ובכן, יש שני מקורות מפורשים שבהם רבנו קובע שהארץ עגולה ככדור הגלובוס:
במורה הנבוכים (א, ב) אומר רבנו:
"אבל הטוב והרע הוא במפורסמות [=נורמות מוסריות חברתיות] לא במושכלות [=במדעים], לפי שאין אומרים [בענייני מדע:] השמים כדוריים 'טוב' [במקום 'אמת'] והארץ שטוחה 'רע' [במקום 'שקר'], אלא אומרים 'אמת' [=על השמים שהם כדוריים, דהיינו חופפים בעיגול כעיגול הכדור, ובמלים אחרות האטמוספירה] ו'שקר' [=על הארץ שהיא שטוחה, וכדלעיל]. וכך בלשוננו אומרים על הנכון והשווא 'אמת' ו'שקר', ועל הנאות והמגונה 'טוב' ו'רע', ובשׂכל ידע האדם האמת מן השקר, וכך הוא הדבר בכל העניינים המושכלים [=בכל המדעים]".
ומוסיף ואומר רבנו במורה (א, לא):
"לפי שכל דבר שנודעה אמיתתו בהוכחה ברורה, אין בו מחלוקת ולא ויכוחים ולא התנצחויות, זולתי מצד סכל המתעקש עיקשות הנקראת 'העיקשות המופתית', כדרך שתמצא אנשים שהתעקשו נגד כדוריות הארץ והיות הגלגל עגול וכיוצא בכך, אלה אין להביאם בחשבון".
וכוונת רבנו באמרוֹ "העיקשות המופתית" היא לעקשנות חמוֹרית נגד הוכחה ברורה.
אגב, במקור האחרון רבנו מתאר את הגלגל "עגול" אף שכוונתו הברורה היא שהוא סובב כחישוק סביב כדור-הארץ. ולכן, גם באמרוֹ במקור הראשון על השמים שהם "כדוריים", אין כוונתו שהשמים הם בצורת כדור, אלא שהם סובבים כחישוק מעגלי, וכמו שהוסבר לעיל.