לאחרונה קיבלתי ביקורת במייל, וזה לשונה:
שלום אדיר,
חבל שנתת ידך לפרסום הדברים על הרב קאפח. אינני רוצה להתעסק בהוכחות הלכתיות.
הרב קאפח תרם תרומה גדולה למחקר גדולי ישראל שכתבו את ספריהם בערבית.
אני מגיבה בעיקר בגלל העניין האנושי - עכשיו נזכרים להשחיר את דמותו? הרב נפטר, הניחו לנשמתו!
ד"ר א"ג
להלן תשובתי:
ד"ר א"ג,
שלום וברכה,
אין לי שום עניין אישי להשחיר את דמותו של קאפח.
אין בתרומתו של קאפח כדי להצדיק את העוול הגדול שהוא גרם.
הוא סלל דרך לרבים להפוך את תורת האמת והצדק לקורדום חוצבים וחילל שם שמים.
ורבים הולכים בדרכיו ומחללים שם שמים ומעוותים את דרך האמת והיושר.
האם פעלו העצום של משה רבנו מנע מה' יתעלה לגנותו קשות וחריפות בתורה?
האם דוד עבדו הנאמן של ה' יתברך לא נענש קשות על חטא אוריה החיתי?
האם התורה עושה הנחות לגדולים כאשר הם מחללים שם שמים?
וזו מהות דת האמת, להודות על האמת גם כשמדובר באנשים גדולים.
כל שכן אנשים חכמים ונבונים אשר חיללו שם שמים ביודעין במשך יובל שנים.
ואגב, בעניין האנושי וכו', ראי מאמרי: "אין משיבין את הארי לאחר מיתה?".
שם השבתי לרצון ערוסי בעניין אותה השאלה בדיוק.
ולא אניח לנשמתו, לא כי הוא מתייסר בגלל דבריי כמו שאת רומזת, וזו הזיה שאינה מתאימה לאשת מדע.
אלא כי הנהגתו ופסיקותיו מתעות את הרבים ומנציחות את דרך השקר.
בכל הכבוד הראוי,
יקיר, אומר לזכותך בתגובה זו שלפחות הודית על האמת.
ברם, תלמידיו של קאפח הנוכל לא עושים זאת! הם ממשיכים להפוך תורת אלהים לקורדום חוצבים בהכשרו של קאפח! ודומני שכל תלמידיו הבכירים ללא יוצא מן הכלל, הפכו תורת אלהים לקורדום חוצבים ללא יוצא מן הכלל!
לעצם דבריך, לעולם לא נקרב את תלמידיו "בעדינות", כי שוחד הממון והכבוד והשררה כבר עיוור את עיניהם, הם לעולם לא ישובו בתשובה, הדבר היחיד שניתן לעשות הוא להרחיק את בני האדם מהם, כדי לצמצם את הנזק שהם גורמים לדרך האמת. וזו דרכה של תורה, אדם שעובר על דברי תורה מצוה לחרפו ולגדפו, וכו', וכל שכן כאשר הוא עובר על דברי תורה שנוגעים לחילול שם שמים.
אם הייתי רואה שהם שבים בתשובה, ואפילו רק 10 מהם, ומוציאים מכתב שבו הם מודים לדבריי, לא היה צורך עוד להמשיך ולמתוח ביקורת על קאפח, אך כל עוד הם מתעים את תלמידיהם אחרי ההבל, יש צורך גדול מאד לתקוף את קאפח.
כמו כן, מתוך דבריך הוכחת את צדקת דרכי! שהרי קאפח נחשב ל"הכי קרוב" לאמיתה של תורה, דהיינו לדרך האמת של רבנו הרמב"ם. וככל שהאדם נחשב קרוב לדרך האמת, ולמלאך עלי אדמות, כך הנזק שהוא גורם לדרך האמת הופך לעצום מימדים ולבלתי נתפש. אדם אשר מצטייר בשקר כ"רמב"ם של ימינו", ומכשיר את האלילות והתועבה (ספר הזוהר) ואת הפיכת תורת אלהים לקורדום חוצבים, למעשה גורם לאנשים לחשוב שזו היא אמיתה של תורה, וזו היא דרך האמת! וכך הוא מרחיק אותנו שנות אור ממילוי ייעודנו ומכינון ממלכת כהנים וגוי קדוש.
זאת ועוד, הוא לא היה "הכי קרוב" הוא רק צייר את עצמו ככזה, סבו היה הקרוב ביותר לדרכו של אברהם אבינו בדורות האחרונים, אך י' קאפח לא קידש מלחמה נגד עבודה זרה והפיכת הדת לדת פרו נוצרית, להיפך, הוא הפך להיות מראשי ממסד המינות והטומאה, אשר מרוממים את דת השקר האירופית הפרו-נוצרית, ותקע חנית קהה ומחלידה בלב-ליבה המוסרי של דת משה. ורבים התועים אחריו.
קאפח לא ניסה לכוון לדעתו של רבנו, אלא לכוון לדעתם של מעסיקיו הפרו נוצריים למיניהם, אך כדי ליצור לעצמו קהילה שתלך אחריו, הוא בידל את עצמו כאילו הוא תלמיד של רבנו הרמב"ם, שהרי כל שכיר זקוק לייחוד מזולתו.
כך שאי אפשר לעשות זאת בלשון עדינה, זו דרכה של תורה בכל מה שקשור לחילול שם שמים, עבודה-זרה, והפיכת תורת חיים לקורדום חוצבים.
ואם הייתי עושה זאת בלשון עדינה, היה משמע שמדובר בעוד "מחלוקת הלכתית" כמו עוד מחלוקת של הכסילים הוזי ההזיות שמכונים "חכמי ישראל" באלף השנים האחרונות, זה אומר בכֹה וזה אומר בכֹה, "ואלה ואלה דברי אלהים חיים", ולעולם לא נצליח לעקור את הרשע בדרך זו. שהרי לא מדובר בעוד איזה "מחלוקת בהלכה" כמו האם לברך על נר של יו"ט או לא, אלא בלב-ליבה המוסרי של דת משה.
ובעניינים שהם המסך בה"א הידיעה לכינון ממלכת כהנים וגוי קדוש, יש לנקוט בכל הלשונות החמורים ואף יותר ממה שנקטתי, ואם הייתה סנהדרין בימינו, היה ראוי לנקוט גם באמצעים נוספים, אמצעים מעשיים, ולנהוג בהם כדין הכופרים.
ואגב, רבות הן שגיאותיו של קאפח בכל תחומי ההלכה, ולאחר שהבנתי שהוא לא "הרמב"ם של ימינו" כמו שמציירים אותו בשקר כדי להצדיק הפיכת תורת אלהים לקורדום חוצבים, הקב"ה הסיר מנגד עיניי את המסכים והנני מבחין בשגיאותיו.
קצרו של דבר, כל עוד ימשיכו להפוך אותו לאדמו"ר של הדרדעים, וכל עוד ישתמשו בדבריו ובהיתריו כדי להצדיק את דרכי המינים וצאצאיהם, וכדי להצדיק הפיכת תורת אלהים לקורדום חוצבים, יש לחרפו ולגדפו ולבתרו ולהוקיעו כנגד השמש. ארור יהיה על שהטעה אותי באופן אישי, וארור יהיה על הטעיית דורות אחרי התהו וההבל, והראיה, שכל תלמידיו הבכירים חברו לצאצאי המינים.
אף על פי כן, האם אי אפשר לעשות זאת בלשון יותר עדינה מאחר והרב קאפח הוא הרב הכי קרוב לאמיתה של תורה מכל ה"רבנים" הבורים והשכלים, ורק בלשון עדינה נוכל לקרב את תלמידיו. וגם מאחר והרב קאפח באמת ניסה לכוון לדעתו של רבנו.