זכורני שאמי ז"ל התנגדה מאד למנהג זה והייתה נוהגת לומר: "יום הולדת את פרעה", כלומר שמדובר במנהג זר לדת משה, ונראה לי שהיא אף חשבה שמנהג זה מעודד פינוק וגאווה אצל הילד, ורע באופן כללי לחינוכו.
לעניות דעתי אפשר לקיים ימי הולדת לילדים באופן צנוע תוך הנחלת רעיונות יהודיים ולשלב ברכות שעוסקות במידות טובות ובשאיפות חיוביות, כלומר ליצוק תוכן רוחני ורעיוני לכינוסי ימי ההולדת.
לאדם הבוגר, ימי ההולדת נועדו בעיקר לחשבון נפש, ולבחינת דרכיו ומעשיו ומעמדו הרוחני והמידותי.
הייתי מוסיף כי ביום ההולדת שלו מבוגר צריך להודות לאלוהים על המתנה של שנה נוספת של החיים, .ועל כל הברכות בחייו בשנה האחרונה ובהווה
זכורני שאמי ז"ל התנגדה מאד למנהג זה והייתה נוהגת לומר: "יום הולדת את פרעה", כלומר שמדובר במנהג זר לדת משה, ונראה לי שהיא אף חשבה שמנהג זה מעודד פינוק וגאווה אצל הילד, ורע באופן כללי לחינוכו.
לעניות דעתי אפשר לקיים ימי הולדת לילדים באופן צנוע תוך הנחלת רעיונות יהודיים ולשלב ברכות שעוסקות במידות טובות ובשאיפות חיוביות, כלומר ליצוק תוכן רוחני ורעיוני לכינוסי ימי ההולדת.
לאדם הבוגר, ימי ההולדת נועדו בעיקר לחשבון נפש, ולבחינת דרכיו ומעשיו ומעמדו הרוחני והמידותי.