הרמב"ם טוען שאמנם בעלי חיים מסוגלים לתפיסה חושית (percetion), אך רק לבני אדם יש השגה רציונאלית (conception) - רק לבני אדם יכולים להיות מושגים מופשטים. מדענים כיום טוענים שישנם סוגים מסוימים של בעלי חיים בעלי מושג הוגנות וצדק, ויש מדענים שהשתמשו בניסויים אלה עם בעלי חיים להלן כדי להראות שלקופים יש את המושג צדק והגינות. האם הסרטונים האלה מפריכים את הרמב"ם? אני באופן אישי חושב שזה בהחלט לא מפריך את הרמב"ם, אבל אני מאוד אעריך את נקודת המבט שלכם בנושא זה.
עצם ניסוח השאלה פשוט מדהים אותי, אם יכולנו לחשוב כאלוהים, אז הינו אלוהים!
אם חיות היו מסוגלות לחשוב כבני אדם, לא היו חיות!
האדם אינו חלק בהמה וחלק אדם, כפי שטוענת החסידות הדואליסטית!
לכל צורת חיים יש רצון בפני עצמו, כל החי רוצה משהו, הכלב רוצה בנתח הבשר הזה, וגם האדם רוצה בנתח הבשר הזה, אבל ההבדל המהותי המבדיל קטגורית את האדם משאר צורות החיים האחרים היא העובדה, שהאדם, שלא כאותו הכלב, האדם גם מודע לרצונו! האדם הוא היצור היחידי בכל ההיקום המודע למודעותו!
האדם מודע לרצונו בנתח הבשר הזה המונח לפניו, האם מישהו באתר אור הרמב"ם יכול להעלות על דעתו שלכלב יש מודעות לרצונו?
שבת שלום
כי הם רוצים ללכת בשרירות לבם ולנהות אחר תאוותיהם הבהמיות...
שהרי אם אין הבדל בינינו לבין הבהמות, אין שום מניעה שאנחנו נתנהג כבהמות...
אך אם אלהים חי וקיים והעניק לנו צלם אלהים, והבדיל אותנו מכל שאר בעלי החיים, הרי שזה מחייב אותנו לנהוג באנושיות ובעיקר ביראת שמים. אך הם רוצים להיות חופשיים מיראת שמים, כדי לתת דרור לתאוותיהם ולזימותיהם.
כמו כן, אם אנחנו כמו בעלי החיים, אז זה פותח את הפתח לאתאיזם, שהרי אין משהו רוחני נשגב טמיר ונעלם מעבר לעולם הטבע שאנו רואים בעיני הבשר.
ראיתי את הסרטונים, ואיני יודע על מה הם מדברים.
ניתן לאלף קוף כדי שיתנהג באופן שנראה לנו כבני האדם כהתנהגות אנושית.
כמו כן, הקב"ה טבע בבעלי-החיים אשר חיים בקבוצות והישרדותם תלויה בקשרי הפרטים אשר חיים בקבוצה, יכולת לנהוג בהתנהגות שנראית לנו בני האדם כחמלה. ברם, מדובר במנגנון טבעי שהקב"ה טבע בבעלי-החיים הללו כדי שהם ישרדו, כי ללא קשר ותקשורת ושותפות זה-עם-זה הם לא היו שורדים.
ראה לדוגמה את הסוריקטות, כאשר הם יוצאים מהמחילות לאכול, תמיד יש אחד אשר אינו אוכל עם השאר, ותפקידו לתצפת ולהתריע על בוא טורפים או עופות דורסים, האם ניתן לומר שמדובר בהתנהגות מושכלת או הגונה או בגמילות חסדים?
ברור שלא, אלא כל זה הם אינסטינקטים שהקב"ה טבע בהם כדי שהם יצליחו לשרוד, ובמלים אחרות, הקב"ה טבע בהם מנגנוני התפתחות מתוחכמים שבאמצעותם הם מסוגלים לפתח בעצמם יכולות קיום ושרידות.
והמדענים הללו שהזכרת מחפשים "חידושים" כדי להצדיק את משכורותיהם וכדי למשוך תקציבים ותרומות עתק למוסדותיהם ולמכוני המחקר שלהם. או שהם אתאיסטים אשר נדמה להם שהם מקעקעים את אמיתת מציאות הבורא בהוכחת קיום "נפש" גם לקופים או לבעלי חיים אחרים. או שתי הסיבות יחדיו, וזה הרוב.