בגמרא סוכה לח ע"ב (שם מובא נוסח ההלל והיכן כופלים) מוזכר שהש"צ אומר 'אנא ה' הושיעה נא' והציבור חוזרים אחריו ואז הוא אומר 'אנא ה' הצליחה נא' ושוב חוזרים אחריו.
אך לא כתוב שיש לכפול כל חצי פסוק. יוצא שכל אחד אומר פסוק עם הפסקה באמצע אך אינו חוזר על דבריו ולכן זה לא הפסק. אך אם חוזר על הפסוק אולי זה בעייתי משום שלא סיים את הפסוק וכבר אומר את חציו הראשון שוב.
חז"ל הם אלה אשר קבעו לנו את נוסח ההלל, דהיינו מותר לחצות פסוקים.
כמו כן, עיינתי קלות בסוגיה במגילה כב ע"א, ומצאתי שמדובר שם בחציית פסוקים בעת הקריאה בתורה. כלומר, עוסקים שם בשאלה האם מותר לקורא לסיים מברך (ראשון, שני, שלישי וכו') באמצע פסוק, ולא האם מותר לסנהדרין להשאיל פסוקים לתוך התפילה.
דביר מחילה, לא ירדתי לסוף דעתך.
בגמרא שם מביאים דוגמאות כיצד כופלין את הפסוקים שמובאים בהלל.
מכל מקום, רבנו כותב שמדובר במנהג, במקום שנהגו לכפול -- כופל, ובמקום שנהגו שלא לכפול -- אינו כופל.
שאלו יהיו הצרות שלנו
איך יודעים שחז"ל תיקנו לכפול את חצאי הפסוקים?
בגמרא סוכה לח ע"ב (שם מובא נוסח ההלל והיכן כופלים) מוזכר שהש"צ אומר 'אנא ה' הושיעה נא' והציבור חוזרים אחריו ואז הוא אומר 'אנא ה' הצליחה נא' ושוב חוזרים אחריו.
אך לא כתוב שיש לכפול כל חצי פסוק. יוצא שכל אחד אומר פסוק עם הפסקה באמצע אך אינו חוזר על דבריו ולכן זה לא הפסק. אך אם חוזר על הפסוק אולי זה בעייתי משום שלא סיים את הפסוק וכבר אומר את חציו הראשון שוב.
אעיין יותר בגמרא מגילה, תודה רבה
חז"ל הם אלה אשר קבעו לנו את נוסח ההלל, דהיינו מותר לחצות פסוקים.
כמו כן, עיינתי קלות בסוגיה במגילה כב ע"א, ומצאתי שמדובר שם בחציית פסוקים בעת הקריאה בתורה. כלומר, עוסקים שם בשאלה האם מותר לקורא לסיים מברך (ראשון, שני, שלישי וכו') באמצע פסוק, ולא האם מותר לסנהדרין להשאיל פסוקים לתוך התפילה.