נשאלתי כך: בהלכות מאכלות אסורות פרק ו נאמר שיש למלוח ולהדיח וכן לחלוט את הבשר טרם בישולו: "ומשליכו מיד לתוך מים רותחים" (ו, י). ברם, בהלכה יב שם, בעניין בשר צלי נאמר: "אבל לצלי מולח וצולה מיד", כיצד אפוא עלי לנהוג בבשר מבושל ובבשר צלי?
תשובה: אם רצונך לבשל את העוף או הבשר עליך למלחו ולהדיחו (המליחה שנעשית בבתי המטבחיים איננה מספיקה מפני שהעוף נחתך לאחר מליחתו), וכן לחלטו כאמור בהלכה.
אם רצונך לצלות את העוף אינך צריך למלחו ולא לחלטו, ומה שרבנו אומר "מולח וצולה" הכוונה שהוא יכול לתבלו במעט מלח כנהוג ואז לצלותו, אך אין חובה למלחו. שהרי אם הייתה חובה למלחו רבנו לא היה אומר "מולח וצולה מיד", כי הבשר צריך לשהות במלחו 24 דקות. כמו כן, אין צורך להפריש את הדם שבקליפת הבשר, שהרי האש שואבת את כל הדם.
אגב, אנכי נוהג לצלות כרעיים בתנור, ללא מליחה וללא חליטה, כיצד? ובכן, הנני מניח רשת עם רגליים קצרות (כשני ס"מ, לקחתי אותה ממנגל חשמלי) על גבי תבנית חד-פעמית גדולה. על הרשת הזו הנני מניח את העופות (עופות טריים לא קפואים): שבעה-שמונה כרעי עופות שלמים (ירך+שוק), לאחר שתיבלתי אותם והנחתי אותם סגורים בסיר במקרר למשך כ-24 שעות. כמו כן, טרם הכנסת העופות לתנור הנני מכסה את העופות מלמעלה בנייר אפיה.
והואיל והעופות על הרשת כל דמם ושומנם נשפך לתבנית החד-פעמית הגדולה. הנני צולה את העופות בתנור כ-50 דקות בחום של 200 מעלות, לאחר 50 דקות הנני מסיר את נייר האפייה, וממשיך לצלותם בתנור לעוד כ-25 דקות. קל מאד להכנה, ומאפשר לי ללמוד...
אני יכול להמליח עוף שלם ולהדיחו והוא יהיה כשר לאכילה?
אם כן, למה בשר העוף נפסל אם הוא נחתך לאחר המלחתו (כפי שרשמת לעיל)?
האם אפשר לחלוט את החזה עוף , ותאחר מכן לצפות אותו בפירורי לחם ולטגן לשניצל? כלומר להכין שניצל רגיל אבל כמובן לאחר מליחה וחליטה של העוף זה אפשרי?