אם גוי רוצה להתגייר להיהדות משום שהוא מאמין כי היהדות היא טובה יותר מהאלטרנטיבות, אך באותו זמן הוא מאמין שלמרות שזה נכון שאלוהים נתן את התורה עדיין יש מצוות מסוימות בתורה שהן אכזריות וברבריות, על פי ההלכה האם מותר לאדם כזה עם האמונות הללו להתגייר ליהדות?
top of page
כדי לראות את זה בפעילות, יש לעבור לאתר הפעיל שלך.
האם גר פוטנציאלי מחויב להאמין תחילה שכל המצוות בתורה הן מוסריות וצודקות?
האם גר פוטנציאלי מחויב להאמין תחילה שכל המצוות בתורה הן מוסריות וצודקות?
2 תשובות0 משובים
לייק
2 תגובות
bottom of page
איני בטוח שהבנתי את חילוקך. השאלה באשכול הזה הינה על צדקת מצוות התורה ושלמותן, וכן על צדקת פעולותיו והנהגתו של הקב"ה את העולם ואת ברואיו -- ואם ריק הוא, ריק הוא ממנוּ. ואילו ההלכה בהלכות תפילה עוסקת בשיבוש אשר מביא להשקפה רעה מסוימת כאילו יש אפליה לפני הקב"ה בין הגוזלים לבין בעלי החיים העומדים לשחיטה, וזה סותר את ההשקפה שאין משוא פנים לפני הקב"ה, ושכל פעולותיו ומעשיו בצדק וביושר אלהי שלם ומושלם.
פסוק מפורש בתורה: "הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט אל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא". מכאן שאין הקב"ה פועל פעולות שנתפסות בעינינו כאכזריות אלא-אם-כן הן צדק מוחלט ומדוקדק. וזה אחד מיסודות הדת החשובים ביותר -- דהיינו יסוד צידוק הדין, ושכל מעשיו של הקב"ה בצדק מדוקדק. וגם הנביאים דיברו לא מעט בעניין היסוד הזה.
ואם הגר אינו מקבל את היסוד הזה, אין לגיירו.
ואם תרצה מקור ברבנו לעניין זה, עיין בסוף פירוש המשנה לברכות לדוגמה, וכן בפרקים במורה שעוסקים בייסורים בחלק ג, ועוד רבים שאיני זוכר כעת.
והנה דוגמה אחת מהמורה (ב, כח):
"אבל זה שהזכיר משלמות מפעלות ה', [...] וכן כל מה שיארע באותם הברואים ומהם, הכל צדק גמור בהתאם לחיוב החכמה, כמו שיתבאר במקצת פרקי מאמר זה".
וכן במורה (ג, ט):
"התפלא והשתאה על חכמת משפטיו יתעלה, כמו שתתפלא על חכמת מעשיו, אמר הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט. אומר, כמו שכל מעשיו בתכלית השלמות, כך משפטיו בתכלית היושר, אלא שאין יכולת בשכלינו להשיג שלמות כל מעשיו ויושר כל משפטיו. וכמו שאנו משיגים מקצת נפלאות מעשיו באברי בעלי החיים ותנועות הגלגלים, כך אנו משיגים יושר מקצת משפטיו, ואשר נעלם ממנו משני המינים יחד יותר ממה שנתגלה בהרבה מאוד".