאנו למדים, כי לא רק בגדים נאסרו, אלא גם נאסר על האשה לגלח ראשה כאיש, ועל האיש נאסר לעדות תכשיט כאשה, ורבנו אף חותם את דבריו במלים "הכל כמנהג המדינה", ללמדנו שלא רק בגדים אלא כל לבוש שאשה נוהגת בו אסור לאיש ולהיפך.