"חרדל שלשו מערב שבת, למחר ממחו, בין ביד בין בכלי, ונותן לתוכו דבש, ולא יטרוף אלא מערב. שחליים שטרפן מערב שבת, למחר נותן לתוכן שמן וחומץ ותבלין, ולא יטרוף אלא מערב. שום שריסקו מערב שבת, למחר נותנו לתוכך הגריסין, ולא ישחוק אלא מערב".
נמצא, שכל ירק או קטנית שהוכן מבעוד יום, כמו הטחינה הגולמית שרוסקה ונטחנה מבעוד יום, מותר לערבבו בכף שבת ואף מותר להוסיף לו שמן ותבלינים וכיו"ב, אך אסור להקציפו בכלי שנועד להקצפה (כמו שמקציפים ביצים לדוגמה) משום עובדין דחול, כלומר אסור לו להקציף כדרך שהוא עושה ביום חול.
אין להקציף טחינה במטרפה כזו, לדוגמה:
רבנו פוסק בהלכות שבת (כב, יב):
"חרדל שלשו מערב שבת, למחר ממחו, בין ביד בין בכלי, ונותן לתוכו דבש, ולא יטרוף אלא מערב. שחליים שטרפן מערב שבת, למחר נותן לתוכן שמן וחומץ ותבלין, ולא יטרוף אלא מערב. שום שריסקו מערב שבת, למחר נותנו לתוכך הגריסין, ולא ישחוק אלא מערב".
נמצא, שכל ירק או קטנית שהוכן מבעוד יום, כמו הטחינה הגולמית שרוסקה ונטחנה מבעוד יום, מותר לערבבו בכף שבת ואף מותר להוסיף לו שמן ותבלינים וכיו"ב, אך אסור להקציפו בכלי שנועד להקצפה (כמו שמקציפים ביצים לדוגמה) משום עובדין דחול, כלומר אסור לו להקציף כדרך שהוא עושה ביום חול.