אולי ראיתם, אך יש אתר שנקרא "בעולמם של חרדים" שמותח ביקורת על החברה החרדית. מאן דהו בשם דניאל (שם משפחה לא ידוע) שלח אלי כמה כתבות מהאתר הזה, וביקש ממני להתייחס בהרחבה לכתבות המובאות שם, ואף שאשתדל לפרסם משם כתבות, חובה גדולה להביע הסתייגות מדרכו של האתר הזה, וכך השבתי לדניאל:
ערב מבורך, תודה על מחשבתך הטובה. אולם, אני מכיר את האתר, יש לי איתו כמה בעיות:
1) למרות הכתבות החשובות שאולי נכונות, עורכי האתר רואים את עצמם כחלק מיהדות המינות האורתודוקסית, הם מכנים את המינים כ"רבנים", כך שלא אתפלא אם מדובר באתר שמשרת מלחמות פנימיות בין החסידויות או הפלגים.
הנה כמה דוגמאות מהכתבה שהפנית אותי אליה:
"אדמור"י ויזניץ [...] וכאשר פנו לאדמו"ר ר' ישראל מויזניץ [...] איני רוצה לומר מה שצריך לומר על אדמו"ר שחושב ככה [למה?], מפני כבוד החסידים [לחסידים יש כבוד? הם עובדי אלילים!] [...] סיפרתי כאן הרבה על מה שקורה עם הירודים שבין כמה חסידויות [יש חסידויות "ירודות" ויש "נעלות", וכמו שאמרתי נראה כמו מאבקי כוח בין החסידויות והפלגים] [...] ביניהם מי שמנצלים את ה'ווייסע זאקן' בשביל שיוכלו בשבת לבלות במקומות שה' ישמרנו ויצילנו [דברי התחסדות מאד אופיינים ליהדות המינות החרדית, אשר נועדו לצייר את החילוניים כמפלצות ולהפחיד מהם]
איני מזלזל לרגע במנהגי הקהילות כולל מי שלובשים 'ווייסע זאקן' [דברים חמורים מאד, כי חובה לזלזל בעבודה-זרה] אבל להיות טיפש כמו אותו אדמו"ר שאמר כי 'ווייסע זאקן' זה כמו להניח תפילין [אם הוא טיפש למה הוא קורא לו רבי? ואדמו"ר? ומתייחס אליו ולחסידיו בכבוד? מכאן ראיה ברורה שהכותב, וזו גם דרכו של כל האתר, פוסח על שתי הסעיפים כמנהג עובדי האלילים מקרב עם-ישראל בזמנו של אליהו הנביא, עובדים לה' ולבעלים בעת ובעונה אחת] [...] במצב הזה אומר את האמת, כי שיטת גור הרבה יותר טובה [הנה לך ראיה נוספת שמדובר במלחמות פנימיות של החסידויות והפלגים], לתת זריקה וכדורים נגד הייצר הרע בתחום הזה, זה פועל יותר טוב מ'ווייסע זאקן' [לא ולא, יש להסגיר את המושחתים למשטרה].
התחננו בשעתו לר' ישראל מויזניץ ["רבי"? קרא לו לפני רגע "טיפש"] שינקה את הישיבות שלו מפדופילים והוא לא רצה [מי שלא רוצה לעשות כזה דבר הוא "רבי"?] [...]. מי שנגוע בעניינים האלו אסור לו להיות מחנך, אסור לו לעבוד בשום מקום שיש שם בחורים במיוחד צעירים, חייבים לשלוח אותו לטיפול אצל רופא ופסיכיאטר וככה להציל נשמות [לא, צריך להסגיר אותו למשטרה ולהכניס אותו לכלא]
[...] כאן המקום לומר לאלו שמשתיקים היכן טעותם. לא עוסקים כאן בפוגע אלא בכלל, ההשתקה גורמת שעוד ועוד מעיזים לעשות מעשים כאלו מתוך חשבון שישתיקו, רק כאשר יידעו כי כל מי שעושה מעשים כאלו יישב ויבזו אותו בקול רעש גדול [=למה לא להכניס אותו לכלא לעשר שנים?], יחשוב מאה פעמים בטרם יעשה זאת. עלינו להציל נשמות של בחורים וצעירים רבים שנפגעים על ידי מחנכיהם, וחבל שר' ישראל מויזניץ לא רוצה לקלוט זאת [שוב הוא קורא לו "רבי"].
2) ויתרה מזאת, האתר נראה חסר אמינות לחלוטין, אין שום סימוכין לדברים שמובאים שם. כלומר, גם אם אתעלם מכך שהכותב פוסח על שתי הסעיפים איך אני אכן יכול לסמוך על הדברים שמובאים שם? לכל היותר אני יכול לפרסם את הדברים כמות שהם בפורום וכיו"ב, אך לא אוכל להתייחס לזה מעבר לכך, זה פשוט לא רציני. אולי אם הייתי מכיר באופן אישי את האנשים שמאחורי האתר והייתי סומך עליהם, אך אין לי שום מושג מי הם, וכמו שאמרתי איני רוצה להכניס את ראשי למלחמות של פלגי המינות הארורים ימח שם וזכרם.
3) ב"ה יש לי די והותר עניינים בתורה-שבעל-פה שהם שיבשו ויש באפשרותי לחשוף את שיבושיהם. ובדברים שיש הוכחות וראיות מפורשות.
קצרו של דבר, אף שניתן בהחלט ללמוד משהו על כיעורה של יהדות המינות האורתודוקסית מן האתר, יש להיזהר בו כי לעתים הוא פוסח על שתי הסעיפים.
בהמשך לדברים שכתבתי לעיל, ראו בויקיפדיה על עורך האתר: חיים שאולזון.
מסתבר שהוא "מקורב לחב"ד", כלומר, מדובר בעובד אלילים שנלחם בעובדי אלילים אחרים כדי לרומם אלילות אחת על חבירתה. ולכן יש להיזהר, אך בהחלט ניתן ללמוד מן המלחמות הללו של המינים בינם לבין עצמם, ולהכיר טוב יותר את מינותם ושחיתותם.