נשאלתי ביחס לשעונים החכמים שיש ללחוץ עליהם בלילה כדי לראות את השעה שעליהם, וכך השבתי: נראה לי שראוי שלא להתיר להדליק את השעון בשבת, הואיל וראוי לאסור את החשמל מדרבנן – ולא ניתן לחלק לציבור בין סוגי החשמל, כי גזירה שכזו לא תעמוד. וביתר ביאור: הוראות חכמים צריכות להיות ברורות כשמש ומתאימות לקטן ולגדול. רוב הציבור אינו מסוגל לעשות הבחנות מעין אלה בחיי היום יום. אולי במשך כמה ימים או אפילו שבועות זה יצליח, אבל לאורך זמן של שנים זה לא יחזיק מעמד. בשלב מסוים אנשים ישאלו את עצמם אם לֵד מותר למה חשמל לא? וזה יוביל בוודאות לערעור הגזירה המתחייבת בעניין החשמל.
top of page

bottom of page