לאחרונה שאלתי את השאלה הבאה על ידי חבר - אני כותב את השאלה הכי טוב שאני זוכר אותה:
"אני יוצא כרגע עם אישה שיש לה דעות מונוטאיסטיות טהורות מאוד - נקייה מכל קבלה ומיסטיקה וכו'. יצאתי עם נשים כבר כמה שנים וזו הפעם הראשונה שפגשתי אישה שיש לה רעיונות מונוטאיסטיים נקיים כמו שלי, ותואמת אותי גם בכל כך הרבה תחומים אחרים - היהדות שלנו ויעדי החיים והאישיות שלנו נראים מאוד תואמים. אבל היא לא מתלבשת בצורה צנועה, והיא התעקשה שהיא לא מוכנה להתפשר על בגדיה ושיערה.
מצד שני יצאתי עם נשים שמתלבשות בצניעות רבה, אך היהדות שלהן מלאה בקבלה ומיסטיקה וכו '. מה עלי לעשות מעתה?
מצד אחד ברור שאני רוצה להתחתן עם אישה שיש לה דעות מונוטאיסטיות נכונות, אבל אני חושש שאם היא נוחה להתלבש סביב גברים אחרים בבגדים לא צנועים - והיא נוחה בכך לפרסם את גופה לגברים אחרים מלבד בעלה, אז יש סיכוי גבוה יותר שהיא תהיה לא נאמנת לי בעתיד. וגם אם היא תמיד נאמנה, זה ממש מפריע לי שנוח לה שגברים אחרים מסתכלים עליה ככה, ושהיא אכן רוצה שגברים אחרים יסתכלו עליה ככה. מה עלי לעשות?
האם עלי לחזור לצאת עם הנשים הצנועות יותר שיש להן אמונות אליליות, אך צנועות בהרבה - ככל שהן אינן מפרסמות את גופן באופן פומבי לגברים שאינם בעליהן, ויש פחות סיכוי שנשים מסוג זה יהיו לא נאמנות בעתיד, ובנוסף אני לא אצטרך לחיות עם הסערה המתמדת הזו שאשתי שמחה שגברים אחרים יסתכלו עליה בתאווה; האם אני חוזר לצאת עם נשים כאלה, או שאני צריך להמשיך לצאת עם האישה הנוכחית הזו אם כי יש לי שני החששות העצומים האלה כלפיה, שאין לי עם הנשים הצנועות? אם לאחר כל המאמצים היא אכן מסרבת להסכים להתלבש בצניעות ולכסות את שיערה, מה עלי לעשות?
ואם היא מוכנה להתלבש בצניעות ולכסות את שערה, אך לא מכיוון שהיא מאמינה בצניעות נשית אלא רק מכיוון שהיא עושה את זה בשבילי, האם אני עדיין צריך לדאוג שהפנימיות החילונית שלה - אפילו כשהיא צנועה מבחינה חיצונית - פירושה שאני צריך לדאוג יותר מהאפשרות לחוסר האמינות שלה בעתיד, מאשר הייתי צריך לדאוג אם אחזור לצאת עם סוג הנשים הקבליות המיסטיות הצנועות הרגילות שיצאתי בהן עד עכשיו?
מה הרמב"ם היה אומר לי לעשות אם הייתי שואל אותו את כל השאלות האלה?"
זאת שאלה קשה, כי יש דרגות רבות מאד לצניעות בלבוש ובהתנהגות ובמחשבה, ויש דרגות רבות מאד לקרבה לה' יתעלה, ולהשקפות רעות ומסואבות. ולכן קשה לענות על השאלה הזאת באופן כללי.
אבל אנסה בכל זאת, הצניעות היא יסוד חשוב מאד בחיי האשה, ואשה אשר התרגלה לחשוף את גופה יהיה קשה מאד להשיבה אל תחושת הצניעות הטבעית שהקב"ה טבע באשה. כמו כן, יש יותר חשש שהיא תהיה גאוותנית ועזת פנים וחסרת יראת שמים. ויראת שמים היא המידה החשובה ביותר לאיש ולאשה.
ולכן אני הייתי מכוון אל הנשים הצנועות הללו, ומחפש ביניהן אשה אשר אני מעריך שתהיה מסוגלת לקבל ולהבין את ההשקפות הנכונות של היהדות. כלומר, אם לדוגמה פגשתי אשה צנועה אשר נוטה באופן חריף אחר ההזיות והעבודה-הזרה, אתרחק ממנה, ואמשיך לחפש בקרב הנשים הצנועות אשה שיש לה יסודות בריאים ככל שאפשר, ואנסה בדרכי נועם במהלך הזמן להסביר לה את הדרך הנכונה.