top of page
כדי לראות את זה בפעילות, יש לעבור לאתר הפעיל שלך.
נערך לאחרונה: 11 באפר׳ 2023
האם הלחן והמילים של השיר הזה כשרים, או בעייתיים וראויים לדחייה?
האם הלחן והמילים של השיר הזה כשרים, או בעייתיים וראויים לדחייה?
2 תגובות
לייק
2 תגובות
bottom of page
יש בשיר הזה ארבע מגרעות חמורות:
1) בפזמון חוזרים שוב ושוב על סילוף שם השם הנכבד והנורא (אלוקיו).
2) השיר מבטל את הצורך בהיגיון ומחשבה: "אני שייך לעם שהגיון בו לא תופס", ובכן, בהחלט יש היגיון בתורה, וההתנערות מהצורך ההכרחי בחשיבה ריאלית מבטל למעשה את ההתבוננות בייסורים ובאירועים ובהתרחשויות שהתרחשו לעם-ישראל במהלך ההיסטוריה, וכן מבטל כל התבוננות מושכלת במצוות התורה, וכן כל התבוננות במחשבת ישראל, שהרי אין כל היגיון...
3) השיר מבטל את הצורך בלימוד המדעים: "אני שייך לעם שלא פיתח אותו מדען", כביכול המדע אינו עניין שחשוב לעם-ישראל, וכאילו התורה היא חזות הכל. ואין תורה ללא מדע. כי ללא מדע וללא מחשבה ריאלית התורה תהפוך לעבודה-זרה, וכפי שקרה לאורתודוקסים.
4) השיר גם מחזק את עבודת האלילים לגדולי האסלה: "אני שייך לעם שמאמין בחכמים", וברור שאין כוונתו לחכמי המשנה והתלמוד, אלא לגדולי האסלה שמתעים את העם אחרי ההבל.
קצרו של דבר, ריבו מחרף ומגדף את השם הנכבד והנורא, ואף מחדיר השקפות אורתודוקסיות זרות פרו-נוצריות, ועדיף היה שלא היה נכתב ולא היה נשמע.
הערה נוספת, ריבו שר בעילגות לשון ואינו מבטא את האותיות כתקנן, ומי שאינו מבטא את האותיות כתקנן אינו ראוי להיות שליח ציבור, ולא זמר ששומעים רבבות ומנחיל השקפות.