א) נתבונן שוב בדברי חז"ל בהגדה של פסח: "מָה הָעֲבֹדָה הַזֹּאת לָכֶם? [...] וּלְפִי שֶׁהוֹצִיא אֶת עַצְמוֹ מִן הַכְּלָל כָּפַר בְּעִקָּר", שים לב, חז"ל אמרו על אותו רשע כי הוא כפר בעיקר, מזאת נראה שיש ללמוד כי הוא למעשה כופר בעצם מציאותו של הקב"ה. ודומני שאין דרך אחרת להבין את דברי חז"ל כאן.
ב) ברור כי לדעת רבנו כל מי שכופר אפילו רק ביסוד אחד משלושה עשר היסודות אין לו חלק לעולם הבא, ובמלים אחרות, לא ניתן לדעת רבנו להיות אדם יהודי ולקבל רק חלק משלושה-עשר היסודות, ובאמת שאיני מבין איך הגעת למסקנה שניתן לקבל רק חלק מן היסודות הללו.
והנה דברי רבנו בסוף ביאורו לשלושה עשר היסודות, בהקדמתו לפרק חלק:
"וכאשר יהיו קיימים לאדם כל היסודות הללו ואמונתו בהם אמתית, הרי הוא נכנס בכלל ישראל, וחובה לאהבו ולחמול עליו וכל מה שצוה ה' אותנו זה על זה מן האהבה והאחוה, ואפילו עשה מה שיכול להיות מן העבירות מחמת תאותו והתגברות יצרו הרע, הרי הוא נענש לפי גודל מריו ויש לו חלק, והוא מפושעי ישראל. וכאשר יפקפק אדם ביסוד מאלו היסודות הרי זה יצא מן הכלל וכפר בעיקר ונקרא מין ואפיקורוס וקוצץ בנטיעות, וחובה לשנותו ולהשמידו ועליו הוא אומר הלא משנאיך ה' אשנא וכו'".
א) נתבונן שוב בדברי חז"ל בהגדה של פסח: "מָה הָעֲבֹדָה הַזֹּאת לָכֶם? [...] וּלְפִי שֶׁהוֹצִיא אֶת עַצְמוֹ מִן הַכְּלָל כָּפַר בְּעִקָּר", שים לב, חז"ל אמרו על אותו רשע כי הוא כפר בעיקר, מזאת נראה שיש ללמוד כי הוא למעשה כופר בעצם מציאותו של הקב"ה. ודומני שאין דרך אחרת להבין את דברי חז"ל כאן.
ב) ברור כי לדעת רבנו כל מי שכופר אפילו רק ביסוד אחד משלושה עשר היסודות אין לו חלק לעולם הבא, ובמלים אחרות, לא ניתן לדעת רבנו להיות אדם יהודי ולקבל רק חלק משלושה-עשר היסודות, ובאמת שאיני מבין איך הגעת למסקנה שניתן לקבל רק חלק מן היסודות הללו.
והנה דברי רבנו בסוף ביאורו לשלושה עשר היסודות, בהקדמתו לפרק חלק:
"וכאשר יהיו קיימים לאדם כל היסודות הללו ואמונתו בהם אמתית, הרי הוא נכנס בכלל ישראל, וחובה לאהבו ולחמול עליו וכל מה שצוה ה' אותנו זה על זה מן האהבה והאחוה, ואפילו עשה מה שיכול להיות מן העבירות מחמת תאותו והתגברות יצרו הרע, הרי הוא נענש לפי גודל מריו ויש לו חלק, והוא מפושעי ישראל. וכאשר יפקפק אדם ביסוד מאלו היסודות הרי זה יצא מן הכלל וכפר בעיקר ונקרא מין ואפיקורוס וקוצץ בנטיעות, וחובה לשנותו ולהשמידו ועליו הוא אומר הלא משנאיך ה' אשנא וכו'".