ובמלים אחרות, הרחקה מהערצת בשר ודם, שהיא הרחקה מעבודה-זרה.
כלומר, מטרת חג הפסח היא להרחיק אותנו מן האלילות והעבודה-הזרה, ולא נאה ולא יאה שדווקא בחג הזה, חז"ל יפתחו פתח לערב עם ההודיה וההלל והשבח לה' יתעלה, הודיה והלל ושבח למשה רבנו, שמא יהפכוהו לאלוה או לאלוה-משנה.
וזו גם הסיבה הפשוטה שלא נודע מקום קבורתו של משה רבנו עד עצם היום הזה, ולא נעשתה לו הלוויה של מאות אלפים, לא אשכבה, ולא קדישים, ולא היתרים, ולא פרחים, ולא אבנים על הקבר, ולא נרות נשמה, ולא עולים לרגל לקברו, ולא מניחים שם קופות צדקה, ולא מקיימים שם טקסי פולחן אישיות, ולא נוסעים שם לראש השנה, ולא עורכים "סעודות מצוה" לצד הקבר, ולא הולכים אליו בלילה לבקש ממנו בקשות ולתבוע ממנו תביעות, ולא מציבים מצבה שבה כותבים את "צוואתו" לעם ישראל (להצביע גימל או ש"ס וכיו"ב), וכיו"ב מן ההבלים.
תודה רבה מרי על התשובה המחכימה
חיפשתי באינטרנט וראיתי שם למינים ולצאצאיהם דברים ארוכים מאד...
ונראה שכולם מתחמקים מתשובת האמת הפשוטה: הרחקה מעבודה-זרה.
ובמלים אחרות, הרחקה מהערצת בשר ודם, שהיא הרחקה מעבודה-זרה.
כלומר, מטרת חג הפסח היא להרחיק אותנו מן האלילות והעבודה-הזרה, ולא נאה ולא יאה שדווקא בחג הזה, חז"ל יפתחו פתח לערב עם ההודיה וההלל והשבח לה' יתעלה, הודיה והלל ושבח למשה רבנו, שמא יהפכוהו לאלוה או לאלוה-משנה.
וזו גם הסיבה הפשוטה שלא נודע מקום קבורתו של משה רבנו עד עצם היום הזה, ולא נעשתה לו הלוויה של מאות אלפים, לא אשכבה, ולא קדישים, ולא היתרים, ולא פרחים, ולא אבנים על הקבר, ולא נרות נשמה, ולא עולים לרגל לקברו, ולא מניחים שם קופות צדקה, ולא מקיימים שם טקסי פולחן אישיות, ולא נוסעים שם לראש השנה, ולא עורכים "סעודות מצוה" לצד הקבר, ולא הולכים אליו בלילה לבקש ממנו בקשות ולתבוע ממנו תביעות, ולא מציבים מצבה שבה כותבים את "צוואתו" לעם ישראל (להצביע גימל או ש"ס וכיו"ב), וכיו"ב מן ההבלים.